hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > به حریف امریکایی‌ام نشان دادم کشتی ایرانی یعنی چه

به حریف امریکایی‌ام نشان دادم کشتی ایرانی یعنی چه

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان هفته گذشته در صوفیه برگزار شد و نوجوانان ایران با 3 طلا، 3 نقره و یک برنز نایب قهرمان شدند. این دوره از مسابقات دو اتفاق ویژه و حاشیه‌ای برای کشتی ایران داشت.
اولی دیسکالیفه شدن قلی‌زادگان کشتی‌گیر وزن منهای 51 کیلوگرم به دلیل دست ندادن با مربی حریف و از دست رفتن قهرمانی بود. اما اتفاق دوم برخلاف اولی، شیرین و جذاب بود. رحمان عموزاد، کشتی‌گیر وزن 48 کیلوگرم در رقابت با حریف امریکایی موفق شد با یک فن زیبا او را در نیمه‌نهایی با نتیجه ۱۲-۰ شکست دهد. عموزاد که در تایم اول ۸-۰ از حریف پیش افتاد، در تایم دوم با رفتار غیرورزشی کشتی‌گیر امریکایی مواجه شد. او حاضر نشد با عموزاد دست بدهد و کشتی‌گیر ایران با اجرای فن زیبا پاسخ این بی‌احترامی را داد.
رحمان عموزاد، کشتی‌گیر 17 ساله بهشهری درخصوص رقابت‌های جهانی به خبرنگار «ایران» گفت: «مسابقات سطح بالایی داشت و تیم ما نایب قهرمان شد. البته حق‌مان بود که قهرمان شویم اما اشتباه کشتی‌گیر ما در وزن 51 کیلوگرم باعث شد تا دیسکالیفه شود و مقام قهرمانی را از دست بدهیم. بعد از مسابقات انتقادها از علی قلی‌زادگان زیاد بود اما نمی‌توان یک طرفه قضاوت کرد و باید روی تشک کشتی باشی تا بتوانی درخصوص حرکت قلی‌زادگان نظر بدهی.»
این کشتی‌گیر نوجوان کشورمان ادامه داد: «داوران در کشتی قلی‌زادگان بد قضاوت کردند و داوری به ضرر او بود. البته قلی‌زادگان ضربه فنی شده بود و به مربیان تیم ملی می‌گفت که به داور اعتراض کنید و امیر توکلیان، سرمربی تیم ملی به او گفت که تو ضربه شدی و باید تصمیم داور را بپذیری اما قلی‌زادگان اصرار داشت تا مربیان اعتراض کنند. من به قلی‌زادگان گفتم که آنها دنبال بهانه بودند که متأسفانه در کشتی تو این اتفاق افتاد. بچه‌ها به قلی‌زادگان چیزی نگفتند و او از بچه‌ها عذرخواهی کرد. من جای قلی‌زادگان بودم، با سرمربی تیم اوکراین دست می‌دادم تا تیم قهرمان شود.»
عموزاد درخصوص رقابت با کشتی‌گیر امریکایی و شکست او با اجرای فن زیبای یک دست و یک پا در نیمه نهایی بیان داشت: «پیش از برگزاری این مسابقه با حریف امریکایی کری داشتیم، او همه رقیبانش را 10 بر صفر شکست داده بود و می‌خواست من را هم شکست دهد. در زمان مسابقه دستم خون آمد و به بیرون تشک رفتم، پس از بازگشت به تشک به او دست دادم اما او دستم را رد کرد، حرکت او باعث شد تا با تمام قوا کشتی بگیرم. از دستش عصبانی شدم و سریع زیر گرفتم و موفق شدم با فن یک دست و یک پا، او را شکست دهم.»
کشتی‌گیر طلایی وزن 48 کیلوگرم ادامه داد: «بی احترامی کشتی‌گیر امریکایی، بی احترامی به تمامی مردم ایران بود، با پیروزی در آن مسابقه درس خوبی به امریکایی‌ها دادم. به او نشان دادم که کشتی ایرانی یعنی چه. با او کاری کردم که دیگر کشتی‌گیران ایرانی را از یاد نبرد. بعد از برد مقابل او به ایرانی بودنم افتخار کردم و با غرور تشک کشتی را ترک کردم. سخت‌ترین کشتی من در فینال بود که با نتیجه ۴-۴ رقیب ازبکستانی را شکست دادم و به مدال طلا رسیدم. خدا را شکر با کسب مدال طلا مزد زحماتم را گرفتم.» عموزاد با اشاره به این موضوع که از 7 سالگی وارد کشتی شده است، افزود: «بهشهر هم مثل جویبار مهد کشتی است و من از  7 سالگی کشتی را زیر نظر مربیان آغاز کردم و خانوادگی کشتی‌گیر هستیم. در طول این سال‌ها پدر و مادرم زحمات زیادی برایم کشیدند و خانواده‌ام همیشه در کنار من بودند. از همین جا از تمام اعضای خانواده‌ام به خاطر حمایت‌هایشان تشکر و تلاش می‌کنم که همیشه افتخارآفرین باشم.» او که پیش از این عناوین دیگری هم کسب کرده بود، بیان داشت: «طلای مسابقات نوجوانان آسیایی 2018 و طلای مسابقات جهانی در همین سال را دارم و این دومین طلای من در مسابقات جهانی بود. سال آینده در رده جوانان حضور خواهم یافت و به مدال آوری‌هایم ادامه می‌دهم. طلای جوانان جهان، بزرگسالان جهان و المپیک را می‌خواهم و قطعاً به آنها خواهم رسید. الگوی من در کشتی حسن یزدانی است و قطعاً روزی به او خواهم رسید.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد