hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کرمان| تدوین ضوابط ویژه‌ بافت فرسوده در آینده نزدیک

کرمان| تدوین ضوابط ویژه‌ بافت فرسوده در آینده نزدیک

شهردار کرمان در دیدار با سردبیر و عوامل نشریه‌ی استقامت، بابیان این‌که در حوزه‌ی معماری در سطح کشور به خطا رفته‌ایم، گفت: الگوهایی که در شهرها تسری یافته، برگرفته از هویت معماری و فرهنگی ما نیست.


سید مهران عالم‌زاده افزود: اصلی‌ترین خطا در این زمینه، رعایت 60 درصد ساختمان است؛ بنابراین، وقتی ضابطه‌ی شهرسازی عوض شد، هویت معماری و شهرسازی را از دست دادیم و امروز دچار چالش‌های اساسی در این زمینه هستیم.

شهردار کرمان هم‌چنین از تدوین ضوابط ویژه‌ی بافت تاریخی و فرسوده در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

عالم‌زاده فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را روح شهر دانست و گفت: فعالیت‌های عمرانی و خدماتی، جزء ذات حیات شهر هستند و برای زنده ماندن شهر، به فعالیت‌های خدماتی و عمرانی نیاز داریم، اما توجه به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز به‌عنوان روح شهر ضروری است.

وی بابیان این‌که شهر را آدم‌ها می‌سازند؛ بنابراین، آنچه برای خود می‌سازیم، باید انسان‌محور باشد، گفت: انسان‌محوری از عقل‌گرایی و تخصص می‌‌گذرد. شهردار کرمان هم‌چنین با تأکید بر پرهیز از پرداختن به مسائل سیاسی در شهرداری کرمان گفت: اعتقاددارم در شهرداری نباید به مسائل سیاسی بپردازیم؛ چراکه شهر متعلق به مردم است و مردم با گرایش‌های سیاسی مختلف در شهر زندگی می‌کنند. عالم‌زاده درعین‌حال بیان کرد: البته درِ شهرداری به روی تمام احزاب و گروه‌ها باز است و از هر جناح و گروهی که بخواهد به رونق و آبادانی شهر کمک کند، استقبال می‌کنیم، اما اگر به دنبال سهم‌خواهی باشند، با هیچ جناح و گروهی تعامل نخواهیم داشت. وی هم‌چنین از اصحاب رسانه خواست با انتقادها و پیشنهادهای سازنده‌ی خود مدیریت شهری را در پیش‌برد اهدافش کمک کنند. شهردار کرمان گفت: از اصحاب رسانه انتظار داریم به موضوعاتی بپردازند که موجب افزایش مشارکت مردم با شهرداری شود؛ چراکه اگر مردم در مسائل شهری مشارکت نداشته باشند، مشکلات همچنان باقی خواهد ماند. عالم‌زاده بر خودداری اهالی رسانه از انتشار اخبار کذب و ایجاد نگرانی برای مردم نیز تأکید کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد