hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > احیا زیستگاه‌های سراوان موجب زاد و ولد مجدد پرندگان وحشی شد

احیا زیستگاه‌های سراوان موجب زاد و ولد مجدد پرندگان وحشی شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی‌های چند ماه گذشته موجب احیا زیستگاه‌های حیات وحش این منطقه و در نتیجه زاد و ولد دو باره برخی پرندگان شده است.
به گزارش ایرنا، موسی دهقان‌نژاد روز پنجشنبه در این باره اظهار داشت: آب و هوای شهرستان سراوان گرم و خشک و کم‌باران است و پس از خشکسالی چند ساله بارندگی‌های چند ماه گذشته به زیستگاه‌های حیات وحش منطقه جانی دوباره بخشیده است.
وی افزود: محیط‌بانان این شهرستان در جریان گشت‌زنی و کنترل‌های متداول از مناطق و زیستگاه‌های پرندگان وحشی شاهد جوجه‌آوری مجدد پرندگانی از قبیل کبک و تیهو در تابستان بودند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سراوان گفت: با توجه به گرمسیری منطقه فصل جفت‌گیری، تخم‌گذاری و جوجه‌آوری پرندگان وحشی معمولا از اواخر فصل زمستان آغاز می شود و تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد.
وی بیان کرد: تغییرات آب و هوایی و امنیت زیستگاهی دست به دست هم داده و در اتفاقی نادر تخم‌گذاری مجدد برخی از پرندگان وحشی در این فصل از سال را رقم زده است.
شهرستان سراوان در ۳۴۳ کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی شهرستان‌های مهرستان، سیب سوران و مرز پاکستان واقع شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد