hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آزمایشگاه‌های فضایی مدارس گسترش می‌یابد

آزمایشگاه‌های فضایی مدارس گسترش می‌یابد

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه فناوری‌های حوزه فضایی بین دانش‌آموزان اقدام به راه‌اندازی آزمایشگاه‌های فضایی در مدارس کرده است و قصد دارد این آزمایشگاه‌ها را در کشور گسترش دهد.
به گزارش روز سه‌شنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به اینکه فرهنگ‌سازی و توسعه فناوری در هر کشوری از سنین پایین آغاز می‌شود و مدارس، پایه اولیه و اصلی تغییر کشور محسوب می‌شوند، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری با تاکید بر نقش مدارس در توسعه و رونق یافتن فناوری‌های راهبردی فضایی در کشور، اقدام به راه‌اندازی آزمایشگاه‌های فضایی در مدارس کرده است.
در همین راستا نخستین آزمایشگاه فضایی با همکاری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، در پژوهش‌سرای منطقه ۳ (امیرکبیر) تهران نصب شده است. در این آزمایشگاه در کنار آزمایش‌های خلأ، فشار و جاذبه، نحوه کارکرد ماهواره‌برها، طراحی، ساخت و نحوه کار ماهواره‌ها و نوع خدماتی که ارائه می‌دهند نیز آموزش داده می‌شود.
این طرح با هزینه مصوب ۵۰۰ میلیون ریال اجرایی شده و برای ۸ نفر اشتغال‌زایی کرده است. ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد امسال تعداد این آزمایشگاه‌ها را افزایش دهد تا دانش‌آموزان بیشتری در مناطق مختلف کشور از خدمات آنها برخوردار شوند.
بر اساس این گزارش، راه‌اندازی آزمایشگاه فضایی مدارس فرصت مغتنمی است تا محتوای آموزشی به شکل عملیاتی دنبال شود و دانش‌آموزان بتوانند علاقه‌مندی و استعدادهای خود را بشناسند و در انتخاب شغل آینده خود آگاهانه‌تر عمل کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد