hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > معیار «عصر جدید» برای معرفی یک استعداد چیست؟

معیار «عصر جدید» برای معرفی یک استعداد چیست؟

عوامل برنامه «عصر جدید» با حضور در نشستی، پاسخگوی سوالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف شدند. در این نشست احسان علیخانی به پرسش‌های ایسنا درباره‌ی معیارهای این برنامه برای انتخاب یک استعداد و معرفی برای حضور روی سن، پاسخ داد.
به گزارش ایسنا، نشست خبری عوامل «عصر جدید» با حضور احسان علیخانی (تهیه‌کننده و مجری)، آریا عظیمی‌نژاد، سید بشیر حسینی و امین حیایی (به عنوان داوران) و امیر قیاسی (مجری پشت صحنه) در سالن مذاکرات مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد.
در این نشست احسان علیخانی درباره تولید و پخش فصل جدید برنامه «عصر جدید» گفت: اگر شرایط فراهم باشد فصل دوم «عصر جدید» را زمستان ۹۸ روی آنتن می‌بریم.
او درباره معیار انتخاب شرکت‌کنندگان برای حضور در «عصر جدید» گفت: «عصر جدید» یک برنامه عمومی تلویزیونی است و برنامه استعدادیابی تخصصی نیست. اما در این برنامه فراتر از ضبط یک برنامه تلویزیونی برای شرکت‌کنندگان و بچه‌ها وقت گذاشته شد.
علیخانی سپس گفت: «عصر جدید» در آستانه یک ساله شدن است. گروه عصر جدید انرژی‌اش را از دست داده است. این برنامه سخت‌ترین کار عمرم بود و تصور نمی‌کردم با پروژه‌ای مواجه شوم که تمامی ندارد.
مجری «عصر جدید» در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه برای معرفی یک فرد به عنوان یک استعداد چه میزان حساسیت و نظارت وجود داشته است؟ تصریح کرد: کم‌کاری از سمت من بوده که زحماتی که فراتر از ارسال ویدئو و ارزیابی آنها، انجام شده را منتقل نکرده‌ام. انطباق ویدئو با واقعیتی که وجود داشت، بخش دیگری از کار ما بود. هر فرد هم مجزا شناخته می‌شد. ما مفصلا دو باشگاه مهارت گذاشتیم تا اساتیدی افتخاری بیایند و به بچه‌ها آموزش بدهند. اینگونه نبوده که صرفا با ارسال یک ویدئو فرد را به روی صحنه فرستاده باشیم. برخی مهمانان ما سخت‌شان بود که روی صحنه حتی حرف بزنند و تلاش بسیاری کردیم که افراد آماده‌ی روی صحنه رفتن بشوند.
وی با بیان اینکه «عصرجدید» یک برنامه تلویزیونی استعدادیابی عمومی است تا همه افراد بتوانند در آن حضور پیدا کنند، در پاسخ به پرسشی درباره سرنوشت برندگان نیز توضیح داد: ما خیلی درباره این موضوع فکر کردیم و قرار بر این شد که به نفر اول تا پنجم اعتبارات تخصصی اختصاص یابد. کار سختی بود و ما چند شعار در برنامه داشتیم که یکی از آنها همین موضوع بود که فقط در حوزه استعداد و مهارتشان باشد و خود من به صورت برنامه‌ساز علاقه‌مندم که این برگزیدگان در فصل بعدی با ما همراه باشند.
علیخانی درباره فصل بعدی برنامه نیز تاکید کرد: این کار با اختلاف، سخت‌ترین برنامه‌ای است که تا به حال تولید کرده‌ام و فکر می‌کنم که برای فصل بعدی در زمستان ۹۸ آماده تولید فصل جدید باشیم. ما زمان مفصل و طولانی با شرکت کنندگان همراه بودیم و برای اینکه داوران اجرای جذابی را ببینند سعی می‌کردم خیلی بین شرکت کنندگان و داوران ارتباط شکل نگیرد.
او درباره تاثیرگذاری به عنوان مجری در مقاطعی بر تصمیم داوران، اذعان کرد که کاملا این حرف درست است و جاهایی این اتفاق افتاده است و منکر آن نیست.
علیخانی مطرح کرد: گاهی دوستان ما را با آموزش و پرورش و وزارت علوم اشتباه می‌گیرند اما این عزیزان می‌توانند در محیط خود محصولشان را داشته باشند و نتایج آن را به ما اعلام کنند. همه فقط به ما گفتند اجرای این برنامه ممکن نیست، نمی‌شود. برنامه چهارده ـ پانزده ساله داری، این کار را نکن. ولی ته دلم، حسی به من می‌گفت که این برنامه شدنی است. اوج چالش هم‌نسلان ما در زمان گذشته این بود که اگر حفظیاتمان خوب بود می‌گفتند برو رشته علوم انسانی و اگر حل کردنی‌مان خوب بود برو ریاضی. بعد در مدرسه اوج تحسین ما کارت‌های صد آفرین بود. اگر ما توانسته باشیم حسی را در خانواده ایجاد کرده باشیم که بچه‌هایشان را بیشتر ببینند، اتفاق خوبی افتاده است.
این مجری اضافه کرد: تلنت‌شوها از دهه هفتاد آغاز به کار کرده‌اند و یک نوع ساختار برنامه‌سازی در دنیاست. اما اینکه چقدر تلاش می‌کنیم آن را بومی‌سازی کنیم اهمیت دارد. محتوا چیزی است که در مخاطب ته‌نشین می‌شود؛ اینکه آن را متناسب با فرهنگ خود کنیم از اهمیت بالایی برخوردار است. ابعاد فنی و شکل و تمپوی برنامه ما به لحاظ کیفیت کار بسیار دشواری بود. ما را نمی‌توان با تلنت‌های الان مقایسه کرد ولی ما به عنوان اولین برنامه، از اولین برنامه‌های آنها جلوتر هستیم.
علیخانی همچنین درباره بودجه عصر جدید با بیان اینکه به شدت در وضعیت بدی قرار دارند، اظهار کرد: بودجه فصل اول پرداخت شده ولی یکی از بزرگترین مشکلات ما همین بودجه است که اگر استقبال مردم نبود برنامه ما به این مرحله نمی‌رسید.
به گزارش ایسنا روابط عمومی شبکه سه سیما هم اعلام کرده است، فینال برنامه «عصر جدید» با رقابت پنج شرکت‌کننده نهایی دوشنبه ۲۸ مردادماه مصادف با ۱۸ ذی‌الحجه همزمان با شب عید غدیر از ساعت ۲۱:۳۰ روانه  آنتن شبکه سه سیما می‌شود.
از میان بیش از ۳۰۰ گروه شرکت‌کننده در مسابقه «عصر جدید»، محمد زارع (اکربات باز)، پارسا خائف (خواننده)، سعید فتحی روشن (شعبده باز)، فاطمه عبادی(نقاش) و گروه دختران نینجا (رزمی کار) به فینال «عصر جدید» راه یافتند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد