hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > قطعا در چین سهمیه المپیک می گیریم

قطعا در چین سهمیه المپیک می گیریم

مرحله اول مسابقات انتخابی المپیک 2020 برای والیبال برگزار شد و تیم ملی پس از عبور از سد کوبا و مکزیک، با شکست مقابل روسیه در سن پترزبورگ موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو نشد.
تیم ملی والیبال سال پرکاری در پیش دارد و حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در ایران، انتخابی المپیک در چین و جام جهانی در ژاپن از جمله مسابقاتی است که والیبالیست‌های کشورمان با آن روبه‌رو هستند که مهم‌ترین آن حضور در مسابقات انتخابی المپیک است که با حضور ۸ تیم از ۱۶ تا ۲۲ دی برگزار می‌شود و ملی‌پوشان والیبال ایران در این مسابقات می‌توانند به عنوان بهترین تیم قاره سهمیه المپیک توکیو را کسب کنند.
پوریا فیاضی، دریافت کننده تیم ملی والیبال درخصوص عدم کسب سهمیه المپیک 2020 در سن پترزبورگ به خبرنگار «ایران» گفت: «در کل بازی‌های خوبی بود و ما کوبا و مکزیک را شکست دادیم اما روسیه به عنوان میزبان مسابقات در کشور خودش بازی می‌کرد و قهرمان لیگ ملت‌ها بود. وظیفه ما این بود که با تمام وجود بجنگیم منتها در بازی آخر اوضاع به سود ما پیش نرفت، امتیازها نزدیک بود و ما چند بار هم از روسیه جلو افتادیم و اگر یکی از ست‌ها را می‌بردیم، شرایط بازی متفاوت می‌شد.» او ادامه داد: «آن شب، شب روسیه بود و الیاس کورکائف، پشت خط زن تیم ملی روسیه واقعاً فوق‌العاده بازی کرد و 70 درصد توپ‌های او در زمین ما خوابید. به هر حال ما تلاش خودمان را کردیم و در روند بازی شانس نیاوردیم و داور در دو صحنه اشتباه کرد و در صورتی که این اشتباهات رخ نمی‌داد شرایط به سود ما تغییر می‌کرد. ما در سن پترزبورگ تمام تلاش‌مان را کردیم اما نشد.»
دریافت کننده تیم ملی درخصوص تفاوت تیم روسیه در لیگ ملت‌ها و انتخابی المپیک بیان داشت: «مقایسه تیم روسیه در لیگ ملت‌ها و انتخابی المپیک به هیچ وجه درست نیست چرا که روس‌ها در سن پترزبورگ از حمایت هواداران خود برخوردار بودند و این کار را برای بازیکنان ما سخت می‌کرد. در ارومیه شرایط متفاوت بود و هواداران ما با فشار روی حریف باعث شدند تا روس‌ها نتوانند بازی خود را انجام دهند. به هر حال مرحله اول مسابقات انتخابی سن پترزبورگ تمام شد و ما باید این مسابقات را فراموش کنیم چرا که سال پرترافیکی در پیش داریم و باید در بازی‌های آسیایی شرکت کنیم و جزو 8 تیم آسیا شویم. قطعاً سهمیه المپیک را در چین کسب خواهیم کرد.»
او درخصوص حواشی تیم ملی بیان داشت: «باید از افشین داوری، سرپرست فدراسیون والیبال تشکر کرد که به همراه دبیر فدراسیون به خوبی از ما استقبال کردند. در حال حاضر والیبال ورزشی است که افتخارات زیادی برای کشورمان کسب کرده و حقیقتاً ما گله زیادی داریم و نمی‌دانیم چگونه صدایمان را به گوش مسئولان برسانیم. زمانی که ما می‌بازیم، دستان‌مان را بالا می‌بریم و از مردم عذرخواهی می‌کنیم چرا که ما برای همین مردم بازی می‌کنیم.»
فیاضی این گونه صحبت‌های خود را ادامه داد: «بعد از پایان مرحله نهایی لیگ ملت‌ها و ورود ما به ایران برخوردهای خوبی با ما نشد، تیم ما در سطح اول والیبال دنیا پنجم شد و صدرنشینی ما در مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها باعث شد تا مردم یک هفته شاد باشند. در سطح اول دنیا نتیجه می‌گیریم اما به خاطر 2 باخت مقابل لهستان و برزیل با ما برخورد خوبی نشد. به کاپیتان تیم ملی که با هزینه خودش در کشور دیگر مشغول استراحت بود، حمله شد و گفتند که چرا باید سعید معروف در فلان کشور استراحت کند؟ اینها باعث شد تا بازیکنان دلزده شوند.» دریافت کننده تیم ملی والیبال درخصوص لغو اردوی بلغارستان گفت: «تیمی که 4 بازیکن اصلی‌اش مصدوم است و شرایط بازی کردن ندارد چگونه می‌تواند در یک تورنمنت بازی کند؟ سرمربی تیم ملی چگونه می‌تواند از بازیکنانش در بلغارستان بازی بگیرد و این تورنمنت برای تیم ملی چه بازده‌ای خواهد داشت؟ مسئولان تیم در این مورد صحبت کردند و تصمیم بر این شد تا تیم ملی تهران بماند، چرا که ما امکانات مان در اینجا بهتر است.»
او با اشاره به این موضوع که متأسفانه برخی‌ها شیطنت می‌کنند، بیان داشت: «این شیطنت‌ها باعث می‌شود تا صحبت‌هایی مطرح شود و حاشیه‌هایی به وجود بیاید. بازیکنان تیم ملی همیشه نهایت تلاش‌شان را می‌کنند و ایگور کولاکوویچ و دیگر اعضای تیم ملی هم نهایت وقتشان را برای موفقیت تیم ملی می‌گذارند. کولاکوویچ به اندازه تمام ایرانی‌ها تیم ملی را دوست دارد و انگار یک فرد ایرانی است. ناراحتی‌ای که پس از باخت در روسیه در رختکن به وجود آمد، نشان می‌دهد که تمام بازیکنان با غیرت بازی کردند. تک تک بازی‌ها برای ما مهم است و دوست داریم که همه بازی‌ها را ببریم و مردم را شاد کنیم اما به هر حال بعضی مواقع این اتفاق نمی افتد و این موضوع به خاطر کم کاری بازیکنان نیست بلکه به دلیل قدرت تیم‌های مقابلمان است.» فیاضی در پایان گفت: «خیلی از بچه‌ها از سال 2012 پاداش‌های خودشان را نگرفته‌اند و از فدراسیون طلبکار هستند با این وجود به هیچ عنوان صحبتی در این مورد نمی‌شود. ما همه این‌ها را فراموش و تنها والیبال بازی کردیم. ما برای پاداش بازی نمی‌کنیم، تنها برای شاد کردن دل مردم بازی می‌کنیم.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد