hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > پرش روی تور، جهش در قاره

پرش روی تور، جهش در قاره

مسابقات والیبال زنان جام ملت‌های آسیا 2019 از ۲۵ مرداد تا ۳ شهریور در کره جنوبی برگزار می‌شود و بانوان والیبالیست کشورمان که صبح امروز عازم سئول شدند، در گروه A با تیم‌های کره جنوبی و هنگ‌کنگ همگروه هستند.
در سال‌های اخیر درخشش برخی از بازیکنان تیم ملی موجب شد تا دختران والیبالیست لژیونر شوند و برای تیم‌های باشگاهی ترکیه بازی کنند. مائده برهانی، مهسا صابری و مونا آشفته در حال حاضر 3 لژیونر تیم ملی دختران والیبال ایران هستند که با تجربه بازی در لیگی خارج از کشور، در جام ملت‌های آسیا حضور خواهند یافت. در فاصله چند روز مانده به شروع جام ملت‌های آسیا، خبرنگار «ایران» با 3 بازیکن تیم ملی والیبال زنان که لژیونر هستند، گفت‌وگویی انجام داد که ماحصل آن پیش روی شماست.

شرایط خوب روحی- روانی

مائده برهانی، پشت خط زن تیم ملی والیبال زنان گفت: «اردوهای خوبی پشت سرگذاشتیم بخصوص اردوی کرواسی که نقش زیادی در افزایش خودباوری‌مان داشت چرا که جدا از بحث قهرمانی در تورنمنت کرواسی موفق شدیم مقابل نمایندگان چین و ژاپن پیروز شویم. این در حالی است که دختران والیبالیست ایران در هیچ رده سنی و در هیچ مسابقه‌ای نتوانسته بودند چین و ژاپن را شکست دهند و این اتفاق در کرواسی برای اولین بار افتاد. تیم ما از نظر روحی- روانی شرایط بسیار خوبی دارد.» او ادامه داد: «هدف ما حضور در جمع 4 تیم و حتی حضور روی سکو است. تاکنون بهترین مقام تیم ملی هشتمی جام ملت‌ها بوده که البته تیم ما در دوره گذشته در جایگاه نهم ایستاد و یک پله نزول کرد. فکر می‌کنم که نتایج ما در این دوره نسبت به دوره‌های گذشته درخشان باشد و این هدف تیمی است و تلاش می‌کنیم به این هدف برسیم.» او درخصوص عملکرد خوب تیم ملی مردان در مسابقات اخیر و تأثیر آن بر تیم ملی بانوان بیان داشت: «همه ما یک خانواده هستیم و قطعاً پیروزی‌های تیم ملی مردان تأثیر مثبتی روی ما داشته است. حدود 13 سال است که تیم ملی بانوان در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کند و به جز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا هیچ تجربه بین‌المللی دیگری ندارد اما با این وجود تیم ملی زنان هم مسیر پیشرفت را طی می‌کند.» بازیکن تیم کچورن اسپور ترکیه درخصوص حضور در لیگ این کشور افزود: «لژیونر شدن برای خود بازیکن بسیار ارزشمند است و روی بازیکنان دیگر هم تأثیر مثبتی خواهد گذاشت. مسیر لژیونر شدن هموار شده و بازیکنان دیگر هم این پتانسیل را در خود می‌بینند که این راه را ادامه دهند. حضور ما در لیگ ترکیه باعث شده تا انگیزه بیشتری به بازیکنان تزریق شود. بازیکنان ما در لیگ ایران شرایط پیشرفت را ندارند و می‌توانند با لژیونر شدن راه پیشرفت را راحت تر طی کنند.»

پیشرفت آقایان انگیزه‌ای برای زنان

مونا آشفته، قدرتی زن تیم ملی والیبال در آستانه حضور در جام ملت‌ها گفت: «بچه‌ها انگیزه بالایی دارند و ما از همان ابتدا برای دستیابی به یک هدف بزرگ تمرینات مان را آغاز کردیم و آن هدف فتح سکوی مسابقات آسیایی است. واقعاً ما این توانایی را داریم و فکر می‌کنم که با تلاش بیشتر می‌توانیم به این هدف برسیم. تمرکز اصلی ما روی شکست کره جنوبی است. این تیم هم میزبان مسابقات و هم تیم قدرتمندی است.» بازیکن تیم باریکه سیر ترکیه با اشاره به این موضوع که بازی‌ها در لیگ ترکیه بسیار نزدیک بود، بیان داشت: «هر بازی برای ما حکم فینال را داشت و کارمان در هر بازی بسیار سخت بود. ما حضور در شرایط سخت را تجربه کردیم و به این خاطر بهتر می‌توانیم در شرایط حساس خودمان را جمع و جور کنیم. این موضوع کاملاً ما را آبدیده کرده است. چند سالی است که آقایان ما پیشرفت خوبی داشته‌اند و حالا یکی از قدرت‌های برتر دنیا هستند. پیشرفت آقایان انگیزه‌ای شده برای تیم ملی زنان تا به خودباوری برسند.» این لژیونر تیم ملی بانوان با اشاره به این موضوع که عملکرد ما در ترکیه نگاه‌ها را نسبت به والیبال ایران تغییر داده، افزود: «ترکیه لیگ قدرتمندی دارد و برای بازیکنان تیم‌ها راهیابی به تیم ملی کار بسیار سختی است به این دلیل عضویت ما در تیم ملی کشورمان برای آنها ارزش بسیار زیادی داشت. حضور در تیم ملی ترکیه برای بازیکنان رؤیایی دست نیافتنی است به همین دلیل به بازیکنان لژیونر احترام زیادی می‌گذاشتند. ما برای آنها بازیکنان خیلی بزرگی هستیم و احترام زیادی برای ما قائل بودند.»

آسیایی‌ها باید از تیم ملی خانم‌ها هم بترسند

مهسا صابری، دریافت کننده تیم ملی والیبال با بیان اینکه قطعاً در این دوره از جام ملت‌ها از گروه‌مان صعود خواهیم کرد، گفت: «تلاش‌مان این است که جزو 4 تیم برتر مسابقات باشیم و تمام تمرکزمان از آغاز تمرینات همین بود. گرچه رسیدن به جمع 4 تیم کار سختی است اما با اردوها و بازی‌هایی که برگزار کردیم رسیدن به این هدف دور از دسترس نیست. ما برای صعود از گروه‌مان کار سختی نداریم چرا که از هر گروه 2 تیم صعود می‌کند و ما حداقل به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود خواهیم کرد. حریف اصلی ما کره جنوبی است و می‌خواهیم با شکست این تیم به عنوان تیم اول صعود کنیم.» او با اشاره به اینکه پیشرفت والیبال مردان تأثیر زیادی بر عملکردمان داشته، افزود: «ما سالی یکبار به مسابقات اعزام می‌شویم و صرفاً باید در این مسابقات دیده شویم. عملکرد تیم ملی مردان به ما می‌فهماند که ما فدراسیون خوبی داریم، والیبال خوبی داریم و در کل بلدیم که والیبال بازی کنیم چون آقایان ما در جهان مطرح هستند. عملکرد خوب تیم ملی مردان به ما اعتماد به نفس می‌دهد تا تیم‌های دیگر نتوانند نگاهی از بالا به ما داشته باشند. والیبال مردان ما در آسیا بی رقیب است و حریفان آسیایی‌مان باید از تیم ملی خانم‌ها هم بترسند.» دریافت کننده تیم ملی والیبال بانوان که بازیکن تیم باریکه سیر در لیگ دسته یک ترکیه است در پاسخ به این سؤال که بازی در لیگ ترکیه  چقدر به شما کمک کرده؟ بیان داشت: «بازی در ترکیه تأثیر زیادی بر عملکردم داشته و این موضوع باعث شد تا هم از نظر تکنیک فردی و هم از نظر خودباوری به شرایط ایده آلی برسم. لژیونر شدن ما انگیزه‌ای برای سایر دختران والیبالیست شد و آنها به این باور رسیده‌اند که می‌توانند با تلاش بیشتر والیبال خود را در کشورهای دیگر ادامه دهند.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد