hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > کم‌شدن گرایش به ریاضی لطمه بزرگی به کشور وارد می‌کند

کم‌شدن گرایش به ریاضی لطمه بزرگی به کشور وارد می‌کند

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: کم شدن گرایش به ریاضی لطمه بزرگی به کشور است، البته ما در دانشگاه امیرکبیر از این بابت مشکلی نخواهیم داشت؛ چون این دانشگاه همیشه متقاضی زیادی دارد.
به گزارش ایسنا، احمد معتمدی گفت: خوشحالم که اولیا تا این میزان به آینده تحصیلی فرزندان خود اهمیت می‌دهند. دانش یکی از زیر بناهای کشور است که فرهنگ غنی ایرانی به کسب آن اهمیت می‌دهد.

وی در ادامه به بیان تاریخچه‌ای از تاسیس دانشگاه در ایران پرداخت و افزود: ایران از ۱۸۰۰ سال پیش که دانشگاه جندی‌شاپور در آن تاسیس شد، تا اکنون همواره دارای دانشگاه بوده است. اولین دانشگاه به سبک جدید را امیرکبیر در ایران ایجاد کرد. برخی فکر می‌کنند دارالفنون مدرسه بود، در حالی که دارالفنون یک دانشگاه بود. مرحوم امیرکبیر در سفر خود به سن‌پطرزبورگ با توجه به اسم پلی‌تکنیک سن‌پطرزبورگ پلی‌تکنیک یا همان دارالفنون را در ایران تاسیس کرد.

رییس دانشگاه امیرکبیر افزود: دانشگاه امیرکبیر بیشترین جمعیت، تعداد رشته‌ها و گرایش‌ها را در میان دانشگاه‌های صنعتی کشور دارد. کم شدن گرایش به رشته ریاضی لطمه بزرگی به کشور است، البته ما در دانشگاه امیرکبیر از این بابت مشکلی نخواهیم داشت؛ چرا که این دانشگاه همیشه متقاضی زیادی دارد. بعید است که در کاهش گرایش به ریاضی بحث اشتغال مطرح باشد، زیرا هنوز شانس اشتغال با رشته‌های ریاضی بیشتر از تجربی است.

معتمدی با بیان این که دانشگاه امیرکبیر سعی دارد ارتباط خود را با بخش آموزشی کشور بیشتر کند، گفت: ما در دانشگاه امیرکبیر دو برنامه راهبردی داریم که یکی از آن‌ها این است که تا سال ۱۴۰۴ جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان باشیم‌. اکنون در چهار رتبه‌بندی معتبر جهان حضور داریم‌ که در یکی از آن‌ها رتبه ۳۰۰ تا ۴۰۰ و در دیگری هم رتبه ۴۰۰ تا ۵۰۰ را داریم‌. دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در سه رتبه‌بندی دانشگاه‌های صنعتی کشور نیز مقام اول را در میان پنج دانشگاه صنعتی برتر دارد.

رییس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به این‌که یکی از اهداف دانشگاه صنعتی‌امیرکبیر تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم است، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های نسل سوم در چرخه اقتصادی کشور نقش مهمی دارند. در همین راستا، در پنج سال گذشته تعداد واحدهای مستقر در مرکز نوآوری و فناوری دانشگاه از ۱۵ واحد به ۱۵۰ رسیده است. امیدواریم تعداد واحدهای مستقر در مرکز نوآوری و فناوری در سال آینده دو برابر شود.

وی در پایان با بیان این که افزایش ارتباط با صنعت و مهارت افزایی نیز از برنامه‌های این دانشگاه است، گفت: شاید همه نتوانند نوآور باشند، اما باید به قدری مهارت داشته باشند که به راحتی جذب بازار کار شوند و گوشه‌ای از اقتصاد کشور را بر عهده بگیرند. در پیشبرد برنامه‌های خود سعی کردیم از تجربه‌های داخلی و خارجی بهره بگیریم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد