hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > به عشق مردم بازی می‌کنیم

به عشق مردم بازی می‌کنیم

تیم ملی والیبال ایران از جمعه، ۳ روز سرنوشت‌ساز را در سن‌‌پترزبورگ سپری خواهد کرد.
کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو مأموریت مهم شاگردان ایگور کولاکوویچ در روسیه است. تیمی که پس از ایستادن در جایگاه پنجمی لیگ ملت‌های والیبال 2019 با برخی حواشی مواجه شد. انتقاد تعدادی از کارشناسان، لغو اردوی بلغارستان، بحث پناهندگی سعید معروف در امریکا، عدم برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون و خستگی بازیکنان مواردی است که این روزها والیبال کشورمان را در آستانه کسب سهمیه المپیک توکیو با چالشی جدی مواجه کرده است. شاگردان کولاکوویچ در سن پترزبورگ باید به مصاف کوبا، مکزیک و روسیه بروند و تنها در صورتی که در جایگاه نخست قرار بگیرند، سهمیه المپیک 2020 را از آن خود خواهند کرد. محمد موسوی، سرعتی‌زن تیم ملی والیبال درخصوص شرایط تیم ملی به خبرنگار «ایران» گفت: «هنوز خستگی مسابقات سنگین لیگ ملت‌ها از بدن‌مان خارج نشده و علاوه بر این تعدادی از بازیکنان هم آسیب دیده هستند. تمرینات تیم ما تازه شکل گرفته و تیم ملی تنها دو جلسه تمرین خوب و باکیفیت داشته اما در کل مسابقات انتخابی در روسیه شانس بزرگی برای والیبال ایران است تا بتوانیم با کسب سهمیه المپیک، مقداری از فشار و استرسی را که روی تیم وجود دارد، کم کنیم. اگر در روسیه به هدف‌مان نرسیم، مسابقات آسیایی شانس بعدی ما برای کسب سهمیه المپیک است و تا آن زمان باید در آمادگی خوبی قرار بگیریم و تمرکزمان کسب سهمیه در آن مسابقات باشد. البته در روسیه یک شانس خوب داریم و می‌توانیم تیم‌های کوبا و مکزیک را شکست دهیم و می‌ماند بازی با روسیه. در والیبال نمی‌توان از پیش یک تیم را برنده دانست و ما شانس بزرگی مقابل روسیه داریم و تمام تلاش‌مان این است که این تیم را شکست دهیم و در سن‌پترزبورگ کار را تمام و جواز حضور در المپیک را کسب کنیم.»
تیم ملی والیبال روسیه درحالی قهرمان لیگ ملت‌ها 2019 شد که در هفته سوم 3 بر صفر نتیجه را به تیم ملی ایران واگذار کرد. بازیکن باتجربه تیم ملی والیبال امیدوار است این پیروزی این بار در زمین روسیه تکرار شود: «روس‌ها بدون 2 بازیکن اصلی‌شان مقابل ما شکست خوردند اما متأسفانه در چنین مواقعی ما احساس می‌کنیم که یک تیم با بازیکنان ذخیره خود به مصاف ما آمده در حالی که کیفیت بازیکنان ذخیره تیم‌هایی مثل روسیه، لهستان و برزیل با بازیکنان اصلی‌شان تفاوت آنچنانی ندارد و دیدیم که همین روسیه موفق شد در لیگ ملت‌ها قهرمان شود. بازی با روسیه قطعاً سخت است اما توان پیروزی مقابل این تیم را داریم. روسیه از نظر قدرت والیبال با خیلی از تیم‌ها متفاوت است. از طرفی شرایط ما چه از نظر روحی- روانی و چه از لحاظ جسمانی چندان مساعد نیست و متأسفانه یکسری مسائل در تیم وجود دارد گرچه این مسائل مانع تلاش ما نمی‌شود. امسال سال پراسترسی برای والیبال ایران است.»
او درخصوص شرایط مبهم مدیریتی فدراسیون والیبال گفت:«اداره فدراسیون به صورت سرپرستی با شرایط عادی تفاوت‌هایی دارد اما این شرایط چندان بر عملکرد تیم ملی تأثیرگذار نیست. متاسفانه از سوی برخی کم لطفی‌هایی به تیم ملی والیبال شد و یکسری اظهارنظرهای بی موردی داشتند که این موضوع روی روحیه بچه‌ها تأثیر منفی گذاشت. ما بدون یک ریال دریافتی برای تیم ملی‌مان بازی می‌کنیم و ممکن است با هزار و یک آسیب دیدگی مواجه شویم اما یکسری افراد بدون هیچ گونه تخصصی در والیبال حرف‌هایی می‌زنند و تیم ملی را تخریب می‌کنند. این صحبت‌ها و انتقادها باعث می‌شود پیش خودمان بگوییم که برای چه باید بازی کنیم؟ بازی در تیم ملی نه پولی برای بازیکنان دارد و نه بازیکنان نیاز به شهرت دارند. تنها دلیل مردم است. ما به خاطر عشق به تیم ملی و هواداران بازی می‌کنیم وگرنه بازی در تیم ملی هیچ منفعتی برای ما ندارد. ما از طرف هیچ مسئول و ارگانی حمایت نمی‌شویم و این مسائل یک فضای ناامیدی برایمان ایجاد کرده است.» سیدمحمد موسوی به حواشی ای که پس از حضور سعید معروف در امریکا مطرح شد، اشاره کرد: «یک نفر می‌تواند هر جای دنیا که دلش می‌خواهد با هزینه شخصی خودش برود. ما تنها به یک کشور نمی‌توانیم برویم که آن کشور اسرائیل است. ما امریکا بودیم و یک نفر از ما دوست دارد یک هفته در امریکا بماند و تفریح کند و به دوستانش سر بزند، این که بخواهیم بگوییم که فلان شخص رفته پناهنده شده، درست نیست. سعید معروف نیازی به پناهندگی ندارد. معروف پناهنده شود؟! امریکایی‌ها او را با افتخار بالای سرشان می‌گذارند و می‌برند. برخی به دنبال این هستند که از نام افراد سوء استفاده کنند.» صحبت‌های پایانی سرعتی زن تیم ملی والیبال درباره قهرمانی ارزشمند تیم ملی جوانان در مسابقات جهانی است: «والیبال ایران راه درستی را انتخاب کرده و به تیم‌های پایه اهمیت زیادی داده می‌شود. اگر این مسیر قطع شود قطعاً پس از چند سال تیم ملی نخواهیم داشت. به این جوانانی که در بحرین قهرمان شدند، امیدواریم. بازیکنان این تیم می‌توانند افتخارآفرین‌تر از ما باشند و این جای خوشحالی دارد که می‌توانیم در آینده تیم ملی والیبال بهتری داشته باشیم و بتوانیم حتی در المپیک هم مدال بگیریم. البته در گذشته ما مقام‌هایی در رده جوانان داشتیم اما تفاوت‌هایی وجود داشت. یک نفر از تیم فعلی صغرسنی نداشت اما در زمان ما از 12 بازیکن 6 نفر مشکل صغر سنی داشتند.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد