hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > کمبود دارو برای خدمت‌رسانی به حجاج نداریم

کمبود دارو برای خدمت‌رسانی به حجاج نداریم

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: کمبود دارویی در مراکز درمانی برای خدمت رسانی به حجاج نداریم و داروهایی که مصرف آن ها زیاد بوده نیز مجددا خریداری شده اند.
به گزارش مهر، محمدتقی حلی ساز با تأکید مجدد بر اینکه هیچ مشکلی در حوزه تامین دارو وجود ندارد، افزود: سیاست ما بر تأمین نیازهای دارویی حجاج بوده و مشکل و کمبودی نیز تا کنون نداشته ایم؛ ضمن آنکه امسال روند خدمت رسانی و درمان بسیار بهتر بوده و شکایت ها به حداقل رسیده است.
وی در پاسخ به طرح برخی مباحث نسبت به کمبود دارو، تصریح کرد: یکی از بزرگترین اعتراضات زائران ما در سال گذشته، مربوط به این موضوع بود اما امسال از همان روز نخست بر تأمین داروی مورد نیاز اصرار داشتیم که به همین منظور دارو به میزان کافی از کشور به عربستان منتقل کردیم و اگر موردی هم نیاز باشد از همین جا تأمین کرده و هیچ مشکلی در این حوزه نداشته و نداریم.
حلی ساز اظهار کرد: از ابتدای ایام حج تا کنون ۲۵۸ هزار و ۲۶۱ مورد ویزیت در مطب های مجموعه های هتلی و مراکز درمانی مکه و مدینه انجام شده است و ضمن آنکه ۳۲ هزار و ۹۹۲ مورد از زائران هم ویزیت تخصصی شده اند.
وی افزود: در این میان، به رغم خروج حدود ۲۱ درصد حجاج از مکه، هم اکنون آمار مراجعات به مراکز درمانی و مطب ها در روزهای اخیر افزایش یافته؛ چنانکه روز گذشته بیش از ۲۰۰ مورد به اورژانس ما مراجعه داشتند که عموماً هم مشکل تنفسی ناشی از سن بالای حجاج و عدم رعایت مباحث بهداشتی و افزایش سرماخوردگی ها است.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه گفت: همچنین از ابتدای حج تا کنون یک هزار و ۵۷۶ نفر در بیمارستان مرکز پزشکی ما بستری شده اند و در روز گذشته نیز ۲۵ نفر از حجاج با علل مختلف در بیمارستان مرکز پزشکی حج و ۳ نفر در بیمارستان سعودی بستری شده اند.
وی افزود: هم اکنون آمار بیماران بستری در بیمارستان هلال احمر در مکه ۴۳ نفر است که تحت درمان های مربوطه هستند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد