hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > چالش کمبود معلم در چهارمحال و بختیاری

چالش کمبود معلم در چهارمحال و بختیاری

شورای آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری به‌منظور بررسی وضعیت مدارس استان در حیطه تجهیزات ورزشی، نوسازی و بازسازی مدارس، کمبود نیروی انسانی، کمبود فضای آموزشی و .... برگزار شد​​​​

به گزارش فارس، استاندار چهارمحال و بختیاری در این جلسه هنر مدیریت زمان را فرصتی برای به دست آوردن امکانات عنوان کرد و گفت: اگر بتوانیم مسائل و مشکلات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن مطرح کنیم در تصمیم‌گیری مؤثر است. اقبال عباسی با اشاره به برگزاری مسابقات دانش‌آموزی به میزبانی استان، افزود: اگر خدمات به دانش‌آموزان در این مسابقات در سطح بالایی ارائه شود، قطعا این دانش‌آموزان سفیرانی برای معرفی استان به آشنایان خود می‌شوند. او ادامه  داد: نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه در هر کشوری است، بنابراین باید تمامی امکانات را برای تربیت دانش‌آموزانی که در آینده سرمایه اصلی کشور هستند بکار بگیریم، در شورای آموزش‌وپرورش  سیاست‌گذاری برای رسیدن به اهداف آموزش‌وپرورش انجام می‌شود. عباسی از جذب 508 نیروی انسانی در بدنه آموزش‌وپرورش خبر  داد و اظهار کرد: 144 نفر از طریق آزمون و 320 نفر نیز از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب و در مدارس ساماندهی می‌شود؛ برای رفع تبعیض و کم کردن نارضایتی در سیستم ساماندهی و سازمان‌دهی فرهنگیان تلاش شود.

نیازمند اعتبار برای تجهیز و تعمیر سالن‌های ورزشی دانش‌آموزی هستیم

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری در ادامه این جلسه در خصوص وضعیت سالن‌های ورزشی آموزش‌وپرورش در چهارمحال و بختیاری، گفت: در حال حاضر 8 سالن ورزشی نیازمند کف‌پوش، 13 سالن نیازمند تعمیرات، 21 سالن نیازمند تجهیزات ورزشی استاندارد و 10 سالن نیز نیازمند تجهیزات گرمایشی است که برای تعمیر و تجهیز این تعداد سالن نیازمند بیش از یک میلیارد تومان اعتبار هستیم. خدایار قاسم‌پور ادامه داد: برای ایجاد 10 سالن ورزشی سرپوشیده در مدارس ابتدایی نیازمند 600 میلیون تومان اعتبار هستیم؛ همچنین برای خرید تجهیزات ورزشی کاروان پویایی و شادابی نیازمند 750 میلیون تومان اعتبار هستیم.

کاهش شدید نیروی انسانی در بدنه آموزش و پروش

سرپرست معاونت متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر با کمبود شدید نیروی انسانی در بدنه آموزش‌وپرورش مواجه هستیم، گفت: در کشور شاهد بالا رفتن سن معلمان، رشد دانش‌آموزان و عدم جذب نیروی جدید در بدنه آموزش‌وپرورش هستیم. فیروز عسگری ادامه داد: وسایل گرمایشی غیراستاندارد و خطرساز در سطح مدارس استان باید با توجه به سردسیر بودن این استان موردتوجه قرار بگیرد. او با اشاره به پراکندگی دانش‌آموزان در بخش روستایی و عشایری، یادآور شد: برای تجمیع مدارس با توجه به سخت گذر بودن محورهای مواصلاتی با مشکل ایاب و ذهاب دانش‌آموزان و معلمان روبرو هستیم. عسگری تأکید کرد: در آغاز سال تحصیلی نیازمند ایمن‌سازی مسیرهای منتهی به مدارس، برنامه‌ریزی جهت کنترل ترافیک در مسیرهای منتهی به آموزشگاه‌ها در طول سال تحصیلی و نظارت بر سرویس مدارس هستیم.

اضافه شدن 5 هزار نفر در سال تحصیلی جدید به آمار دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری نیز در یک نشست خبری در همین زمینه گفت: حدود 5 هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی 98-99 به آمار دانش‌آموزان اضافه می‌شود. فرحناز قائدامینی با بیان اینکه در سال جاری بیش‌ترین آمار بازنشستگی را داشتیم، گفت: حدود 5 هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی 98-99 به آمار دانش‌آموزان اضافه می‌شود. مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خروج نیروی انسانی از آموزش‌وپرورش ما را با چالش‌های زیادی مواجه می‌کند، افزود: در سال جاری 280 نفر از طریق جذب سرباز معلم، دانشگاه فرهنگیان و آزمون وارد بدنه آموزش‌وپرورش می‌شوند؛ همچنین برای سال‌های آینده نیز جذب 508 نفر در دستور کار قرار دارد. او ادامه داد: بحث نقل‌وانتقال معلمان هرساله یکی از دغدغه‌های اصلی ما در بحث سازمان‌دهی است، در سال جاری حدود 900 نفر درخواست انتقالی داشتند، سعی شده که بحث نقل‌وانتقال با شفافیت کامل انجام شود تا از اعتراض جلوگیری شود. قائدامینی از اجرای مانور برای بازگشایی مدارس در قالب پروژه مهر خبر داد و افزود: با توجه به ساماندهی معلمان بر اساس کمبود نیروی انسانی، تجهیز و تعدیل امکانات در برخی از مدارس نیمه شهریورماه مانوری جهت احصای مشکلات در مدارس برگزار می‌شود تا نگرانی‌ها در این خصوص کاهش پیدا کند. مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پنج کمیته فعال برای اجرای پروژه مهر در استان فعال‌شده است؛ همچنین شوراهای آموزش‌وپرورش در سطح شهرستان‌ها فعال‌شده است. او با بیان اینکه قول‌های خوبی برای تکمیل مدارس نیمه‌تمام  توسط معاون وزیر آموزش‌وپرورش داده‌شده است، خاطرنشان کرد: چندین مورد کلنگ زنی در سال جاری انجام‌شده است؛ همچنین تمهیداتی برای ارتقای سطح ایمنی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی اندیشیده شد. قائدامینی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش در سطح کشور با کمبود 48 هزار نیرو مواجه است، افزود: اما برای جبران این کمبود نیرو ردیف استخدامی در نظر نگرفته شده است.




امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد