hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > جنجال های یک واکسن در برنامه «ماه عسل»

جنجال های یک واکسن در برنامه «ماه عسل»

هفته گذشته اظهارات مهمان برنامه «ماه عسل» در خصوص یک بیماری عفونی به نام  اچ پی وی (زگیل تناسلی) و روش درمان آن از طریق یک واکسن، موجی از واکنش ها و ابهام ها را در پی داشت که همچنان ادامه دارد. در این میان برخی در فضای مجازی به شخص مهمان( یاسمن اشکی) که سابقه یک دهه بیماری ناشناخته با علایمی مشابه ایدز را دارد، انتقاداتی وارد کردند و اظهارات وی را فاقد استدلالات علمی دانستند. برخی نیز به دلیل تناقض در اظهاراتش که خود را دارای یک بیماری ناشناخته معرفی کرده است، به وی حمله کردند.
 مهمان برنامه، در اظهاراتش از شیوع بیماری اچ پی وی سخن گفت و برای 15 سال آینده  از واژه سونامی برای آن استفاده و بیان کرد که راه درمان این بیماری مقاربتی، یک واکسن است که در ایران تولید نمی شود. او از مردم خواست که برای تولید این واکسن به وزارت بهداشت کمک کنند. پس از این برنامه، تعدادی از صفحات پر مخاطب اینستاگرام نیز به حمایت از برنامه ماه عسل پرداختند و طی زمان کمی حدود دو میلیارد تومان توسط مردم برای تولید این واکسن جمع آوری شد. از سوی دیگر تعدادی از پزشکان نیز وارد عمل شدند و این موضوع را تایید کردند و در مقابل تعدادی دیگر از پزشکان روش برخورد با این بیماری را غیرحرفه ای دانستند و بیان کردند، صداو سیما چرا باموضوعات این چنینی عامیانه برخورد می کند. آن ها این موضوع را به گونه ای مطرح کردند که بیماران ما در این چند روز دچار استرس و التهاب شده اند. برخی نیز از کمبود واکسن های گران قیمت اچ پی وی در داروخانه ها خبر دادند. در پی موج این حواشی، احسان علیخانی مجری برنامه ماه عسل در برنامه های بعدی اعلام کرد که موضوع  این برنامه توسط وزارت بهداشت برنامه ریزی شده بود.
ورود وزیر بهداشت به ماجرا
وزیر بهداشت که موج واکنش ها به سمت وی بود، با بستن قسمت پیام گیر صفحه مجازی خود به ماجرا وارد شد. بنابرخبر ایرنا قاضی زاده هاشمی 14خرداد در یادداشتی انتقادی از همه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که تریبونی در اختیار دارند و اصحاب رسانه  خواست به هیچ دلیلی، سلامت مردم را به اغراض گروهی و سیاسی آلوده نکنند.
او گفت: از ملت شریف ایران هم خواهش می‌کنم به شایعات توجه نکنند و به‌هیچ‌ وجه تحت تاثیر القائات مختلف در فضای مجازی قرار نگیرند. وی اضافه کرد: این جانب ضمن تشکر از سازمان صدا و سیما و برنامه ماه عسل که به سلامت مردم توجه کرده‌اند، تنها به این نکته بسنده می‌کنم که امروزه (اچ. پی. وی) از جمله بیماری‌هایی است که عده بسیاری در سراسر جهان به آن مبتلا هستند و واکسن پیشگیری از این بیماری نیز با کمترین عارضه در دنیا استفاده می شود. وی افزود: اگر چه حوزه بهداشت در زمینه تولید واکسن با چالش‌هایی مانند هزینه ‌بر بودن آن ها مواجه است، اما این موانع موجب توقف فعالیت دانشمندان عرصه سلامت نشده و تلاش برای تولید داروها و واکسن‌های مورد نیاز مردم و از جمله واکسن اچ. پی. وی به طور جدی در حال انجام است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد