hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > سه هزار ماموریت امداد و انتقال حجاج ایرانی به مراکز درمانی و بیمارستانی انجام شد

سه هزار ماموریت امداد و انتقال حجاج ایرانی به مراکز درمانی و بیمارستانی انجام شد

مدیر کاروان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از روزهای پرکار واحد امداد و انتقال بیمارستان مکه مکرمه در روزهای اخیر خبر داد و گفت: با تلاش نیروهای امداد و انتقال سه هزار ماموریت خدمات رسانی به حجاج ایرانی سرزمین وحی انجام شد.
به گزارش ایرنا، محمدرضا عالی بگی افزود: در حج امسال ۳۳ نفر از نیروهای امداد و انتقال برای خدمات رسانی به ضیوف رحمان به سرزمین وحی مشرف شده اند که ۸۰ درصد آنها را نیروهای با تجربه تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر ۸۰ درصد حجاج ایرانی در مکه مکرمه حضور دارند، گفت: از ابتدای موسم حج تا صبح روز دهم مرداد بیش از سه هزار ماموریت توسط این تیم کم تعداد و زحمت کش در قالب های مختلف صورت گرفته است.
مدیر کاروان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به چگونگی انتخاب تیم امداد و انتقال برای خدمات رسانی به زائران ایرانی سرزمین وحی، گفت: در هنگام انتخاب اعضای این تیم چند فاکتور مهم مثل چابکی، کارایی و سرعت عمل بالا مورد توجه بود که با استفاده از نیروهای جوان و مجرب به این هدف رسیدیم.
عالی بگی با اشاره به بکارگیری بیش از چندین دستگاه آمبولانس و خودروهای ون برای امداد و انتقال زائران حج تمتتع ۹۸ تصریح کرد: نیروی های امداد و انتقال با استقرار در ستاد مدینه منوره و بیمارستان مکه مکرمه ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به زائران ایرانی سرزمین وحی می باشند.  
وی گفت: هم اکنون بیش از هفت نفر از نیروی امداد و انتقال، سه نفر از نیروی مددکار و فوریت های پزشکی در مدینه منوره و مکه مکرمه آماده ارائه خدمات به حجاج ایرانی هستند.
مدیر کاروان مرکزشکی حج و زیارت، در تشریح ماموریت های تیم امداد و انتقال نیز توضیح داد و گفت: ماموریت های این تیم چابک به چند دسته تقسیم می شود که مهم ترین آنها انتقال بیماران از بیمارستان هلال احمر به بیمارستان های سعودی، انتقال بیماران از هتل محل اقامت به بیمارستان هلال احمر، انتقال بیماران و پزشکان از بیمارستان هلال احمر به هتل محل اقامت، انتقال به فرودگاه و نظایر آن است.

وی افزود : نیروهای امداد و انتقال با تمام  ظرفیت و امکانات و تجهیزات در تلاش هستند در صورت درخواست و اعلام نیاز به آمبولانس و نیروهای فوریتهای پزشکی، بهترین خدمات را در کمترین زمان ممکن به زائرین ایرانی سرزمین وحی ارائه کنند.
امسال از ایران ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر از زائران حج تمتع به سرزمین وحی اعزام می شوند که به جز دو بیمارستان مکه و مدینه، چهار مجتمع درمانگاهی در مدینه و پنج مجتمع درمانگاهی در مکه پیش بینی شده و ۱۳۰ مطب در محل اسکان زائران آماده ارائه خدمات است و یک بیمارستان صحرایی در منا و عرفات نیز خدمات ارائه خواهند داد.
۱۵ پزشک باتجربه و مسلط به زبان عربی برای ارائه خدمات تخصصی به زائران در بیمارستان‌های مکه و مدینه مستقر هستند.
در حج تمتع امسال، ۲۰ درصد زائران دارای فشار خون، ۱۵ درصد مبتلا به دیابت و ۵ درصد هم بیماری قلبی و عروقی دارند.
تعداد زنان حج تمتع ۹۸ بیشتر از آقایان است. در حج امسال آمار سنی زائران ۵ سال افزایش یافته است. جوان‌ترین زائر یک کودک یک ساله و مسن‌ترین زائر ۱۰۷ ساله و اهل کردستان است.
میانگین سنی حجاج امسال ۵۵ سال است. حدود هشت هزار زائر بین ۷۰ تا ۸۰ سال سن دارند و هزار و ۸۰۰ نفر نیز بالای ۸۰ سال هستند و حدود ۱۵۰ نفر نیز زیر ۱۸ سال سن دارند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد