hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رسانه > روزنامه > خروش ایران برای قدس

خروش ایران برای قدس

همزمان با برگزاری آیین روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در کشورهای مختلف، باردیگر جهانیان  شاهد خروش آحاد ملت ایران در تهران  و 900 شهر کشور علیه رژیم صهیونیستی و دفاع از ملت مظلوم فلسطین بودند.
 اقشار مختلف ملت ایران اعم از چهره‌های برجسته سیاسی، مسئولان، هنرمندان،  ورزشکاران واقلیت‌های دینی با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس شعار حمایت از آرمان ملت فلسطین برای  آزادسازی قدس شریف را در شهرهای کشور سر دادند. در این راهپیمایی قطعنامه‌ای در 9 بند قرائت شد و با فریاد ا...اکبر راهپیمایان مورد تأیید قرار گرفت. در بخشی از این بیانیه با تاکید بر آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین از سلطه اشغالگران، اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا در انتقال سفارت این کشور به قدس شریف محکوم شد. همچنین در این قطعنامه با اعلام محکومیت توطئه موسوم به «معامله قرن» تنها راه حل مسئله فلسطین «بازگشت آوارگان فلسطینی به این کشور و برگزاری همه‌پرسی فراگیر و آزاد» برای تضمین آینده این کشور بیان شده است و  وحدت، هم‌گرایی و یکپارچگی گروه‌های فلسطینی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی از مهم‌ترین الزامات و مقدمات تحقق آرمان «آزادی قدس شریف» بر شمرده شد. دربند دیگری از این بیانیه راهپیمایان با تاکید براین که همچنان آمریکا را طاغوت اعظم و شیطان بزرگ می‌دانیم آمده است: از دولت و دست‌اندرکاران مذاکرات هسته‌ای با اروپایی‌ها می‌خواهیم «شروط و ملاحظات راهبردی» رهبر معظم انقلاب  را نصب‌العین قرار دهند و با هوشمندی و هوشیاری و دریافت تضمین‌های عملی لازم، قاطعانه و مسئولانه به صیانت از حقوق و منافع ایران اسلامی بپردازند.
لاریجانی: طرح معامله بزرگ قرن زمین گیر خواهد شد
 علی لاریجانی رئیس مجلس به عنوان سخنران مراسم راهپیمایی روز قدس تهران پیش از خطبه‌های نماز جمعه گفت: ملت ایران همواره برای حمایت همه جانبه از فلسطین پیشگام بوده است. وی افزود: مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و سعودی می‌خواهند ایران را در کنج قرار دهند ولی کاری نکنند که با کنج قرار دادن ایران باعث ناامنی خودشان شوند. وی در ادامه با بیان این‌که طرح معامله بزرگ قرن این است که فلسطینی‌ها عرق ملی را با قدری پول معاوضه کنند افزود: البته این طرح زودتر از طرح‌های دیگر سازش زمین گیر خواهد شد و محقق نمی‌شود. وی  با اشاره به این‌که شرایط منطقه در مبارزه با رژیم صهیونیستی فراز و فرودهای زیادی داشته است، گفت: حوادثی که در منطقه و صحنه بین‌المللی رخ داده شرایط متناقضی را برای اسرائیل به وجود آورده است. لاریجانی تاکید کرد: آن‌ها فکر می‌کنند با وجود داعش، جبهه‌النصره و گروه‌های مختلف انرژی مسلمانان سایش پیدا کرده و مقاومتی جدی در برابر اسرائیل نیست به همین خاطر می‌گویند در بهترین شرایط هستند، اما از سویی به خاطر قدرت یافتن مقاومت نگران هستند، چراکه امنیت لرزان دارند. رئیس مجلس با بیان این‌که رژیم صهونیستی به دنبال انحراف اذهان از مسئله فلسطین به مسائل دیگر است، گفت: اقداماتی که در مسئله هسته‌ای ایران شروع شد با همین هدف بود که ذهن‌ها از اسرائیل غافل شود.
خطیب جمعه تهران:  رژیم صهیونیستی به ذلت افتاده است
آیت ا... سید احمد خاتمی در خطبه‌های آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان گفت: شعار غاصبان صهیونیستی از نیل تا فرات بود و اگر قدرتمندتر می‌شدند حرمین شریفین را نیز اشغال می‌کردند، اما امروز رژیم صهیونیستی به چنان ذلتی افتاده است که بنا بر مثل معروف کلاهش را محکم می‌گیرد که باد نبرد. خاتمی گفت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی مانند گداهای سیاسی اروپا دوره گردی می‌کند و در مصاحبه اش اعلام کرده لااقل در لندن نگذارید که شعار مرگ بر اسرائیل سر بدهند؛ این یعنی اوج ذلت.
آیت. .. مکارم شیرازی: انزوای آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از هر دوره دیگر است
آیت ا... مکارم شیرازی در حاشیه حضور در راهیپمایی روز قدس در شهر مقدس قم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز آمریکا و اسرائیل منفورتر از همیشه نزد ملت‌های جهان بوده و از هر زمانی منزوی‌تر هستند و در شورای امنیت فقط یک رای دارند و آن هم رای خودشان است و این نشان می‌دهد که آینده از آن اسلام است.
آیت ا... جوادی آملی: برهمه ما لازم است از مظلوم حمایت و دست ستم را کوتاه کنیم
آیت ا... جوادی آملی نیز در مراسم راهپیمایی روز قدس تاکید کردند: حدود ۷۰ سال است که رژیم کودک کش صهیونیستی بر فلسطینیان مظلوم و بی دفاع مسلط است و بر همه ما لازم است که از مظلوم حمایت و دست ستم را کوتاه کنیم.
آیت ا... نوری همدانی: نقشه آمریکایی، عربی و صهیونیستی محکوم به شکست بوده و راه به جایی نخواهد برد 
آیت ا... نوری همدانی نیز با بیان این که نقشه آمریکایی، عربی و صهیونیستی راه به جایی نخواهد برد و شکست این نقشه حتمی است، تصریح کردند: امروز شاهد هستیم که رژیم کودک کش اسرائیل در حال احتضار است.
روحانی: آزادی فلسطین آرمان همه مسلمانان است
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی نیز که صبح روز گذشته برای شرکت در نشست شانگهای عازم چین بود، پیش از عزیمت از کشور در جمع خبرنگاران گفت: امروز ملت‌ها اعلام می‌کنند که آزادی قدس و آزادی کل سرزمین فلسطین، آرمان و آرزوی همه است و این آرمان را هیچ گاه فراموش نخواهند کرد. رئیس جمهور با بیان این که اسرائیل هیچ‌وقت نمی‌تواند احساس کند که در جای امنی قرار گرفته است، تصریح کرد: اسرائیل باید بداند که همیشه غاصب سرزمین دیگران است و همیشه ستمگر و ظالم است و بداند یک ملت بزرگ دست از سرزمین آبا و اجدادی خودش برنمی‌دارد.
آملی لاریجانی: راهپیمایی روز قدس عاملی 
در عدم تثبیت سیاست‌های آمریکاست
آیت ا... صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه با حضور در جمع راهپیمایان تهرانی حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس را عاملی موثر در عدم تثبیت سیاست‌های آمریکا و اسرائیل برشمرد. وی تاکید کرد: تا زمانی که مردم بیدارند و بصیرند آن‌ها نمی‌توانند کاری انجام دهند و ما مطمئنیم این عزم راسخ مردم و این حضور  گسترده در جای جای دنیا از ناحیه امت اسلامی و به ویژه ملت بیدار و هوشیار مااین غده سرطانی هر چه زودتر از صحنه تاریخ حذف خواهد شد.
آیت ا... جنتی: آینده متعلق به مسلمانان و جبهه مقاومت است
آیت ا... احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در حاشیه حضور در جمع راهپیمایان روز قدس شهر مقدس قم با بیان این که آینده متعلق به مسلمانان و جبهه مقاومت است، ابراز کرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس قوت قلب و حمایت از جبهه مقاومت و فلسطینی هاست.
جهانگیری: انتقال سفارت آمریکا به قدس موجب جریحه دار شدن احساسات مسلمانان شد
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور نیز در جمع راهپیمایان با بیان این که خوشبختانه مردم فلسطین موفق شده‌اند فریاد مظلومیت خود را در سراسر جهان به صدا در بیاورند گفت: انتقال سفارت آمریکا به قدس موجب شد احساسات مسلمانان جریحه دار شود و آن‌ها با حساسیت بیشتری در این مراسم شرکت کنند.
سرلشکر باقری: بازی انتقال سفارت نمی‌تواند آرمان مسلمانان را دچار خدشه کند 
سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در راهپیمایی اظهار کرد:  بازی انتقال سفارت آمریکا به قدس نمی‌تواند آرمان مردم مسلمان را خدشه دار کند. علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی هسته ای  نیز در مراسم روز قدس گفت: روز قدس روز مقابله با یک دروغ بزرگ به نام اسرائیل است.
رئیسی: تنها راه‌حل فلسطین «مراجعه به آرای مردم» است
حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی نیز در جمع راهپیمایان روز قدس تبریز با بیان این که ترامپ با طرح خود می‌خواهد هم هویت فلسطین را نابود، هم بیت‌المقدس را یهودی و هم کشور مصر را اشغال کند، گفت: تنها راه‌حل فلسطین و بلکه راه‌حلی برای همه بحران‌های منطقه، "مراجعه به آرای مردم" است.
عارف: مردم ما تا آزادی قدس شریف پای عهد خود خواهند ماند
محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس در جمع راهپیمایان تهرانی ضمن تجلیل از حضور پرشور مردم در راهپیمایی این روز گفت: مردم ما تا آزادی قدس شریف پای عهد خود خواهند ماند.
حاشیه نگاری خبرنگار خراسان از راهپیمایی روز قدس در تهران 
*در مسیر راهپیمایی، تشکل‌های دانشجویی و پویش‌های مردمی در بیش از ۵۰ غرفه فرهنگی و اطلاع‌رسانی، به مردم خدمت رسانی می‌کردند.
*سیامک مره صدق نماینده کلیمیان ایران در مجلس همراه با جمعیت قابل ملاحظه‌ای از هم کیشان خود با حضور در راهپیمایی روز قدس به خبرنگاران اعلام کرد: حضور کلیمیان در راهپیمایی روز قدس پرشورتر از سال‌های قبل بوده است.
*از شعارهایی  که در راهپیمایی امسال گفته می‌شد شعار "آمریکای فینگیلی و اسرائیل جینگیلی درد بگیرید بمیرید" بودکه بازتاب متفاوتی  به ویژه در فضای مجازی داشت.
*پوشش متفاوت وزیر جوان ارتباطات در این مراسم مورد توجه خبرنگاران و عکاسان رسانه‌ها قرار گرفت.
*خانواده شهدای هسته‌ای از جمله شهیدان رضایی نژاد و احمدی روشن نیز همصدا با مردم با شعار مرگ بر اسرائیل از آرمان فلسطین حمایت کردند. ازجمله شعارهای راهپیمایان شعار "موشکی، هسته‌ای، حق مسلم ماست حق مسلم ماست" بود.
*حضور افرادی چون محمود احمدی‌نژاد، محمدرضا عارف، علی اکبر صالحی و علی مطهری در جمع راهپیمایان با واکنش‌های متفاوت و حواشی همراه بود.
*در یکی از غرفه‌های مستقر در مسیر خیابان انقلاب با توزیع بروشورهایی به راهپیمایان توضیحاتی درباره محتوای سند 2030 ارائه می‌شد. همچنین  طوماری در اعتراض به محتوای سند 2030 تهیه شده بود که به امضای برخی از راهپیمایان تهرانی می‌رسید.
 


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد