hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > امید بچه درس‌خوان‌ها به آینده بهتر

امید بچه درس‌خوان‌ها به آینده بهتر

صبح امروز اسامی رتبه‌های برتر کنکور 98 اعلام شد اگرچه در میان نفرات برتر آزمون سراسری امسال نام داوطلبان از استان‌ها مختلف کشور به چشم می‌خورد، اما در این میان تهرانی‌ها رکورددار هستند. 

از مجموع برگزیدگان آزمون امسال تعداد بسیاری از آن‌ها در شهر تهران زندگی می‌کنند و ۴۶ درصد نفرات برتر کنکور ۹۸ تهرانی هستند. برگزیدگان گروه آزمایشی هنر همگی از استان تهران هستند و نفرات اول گروه آزمایشی علوم تجربی و زبان خارجه هم همانند گروه آزمایشی هنر از استان تهران هستند؛ اما نام ۲ داوطلب لاری در گروه آزمایشی علوم انسانی به چشم می‌خورد و نفر اول این گروه متعلق به شهر لار است. بیشترین تنوع استانی در گروه آزمایشی علوم تجربی به چشم می‌خورد در این گروه داوطلبانی از استان‌های تهران، تبریز، شیراز، مشهد، رشت، اهوا، بیرجند و ابرکوه در میان رتبه‌های برتر یک تا ۱۰ قرارگرفته‌اند.

کنکوری‌ها چه می‌گویند؟

رتبه اول گروه ریاضی کنکور سراسری ۹۸ گفت: چند روز قبل از برگزاری آزمون سراسری سال ۹۸ امید داشتم که رتبه اول رشته ریاضی را کسب کنم و برای رسیدن به این رتبه روزانه ۸ تا ۱۰ ساعت درس می‌خواندم.

علیرضا سخایی‌راد گفت: روزانه به‌صورت متوسط ۸ تا ۱۰ ساعت درس می‌خواندم و معمولاً بیشتر از ۱۰ ساعت مطالعه نمی‌کردم. او افزود: برای درس خواندن در کنار دروس مدرسه، از کتب کمک‌آموزشی انتشارات مختلف استفاده می‌کردم. احتمالا در رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف ادامه تحصیل داده و طبق علاقه و تحقیق از بزرگ‌ترها، این انتخاب را انجام می‌دهم. رتبه اول رشته ریاضی در کنکور ۹۸ با بیان اینکه چند روز قبل از برگزاری آزمون سراسری سال ۹۸ امید داشتم که رتبه اول رشته ریاضی را کسب کنم، خاطرنشان کرد: هرکسی با توجه به تلاشی که کرده است، می‌تواند نتیجه خود را تشخیص دهد. سخایی‌راد تصریح کرد: مدرسه‌ای که درس می‌خواندم تیزهوشان بود، در برخی از دروس به کلاس کنکور رفته و با شرکت در آزمون‌های آزمایشی شرکت‌های مختلف، خود را ارزیابی می‌کردم. خانواده نقش مهمی در پیشرفت علمی من داشتند و همیشه محیط خانه را برای درس خواندنم فراهم می‌کردند.

دانش‌آموز ساروی کسب کننده رتبه ششم کنکور سراسری در رشته ریاضی فیزیک گفت: به‌طور متوسط روزانه ۱۰ تا ۱۳ ساعت برای کنکور مطالعه می‌کردم. سید ارشان دلیلی علت موفقیت خود را توکل به خدا، برنامه‌ریزی دقیق و انگیزه عنوان کرد و افزود: به‌طور متوسط روزانه ۱۰ الی ۱۳ ساعت مطالعه داشتم. او با ابراز خوشحالی از موفقیت به‌دست‌آمده در کنکور، گفت: انتظار چنین رتبه‌ای را داشتم زیرا تلاش مستمر خود را در همین راستا بیشتر کردم. دلیلی با بیان اینکه علاقه‌مند به رشته کامپیوتراست، بیان کرد: علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه صنعتی شریف هستم. او همچنین از داوطلبان کنکور سال آینده خواست تا ضمن برنامه‌ریزی دقیق برای مطالعه، آرامش خود را حفظ کرده و از هرگونه استرس دوری کنند و انگیزه و اعتمادبه‌نفس خود را بالا ببرند.

از پشتکار تا تلاش مستمر

رتبه ۴ کنکور ریاضی و فیزیک گفت: امید، پشتکار و تلاش مستمر ۳ رمز اصلی موفقیت در کنکور است.

آریا جلالی با اشاره به مدت‌زمان درس خواندن خود قبل از ایام کنکور اظهار داشت: از تابستان 97 روزی 8 ساعت دروس مختلف مرتبط با کنکور را مطالعه می‌کردم. رتبه 4 کنکور ریاضی و فیزیک خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن به ایام عید امسال مدت‌زمان مطالعه خود را تا 11 ساعت در روز افزایش دادم تا بتوانم نتیجه بهتری را در کنکور کسب کنم. او با اشاره به میزان استراحت خود در این ایام تصریح کرد: هر دو هفته یکبار، در آزمون‌های آزمایشی مربوط به کنکور شرکت می‌کردم و پس‌ازآن به مدت یک روز کامل استراحت می‌کردم و از فضای مطالعه فاصله می‌گرفتم. جلالی با بیان اینکه قصد تحصیل در دانشگاه صنعتی شریف تهران را دارد ابراز داشت: به‌احتمال‌زیاد برای تحصیل در دانشگاه، رشته مهندسی برق را انتخاب می‌کنم. رتبه 4 کنکور ریاضی و فیزیک گفت: در طول این مدت در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم و فقط در آزمون‌هایی که مدرسه برگزار می‌کرد شرکت کردم اما از کتاب‌های کمک‌آموزشی مربوط به کنکور بهره می‌بردم. جلالی امید، پشتکار و تلاش مستمر را 3 رمز اصلی موفقیت در کنکور دانست و افزود: من در ابتدا در درس ادبیات مشکل داشتم اما ناامید نشدم و با تلاش و مطالعه بیشتر سرانجام توانستم این درس را در کنکور، 100 درصد بزنم. او خاطرنشان کرد: به کسانی که نتوانستند در کنکور نتیجه مطلوبی بگیرند یا برای کنکور سال بعد آماده می‌شوند توصیه می‌کنم که هرگز امید خود را از دست ندهند و با تلاش و پشتکار، آینده خوبی را برای خود رقم بزنند.

اوج مطالعه در تعطیلات نوروزی

رتبه دوم رشته زبان خارجی در کنکور ۹۸ با بیان اینکه متقاضی رشته تجربی نیز بوده است، گفت: با توجه به اینکه جزو رتبه‌های برتر هستم، شاید هم‌زمان در دو رشته دانشگاهی زبان خارجی و علوم تجربی تحصیل کنم.

امیرشایان چادگانی پور گفت: چنین رتبه‌ای را برای کنکور زبان پیش‌بینی کرده بودم و نیز متقاضی کنکور رشته تجربی نیز هستم. با توجه به اینکه تمام انرژی را در رشته تجربی متمرکز کرده بودم و کنکور زبان را تنها به دلیل اینکه زبانم خوب بود، شرکت کردم امکان دارد هم‌زمان دو رشته را برای تحصیل انتخاب کنم. چادگانی‌پور در خصوص ساعات مطالعه گفت: اوج مطالعه بنده برای کنکور تعطیلات عید بود که در اردو مطالعاتی مدرسه شرکت کردم و به ۱۲ ۱۱ ساعت مطالعه می‌رسید. روزهای عادی ۵ تا ۶ ساعت مطالعه داشتم. با توجه به اینکه از پایه درسی خوبی برخوردار بودم در روزهای عادی و مواقعی که مدرسه می‌رفتم زمان زیادی را به کنکور اختصاص ندادم. او در خصوص کلاس‌های کنکور و شرکت در آزمون‌ها گفت: بنده تنها کتاب‌های درسی و جزوه‌های اساتید را مطالعه کردم. برای آزمون‌ها هم در آزمون‌های مدرسه و آموزشگاه‌ها شرکت کردم. او در خصوص آینده تحصیلی که در نظر گرفته گفت: با توجه به اینکه وابستگی زیادی به خانواده‌ دارم هرگز مهاجرت نمی‌کنم و انتخابم بین تهران و اصفهان ممکن است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد