hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نرخ امید به زندگی به ۷۵ سال رسیده است

نرخ امید به زندگی به ۷۵ سال رسیده است

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: براساس آخرین آمار و اطلاعات موجود بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در حوزه بهداشت و سلامت نرخ امید به زندگی به ۷۵ سال رسیده است.
به گزارش ایرنا، مرتضی لطفی با بیان اینکه براساس نظرسنجی های به انجام رسیده از سال ۲۰۱۵ الی ۲۰۱۷ در سطح کشور میزان دوره برخورداری بازنشستگان از خدمات تامین اجتماعی بین ۱۶ الی ۱۴ بوده است، افزود: این رقم هم اکنون واسطه افزایش نرخ بازنشستگی و ارائه خدمات در حوزه بهداشت و سلامت به ۲۰ سال رسیده است.
وی اضافه کرد: این مهم بدان معنا است که تامین اجتماعی در حوزه های اقتصادی به دلیل تاثیر پذیری از عوامل بیرونی به خصوص تحریم های ظالمانه بسیاری از بخش های صنعت با ۶۰ درصد تولید در حال فعالیت هستند.
عضوهیات مدیره سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: این روند علاوه براینکه در ایجاد اشتغال جدید موجب توفیق برای ما خواهد شد باید تلاش کنیم اشتغال موجود را نیز حفظ کنیم زیرا هر گونه رخداد در حوزه اشتغال منجر به بیکاری فعالان و ارائه خدمات بیشتر از جانب تامین اجتماعی خواهد شد.
لطفی تصریح کرد: بنابراین هم به لحاظ تعهدات بی منبعی که مجلس برای سازمان تامین اجتماعی ایجاد کرده همانند بیمه کارگران فصلی، که دولت را متعهد به پرداخت سهم بیمه خود برای اینگونه کارگران کرده است تا بخشی از حق بیمه شدگان را پرداخت کند که تاکنون این مهم تحقق نیافته است.
وی گفت: اینگونه مسائل تعهدات مازادی است که بر سفره کارگران و سازمان تامین اجتماعی بدون منبع ایجاد شده است که ادامه این روند دامنه خطر را در حوزه عدم تعادل منابع و مصارف این سازمان ایجاد خواهد کرد.
۴۱میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند 
وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۴۱ میلیون نفر بیمه گر و تحت پوشش هستند که از تعداد ۳ میلیون ۵۰۰ هزار نفر را بازنشستگان تشکیل می دهند، افزود: به نسبت سایر صندوق های موجود کشور و با توجه به اینکه تامین اجتماعی هیچ ردیف اعتباری در بودجه سالیانه کشور ندارد و اساسا همیشه نیز طلب کار دولت است توانسته ایم به صورت نسبی خدمات لازم را ارائه دهیم.
وی گفت: به نظر من تعداد خدماتی را که تامین اجتماعی به بیمه گرها و بیمه شده های خود ارائه می دهد به نوعی قابل توجه است زیرا از تولد تا مرگ افراد همه خدماتی را که ضرورت نیاز افراد تحت پوشش خود را دارد ارائه می کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد