hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > فعالیت بیش از ۷ هزار دفتر اسناد رسمی در کشور

فعالیت بیش از ۷ هزار دفتر اسناد رسمی در کشور

معاون رییس قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بیش از ۷ هزار دفتر اسناد رسمی در سراسر کشور فعالیت می کنند.


به گزارش روز شنبه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ذبیح الله خدائیان در آئین تکریم و معارفه هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به اهمیت کار دفاتر اسناد رسمی در تنظیم روابط حقوقی جامعه افزود: نقش این دفاتر در تنظیم اسناد رسمی، کاهش دعاوی، نزاع ها و پرونده های ورودی به دستگاه قضایی و صلح و آرامش مردم انکار ناپذیر است.
وی دفاتر اسناد رسمی را از مصادیق بارز کاتبین بالعدل دانست و اظهار داشت: همانطور که در دوره جدید مدیریت قوه قضائیه، طرح تحول در دستگاه قضایی در دستور کار قرار گرفته، لذا انتظار می رود هیئت مدیره جدید این کانون برنامه های خود را همگام با این تحولات و در راستای مردمداری، صحت و سرعت در ارائه خدمات و بهره گیری بیشتر از فناوری اطلاعات در دفاتر اسناد رسمی قرار دهد.
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تأکید بر عمل جهادی و نقش آفرینی بیشتر دفاتر اسناد رسمی در طرح تحول دستگاه قضایی خواستار برنامه محوری، عمل جهادی، شفافیت، سلامت و همگامی دفاتر اسناد رسمی با طرح تحول دستگاه قضایی شد.
معاون رییس قوه قضائیه گفت: باید از جامعه سردفتری حراست بیشتری کرد و با نظارت ها و بازرسی های صحیح مانع آن شد که عده ای سودجو بخواهند با اقدامی ناشایست به حیثیت این قشر بزرگ لطمه وارد کنند.
خدائیان با تأکید بر اهمیت امانتداری و شفافیت در بین هیئت مدیره این کانون گفت: نباید هیچ تردیدی از شفاف عمل کردن داشته باشید و با ارائه گزارش های منظم به جامعه سردفتری، مشارکت بیشتر آنها را جهت ارتقاء فعالیتها و حفظ اعتبار این قشر به عمل آورید.
تشکیل کارگروه های تخصصی جهت بررسی و تغییرات احتمالی در قوانین و مقررات، تشدید بازرسی ها و برخوردها با دفاتر متخلف و سوء استفاده کنندگان بنام دفاتر اسناد رسمی، تسریع در اسکن دفاتر و پرونده ها و تکمیل آرشیو الکترونیکی، آموزش حقوقی اعضا، گسترش فرهنگ اصیل اسلامی و انقلابی در جامعه سردفتری و حمایت های لازم از سران و کارکنان دفاتر اسناد رسمی از دیگر مواردی بود که رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر آنها تأکید کرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد