hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ۱۱ علتِ استفاده نکردن از اینترنت در کشور

۱۱ علتِ استفاده نکردن از اینترنت در کشور

نتایج آمارگیری استفاده افراد از ابزار‌های فناوری اطلاعات نشان می‌دهد؛ بیش از ۳ میلیون ایرانی به دلیل بالابودن هزینه از اینترنت استفاده نمی‌کنند.
به گزارش صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت مخابرات ایران، در طرح آمارگیری برخورداری خانوار و افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات که مرکز آمار ایران با همکاری سازمان فناوری اطلاعات انجام داده، مشخص شده است که ۲۶ میلیون نفر از جمعیت ۶ سال و بیشتر کشور در شهر و روستا کاربر اینترنت نیستند. 
این تعداد شامل ۱۱ میلیون و ۸۶۴ هزار مرد و ۱۴ میلیون و ۱۳۸ هزار زن می‌شود.
بررسی دلایل استفاده نکردن این افراد از اینترنت در ۱۱ مورد تقسیم بندی شده است. این بررسی‌ها نشان می‌دهد که از میان ۲۶ میلیون نفری که از اینترنت استفاده نمی‌کنند، ۱۸ میلیون و ۳۰۷ هزار نفر دلیل استفاده نکردن از این فناوری را نیاز نداشتن به اینترنت عنوان کرده اند.
این در حالی است که ۷ میلیون و ۱۵ هزار نفر به دلیل فقدان اعتماد به نفس، دانش و مهارت‌های استفاده از اینترنت از این فناوری استفاده نمی‌کنند.
از سوی دیگر حدود سه و نیم میلیون ایرانی به دلیل بالابودن هزینه، از اینترنت استفاده نمی‌کنند و نگرانی از نبود امنیت و حریم خصوصی، دلیل بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از افراد برای استفاده نکردن از اینترنت است.
از دیگر دلایل استفاده نکردن از اینترنت در کشور، دسترسی نداشتن به خدمات اینترنت در منطقه محل زندگی افراد است. 
بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در منطقه محل زندگی خود به اینترنت دسترسی ندارند.
در این آمار مشخص شده است که یک میلیون و ۷۶۹ هزار نفر به دلایل فرهنگی از جمله قرار گرفتن در معرض محتوای مضر اینترنتی، از اینترنت استفاده نمی‌کنند.
در همین حال ۷ میلیون و ۶۲۳ هزار نفر، شناختی از اینترنت ندارند و ۲ میلیون و ۷۰۹ هزار نفر نیز نبود اجازه استفاده از اینترنت را دلیلی برای استفاده نکردن از این فناوری عنوان کرده اند.
این آمار‌ها حاکی از آن است که یک میلیون و ۲۳۱ هزار نفر به دلیل نبود محتوا و خدمات مرتبط، مناسب و قابل استفاده، تمایلی به استفاده از اینترنت ندارند.
همچنین ناتوانی در خواندن و نوشتن دلیل ۷ میلیون و ۹۳۶ هزار نفر برای استفاده نکردن از اینترنت است.
۵۹۰ هزار و ۲۴۹ نفر از جمعیت ۶ سال و بیشتر کشور، به دلیل معلولیت یا ناتوانی جسمی حرکتی از اینترنت استفاده نمی‌کنند.
بر مبنای طرح آمارگیری برخورداری ایرانی‌ها از ابزار‌های فناوری اطلاعات، کاربر اینترنت کسی است که در یک بازه زمانی ۳ ماهه با اتصال به شبکه اینترنت، حداقل از یکی از خدمات اینترنتی استفاده کرده باشد.
نتایج این طرح نشان می‌دهد که ضریب نفوذ اینترنت در کشور ۶۴ درصد است و در این میان ۷۷ درصد خانوار شهری و ۵۷ درصد خانوار روستایی در محل سکونت خود به اینترنت دسترسی دارند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد