hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > افزایش شانس درمان ناباروری با سلول‌های بنیادی

افزایش شانس درمان ناباروری با سلول‌های بنیادی

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا از اجرای مطالعاتی در زمینه درمان ناباروری با استفاده از سلول‌های بنیادی خبر داد.
دکتر علی صادقی تبار در گفت‌وگو با ایسنا، جدیدترین طرح پژوهشی تصویب شده در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا را با عنوان Smart Digital Lab یا آزمایشگاه هوشمند ذکر کرد و گفت: این طرح در زمینه پردازش هوشمند تصاویر میکروسکوپی در آزمایشگاه‌ها است.
وی هدف از اجرای این طرح را عرضه ابزاری هوشمند برای تشخیص تصاویر میکروسکوپی دانست و ادامه داد: این  ابزار می‌تواند به تسریع اجرای تحقیقات و افزایش نتایج آزمایشگاهی کمک کند.
صادقی‌تبار، در این باره توضیح داد: زمانی که تعداد زیادی تصاویر میکروسکوپی دریافت می‌شود ممکن است در اسکن کردن و دیدن تصاویر خطای انسانی رخ دهد ولی زمانی که پردازش تصاویر در اختیار ماشین‌های هوشمند قرار می‌گیرد خطا کاهش می‌یابد که این ابزار می‌تواند در این زمینه موثر باشد.
مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا با بیان اینکه در این پروژه اقدام به هوشمند سازی آزمایشگاه خواهیم کرد تا بتواند به جای انسان تشخیص‌های پزشکی را انجام دهد، یادآور شد: این پروژه یک پروژه بزرگ است که در این مرکز در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به مطالعات انجام شده در زمینه درمان بیماران نابارور، خاطر نشان کرد: یک بیمار نابارور زمانی که تحت درمان ناباروری قرار می‌گیرد قاعده روند درمان بر این است که پس از تشخیص اولیه توسط متخصصان زنان یا متخصص اورولوژی، طرح درمانی برای آنها تشکیل می‌شود که این طرح شامل درمان از درمان‌های دارویی، تا تلقیح اسپرم در داخل رحم می‌شود.
صادقی‌تبار با بیان اینکه در این روش که با عنوان IUI مطرح است، پس از شست‌وشو و آماده سازی رحم، اقدام به تلقیح اسپرم می‌شود، ادامه داد: روش درمانی دیگر IVF است که رایج‌ترین آن روش ICSI است. روش چهارم درمانی درمان‌های فرآیند رحم جایگزین است که این روش برای افرادی به کار می‌رود که با هیچ روش دیگری بارور نمی‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه درمان‌های ناباروری در این چهار دسته تقسیم بندی می‌شوند، اضافه کرد: ما از این روش‌های استاندارد در این زمینه از این چهار دسته درمان بهره‌مند می‌شویم ولی برای افزایش شانس درمان ناباروری یا اصلاح آن پروژه‌های تحقیقاتی زیادی اجرایی کردیم و به نتایج قابل قبولی دست یافتیم.
این محقق حوزه ناباروری از اجرای مطالعاتی در حوزه سلول درمانی در درمان ناباروری برای افزایش شانس بهبود درمان ناباروری خبر داد و افزود: در صورتی که نتایج آن نهایی شود منتشر می‌شود.
مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا با اشاره به توسعه علوم سلول درمانی در دنیا، گفت: در این مطالعات در تلاش هستیم تا سلول درمانی را برای بهبود درمان ناباروری به کار ببریم.
به گفته وی در این روش از سلول‌های بنیادی خود فرد استفاده شده و این سلول‌ها برای تقویت توان باروری فرد به کار برده می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد