hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کرمان| دولت اجازه تعطیلی طرح تحول نظام سلامت را نمی‌دهد

کرمان| دولت اجازه تعطیلی طرح تحول نظام سلامت را نمی‌دهد

نماینده مردم شهرستان‌های کهنوج، رودبار، قلعه‌گنج، منوجان و فاریاب در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با سرمایه‌گذاری و جذب نیروی انسانی لازم اجرای طرح تحول سلامت را با شجاعت آغاز کرد و هم‌اکنون نیز تأکید دارد که اجازه تعطیلی آن را نمی‎دهد.


احمد حمزه در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در سطح کشور یادآور شد: قبل از سال 92 سالانه 600 هزار خانوار ایرانی به زیر خط فقر سقوط می‎کردند و این مسأله نگرانی‌های زیادی را برای دولتمردان و همچنین مقام معظم رهبری به وجود آورد.

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت دهم طرح تحول سلامت را در دستور کار خود قرار داد در صورتی که به خوبی می‎دانست، زیرساخت‌های آن در سطح کشور وجود ندارد و از این نظر با مشکلاتی مواجه می‌شویم.

حمزه با اشاره به اینکه چالش‌هایی که امروز در این طرح با آن مواجه هستیم به دلیل همین نقص و کمبودها است، تصریح کرد: قبل از اجرای طرح تحول سلامت حدود 4 میلیون بیمه‌شده خویش‎پرداخت در سطح کشور وجود داشت.

وی بیان داشت: در این طرح نیز پیش‎بینی شده بود که 5 میلیون نفر زیر پوشش بیمه عمومی رایگان قرار گیرند، اما با استفاده 4 میلیون نفر قبلی از این بخش طرح تحول سلامت این تعداد به 11 میلیون نفر رسید در حالی که اعتبار لازم فقط برای 5 میلیون نفر بود.

حمزه با بیان اینکه پیش‎بینی کاهش هزینه‌های سنگین بستری نیز بخش دیگری از این طرح بود که مشکل‌آفرین شد، عنوان کرد: همچنین برای ایجاد پرونده الکترونیک زیرساخت‌های لازم در سطح کشور فراهم نبوده و نیست.

وی افزود: برقراری نظام ارجاع نیز نیاز به کلینیک‌های تخصصی سطح دو دارد که در بسیاری از نقاط کشور وجود نداشت، اما اکنون در برخی مناطق به بهره‎برداری رسیده و یا در دست احداث است، پزشک خانواده نیز پیش‎نیاز دیگر طرح بود که با مشکلاتی مواجه است.

حمزه با توجه به اینکه دولت اعتقاد دارد که سلامت محور توسعه کشور است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس دولت با وجود اشراف نسبت به این کمبودها با سرمایه‌گذاری و جذب نیروی انسانی لازم اجرای طرح تحول سلامت را با شجاعت آغاز کرد و هم‌اکنون نیز تأکید دارد که اجازه تعطیلی آن را نمی‎دهد.

وی با تأکید بر اینکه من در انتخاب مدیران و عزل و نصب آنان هیچ دخالتی ندارم، ابراز داشت: انتخاب همکار حق مدیران بالادستی است و نمایندگان در این امور هیچ دخالتی نمی‌کنند و تنها نظر خود را ابراز می‎دارند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد