hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ساخت سیستم پیشرفته مدیریت ویدئووال‌ها در کشور

ساخت سیستم پیشرفته مدیریت ویدئووال‌ها در کشور

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه رسانه‌های تعاملی یا اینتراکتیو موفق به ساخت نمایشگرهای غول‌پیکر لمسی و سامانه پیشرفته مدیریت تصاویر شدند.
 به گزارش روز شنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از راه‌های بهتر و بزرگتر دیده شدن تصاویر و همچنین یکی از رویکردهای مدرن آموزشی، استفاده از نمایشگر بزرگ در اماکن مختلف تجاری، آموزشی و فرهنگی، اتاق مانیتورینگ و اتاق‌های کنترل است.
درحالی که امروزه این نمایشگرهای غول‌پیکر به ابزاری تعاملی، قابل توجه و جذاب برای کاربران تبدیل شده است، محققان یک شرکت دانش‌بنیان در کشورمان با ارائه ویدئو وال چند لمسی بزرگ و با ابعاد سفارشی، بدون استفاده از نمایشگرهای بزرگ و گران‌قیمت و توسط تکنیک های مدرن و فویل‌های نانو اکرلیک، سعی در رفع نیازهای مخاطبان در زمینه های مختلف از جمله آموزش و تبلیغات و سرگرمی دارند.
حسین مختاری، مدیر مهندسی و فروش این شرکت دانش‌بنیان اظهار داشت: این شرکت  که در سال ۱۳۸۹ فعالیت خود آغاز کرده همواره تلاش داشته با سرمایه‌گذاری انسانی و مادی در زمینه‌های تحقیق و توسعه، نوآوری، خلق و تجاری‌سازی ایده‌های خلاقانه، گام‌های موثری در راستای استقلال کشور و پیشبرد اقتصاد مقاومتی در زمینه علم و فناوری بردارد.
وی با بیان اینکه، از جمله محصولات این شرکت سیستم مدیریت تصاویر است، افزود: سیستم‌های تصویری بزرگ و پیچیده از جمله ویدئو وال‌ها و نمایشگرهای اتاق‌های کنترل عمدتا دارای چندین ورودی و بیش از یک خروجی هستند که اصلاح و انطباق تصاویر، کنترل لحظه‌ای، برخط و بدون وقفه آن‌ها نیازمند سیستم‌های مدیریت تخصصی است.
به گفته وی، محققان این شرکت دانش‌بنیان قادرند در زمینه تامین، نصب، راه‌اندازی و نگهداری این سیستم‌ها به متقاضیان خدمت‌رسانی کنند.
مختاری افزود: یکی دیگر از محصولات این شرکت، میز لمسی با سایز ۳۲ تا ۸۴ اینچ با قابلیت تشخیص ۲ تا ۱۰۰ نقطه لمس هم‌زمان است که قابلیت کار با انواع سیستم عامل‌ها و امکان طراحی نرم‌افزارهای اختصاصی و کاتالوگ‌های الکترونیکی به سفارش مشتریان را دارد.
وی افزود:این میز دارای صفحه محافظ، سیستم خنک کاری و سیستم محافظ برق امکان اتصال به شبکه از طریق کابل LAN و Wi-Fi است.
مختاری تصریح کرد: از دیگر محصولات این شرکت نمایشگرهای نانو اکرلیک غول‌پیکر تعاملی است که متناسب با نیاز مشتری و با در نظر گرفتن فضای موجود با کیفیت تصویر Ultra HD , Full HD , HD و بالاتر از دیگر توانمندی‌هایی است که تاکنون نمونه‌های متعددی از آن راه‌اندازی و استفاده شده است.
به گفته وی، بهره‌گیری از تکنیک Edge Blending  امکان ایجاد نمایشگرهای بدون درز و غول‌پیکر را میسر می‌سازد همچنین با در اختیار داشتن انواع سیستم‌های پیشرفته مدیریت تصاویر محدودیت‌های کنترلی ویدئو وال‌ها به حداقل رسیده و کاربری با آن‌ها بسیار آسان‌تر خواهد بود.
 وی خاطرنشان کرد: از مزایای این سیستم‌ها می‌توان به تعاملی (لمسی) بودن، بدون درز و یکپارچه بودن تصاویر، مدیریت آنی یا Real Time، امکان طراحی تمام جزئیات بر مبنای سفارش و اقتصادی بودن آن اشاره کرد.
این فعال دانش‌بنیان همچنین با بیان اینکه، ویدئو وال‌های بزرگ تولیدی این شرکت در داخل دکور و همچنین به صورت مستقل قابل نصب است، افزود: این ویدئووال‌ها دارای قابلیت تشخیص چند لمس هم‌زمان هستند که امکان تعامل هم‌زمان چند کاربر به صورت جداگانه و یا حتی کارهای گروهی را فراهم آورده و بر جذابیت سیستم می‌افزاید.
وی در خصوص میزان اشتغالزایی این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: اکنون حدود ۱۴ نفر به صورت تمام وقت و پاره وقت در شرکت فعالیت دارند که با احتساب همکاران پروژه‌های برون‌سپاری شده به حدود ۳۰ نفر می‌رسد.
مختاری در خصوص میزان صرفه‌جویی حاصل از محصولات شرکت دانش‌بنیان گفت: محصولات این شرکت از قبیل کیوسک و استند لمسی، میز لمسی و ویدئو وال‌ها که با استقبال خوبی هم از سوی خریداران مواجه هستند حداقل ۴۰ درصد ارزان‌تر از نمونه‌های وارداتی است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد