hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > شرعا و قانونا نمی توانیم از کمک‌های مردم در خارج ازکشور هزینه کنیم

شرعا و قانونا نمی توانیم از کمک‌های مردم در خارج ازکشور هزینه کنیم

انتشار فیلمی از توزیع افطاری در نوار غزه و به دنبال آن انتشار یک اینفوگرافی در روزنامه اعتماد مبنی بر این که کمیته امداد 3.5 میلیارد دلار به فلسطین کمک کرده است (اگر چه این خبر اصلاح شد)،  این نهاد را در تعطیلات اخیر گرفتار حواشی کرد به نحوی که رئیس کمیته امداد درصدد پاسخ گویی به این ماجرا برآمد و علاوه بر این که در صفحه اینستاگرام خود بر شفافیت فعالیت های این نهاد تاکید کرد، گفت: قول داده ایم که همچون گذشته هیچ پولی از کمک‌های مردم، در خارج از مرزهای ایران اسلامی مصرف نشود و  در  این وعده خود صادق مانده ایم و خواهیم ماند.
تجربه ایران در لبنان اجرا می شود
خبر افطاری کمیته امداد به ۳۰۰ هزار نفر از مردم محاصره شده و جنگ زده غزه طی روزهای گذشته ناگهان به خبر اصلی رسانه های فارسی زبان بیگانه و برخی کانال ها تبدیل شد. این اخبار عمدتا با این توضیحات دست به دست می شد که کمیته امداد صدقات مردم ایران را در غزه و برای افطاری فلسطینیان هزینه می کند، آن هم در شرایطی که در ایران بخشی از مردم به این کمک ها نیاز دارند . از طرفی روزنامه اعتماد هم با انتشار یک اینفوگرافی نوشت: کمیته امداد 3.5 میلیارد دلار به فلسطین کمک کرده! اگرچه این خبر این گونه اصلاح شد که رقم صحیح به دلار نبوده بلکه 350 میلیون تومان عدد درست آن است اما همین حرف ها کافی بود تا نه تنها مردم با ایجاد هشتگ "کمک به کمیته امداد" بر عملکرد این نهاد مهر تایید بزنند بلکه رئیس کمیته امداد پیش از این نیز در واکنش به این حواشی خاطرنشان کرده بود که ما شرعا و قانونا نمی‌توانیم از صدقه و زکات مردم به کسی بدهیم ضمن این که علما هم اجازه نمی‌دهند. اگر هم قرار باشد کمکی شود ، صندوق‌ها جداگانه است. ما حتی اجازه انتقال کمک‌های مردمی را از یک شهر به شهر دیگر در داخل کشور نداریم. سید پرویز فتاح توضیح داد: در لبنان ،تجربه ایران درباره کمیته امداد با همان نام حضرت امام (ره) اجرا می شود و مردم در شهرهای مختلف لبنان کمک های خود را داخل صندوق هایی می اندازند که نام نامی حضرت امام را دارد و آن ها از درآمدهای صندوق های خودشان به مردم خودشان کمک می کنند . رئیس کمیته امداد تصریح کرد: ما در کشورهایی مثل لبنان یا عراق آموزش داده ایم که کمیته امداد داشته باشند، یک نفر ایرانی در این کشورها نداریم و همه درآمدها از مردم لبنان است و ما یک ریال هم کمک نکردیم .علاوه بر این قول داده ایم که همچون گذشته هیچ پولی از کمک‌های مردم، در خارج از مرزهای ایران اسلامی مصرف نشود و در این وعده خود صادق مانده ایم و خواهیم ماند.
 فقط صندوق های کمک به فلسطین به دست این مردم مظلوم می رسد
رئیس کمیته امداد دیروز در حاشیه راهپیمایی روز قدس تصریح کرد: آن هایی که این شیطنت را کردند، جیره خوار رژیم صهیونیستی هستند.
پرویز فتاح ادامه داد: مردم ایران خودشان به مردم فلسطین کمک کردند و در همین راهپیمایی هم صندوق هایی برای کمک به مردم فلسطین قرار داده شده است و مردم ما آگاهانه به مردم فلسطین کمک کردند و فقط صندوق های کمک به فلسطین به آن سمت سوق داده می شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد