hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ایلام| داشتن سینما مطالبه ایلامی‌ها

ایلام| داشتن سینما مطالبه ایلامی‌ها

سال‌هاست که ایلامی‌ها از نداشتن حتی یک سالن سینما در استان خود شکایت داشتند اما قرار است به‌زودی این مطالبه ایلامی‌ها حل شود. 

به گزارش مهر، محرومیت‌های اقتصادی در استان ایلام باعث محرومیت استان از داشتن زیرساخت‌های فرهنگی نیز شده است، این استان سال‌هاست از نبود سینما رنج می‌برد. جالب اینجاست که طی سال‌های گذشته این استان دو سینما داشته، سینما آبدانان که سال‌ها از تغییر کاربری آن گذشته و هرسال به یک مغازه تبدیل می‌شود، سینما قدس شهر ایلام که چهار سال پیش به بهانه بازسازی مجدد تخریب شد و حالا بعد از گذشت سال‌ها هنوز حتی ساخت دوباره آن آغاز نشده است. وعده‌های مکرر مسئولان برای راه‌اندازی سینما قدس ایلام به نتیجه نرسیده و هم‌اکنون محل این سینما به پارکینگ تبدیل‌شده است؛ اما سال گذشته دولت طرح مبنی برساخت سینما امید در شهرهای کم‌جمعیت داد، طرحی که با مشارکت شهرداری‌ها، سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت ارشاد انجام می‌شود. هفته گذشته بود که پس از مدت‌ها استارت این طرح نیز در شهر ایلام کلید خورد، طرحی که در صورت محقق شدن آرزوی ایلامی‌ها را به داشتن یک سالن سینما زنده می‌کند.

وجود سینما برای شهر ایلام ضروری است

یکی از جوانان ایلامی اظهار داشت: متأسفانه نبود امکانات فرهنگی نظیر سینما در شهر ایلام کاملا محسوس است، بسیاری از جوانان استان خواهان یک سینمای مناسب در شهر ایلام هستند. امیر مسعود مظلومی افزود: داشتن سینما فقط برای دیدن فیلم نیست بلکه وجود یک فضای فرهنگی برای شهر ضروری است. او بیان کرد: این استان یکی از جوان‌ترین جمعیت‌های کشور را داراست و جوانان در صورت وجود سینما و اختصاص ساعتی از روز به دیدن فیلم می‌تواند آن‌ها در بسیاری از آسیب‌های اجتماعی بازدارد. او افزود: سال‌هاست مسئولان برای ساخت سینما در ایلام فقط شعار می‌دهند، امیدواریم این پروژه سینما امید به نتیجه برسد.

ساخت فاز اول سینما امید شهر ایلام در ۱۰ ماه

شهردار ایلام نیز عنوان کرد: فاز اول طرح سینما امید شهر ایلام با همکاری سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت ارشاد به‌تازگی کلنگ زنی شده و قرار است در ۱۰ ماه اجرایی شود. طالب صادقیان افزود: فاز اول ساخت سینما امید با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال از محل منابع داخلی شهرداری اجرا می‌شود. او با اشاره به اینکه این پردیس سینمایی درمجموع دارای سه سالن سینما است، گفت: کل پروژه باید طی دو سال در شهر ایلام انجام شود.

آینده پروژه‌های سینمایی ایلام

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز اظهار داشت: مالک خصوصی پروژه سینما قدس شهر ایلام در حال طی مراحل پایانی برای اخذ پروانه ساخت است و قرار است در قالب مجتمع سینمایی - تجاری نسبت به احیای آن اقدام کند. عمران خودآموز عنوان کرد: طی تصمیم‌گیری صورت گرفته در این ملک یک مجتمع تجاری فرهنگی و سینمایی ساخته خواهد شد، دوطبقه از این ملک به‌صورت زیرزمین به ساخت پارکینگ اختصاص‌یافته به کم شدن ترافیک بافت مرکزی شهر کمک خواهد کرد. او ادامه داد: طبقه آخر و هفتم این مجتمع به ساخت چهار پرده سینما با ظرفیت جمعا ۶۰۰ نفر اختصاص‌یافته و جز تعهدات سازنده است. مدیرکل ارشاد استان افزود: پردیس سینمایی امید ایلام نیز با چهار سالن مدرن و با حمایت سازمان برنامه‌وبودجه کشور و سازمان سینمایی با ظرفیت ۴۰۰ صندلی کلنگ زنی شده است. او در جمع‌بندی این دو پروژه سینمایی در شهر ایلام اظهار داشت: با احتساب این دو پروژه سینمایی، شهر ایلام در آینده‌ای نزدیک صاحب ۸ پرده سینما با ظرفیت بالغ‌بر یک هزار نفر خواهد شد. او افزود: ساخت مینی سینمای انجمن سینمای جوانان ایلام نیز امکان مناسبی را برای پخش فیلم‌های کوتاه و نقد و بررسی آثار فراهم کرده است. او با اشاره به تعطیلی سینمای شهرستان آبدانان نیز گفت: با توجه به نیاز شهرستان آبدانان به داشتن سینما مقررشده قطعه زمینی مناسب توسط شهرداری برای احداث یک سینمای مدرن جدید اختصاص یابد و برای نقشه‌برداری و طراحی به موسسه سینما شهر اعلام شود. خودآموز بیان داشت: با توجه به سیاست‌های فرهنگی هنری سازمان امور سینمایی در راستای حفظ و صیانت از اماکن فرهنگی هنری و عدم کاهش سرانه فضاهای فرهنگی، اجرای بند ۳ این صورت‌جلسه منوط به در اختیار قرار گرفتن قطعه زمینی مناسب برای احداث سینما و جایگزینی با سینما هنر باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد