hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > پره‌های توربین ساخت داخل در خدمت صنعت نیروگاهی

پره‌های توربین ساخت داخل در خدمت صنعت نیروگاهی

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی توانسته است یکی از نیازهای اساسی صنعت نیروگاهی کشور را با فناوری بومی تولید کند.
به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پره‌های توربین، از محصولات راهبردی در زمینۀ تولید توربین‌های گاز و بخار و همچنین نگهداری و انجام تعمیرات و خدمات در نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و خطوط انتقال موجود است. 
فائق زرافشان مدیرعامل پیشرو صنعت دقیق درباره تولید محصولات این شرکت می‌گوید: پره‌های توربین  و محصولات یک‌بار مصرف آزمایشگاهی را تولید می‌کنیم، این پره‌ها در صنایع هوایی و نیروگاهی کاربرد فراوانی دارد که قبلا از خارج این محصولات را وارد می‌کردیم ارزبری زیادی داشت. 
وی افزود: محصولات پزشکی و آزمایشگاهی به‌شدت ارزبری دارند که متاسفانه آنها را نیز از خارج کشور وارد می‌کردیم، اما بعد از این که نوسانات ارز ایجاد شد و قیمت ارز بالا رفت و همچنین تحریم‌ها، وارد کردن این گونه محصولات بسیار سخت و همراه با هزینه بالا بود بنابراین تصمیم گرفتیم که خودمان این محصولاتر را تولید کنیم و از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم بنابراین سبد محصولاتمان را توسعه دادیم.
این فعال در حوزه صنعت درباره مشابه داخلی و خارجی محصولات تولیدی شرکتش گفت: تولید پره‌های توربین را طی ۱۰ سال بومی کردیم و شرکت‌هایی مانند مپنا این محصولات را تولید کرده‌اند و تقریبا ایران در این زمینه خودکفا شده است.
وی درباره قیمت تمام شده محصولات تولیدی داخل اشاره کرد و گفت: قیمت محصول داخلی نسبت به خارجی خیلی پایین‌تر است به دلیل این که مواد اولیه این دو محصول در کشور وجود دارد و قیمت محصولات داخل یک‌دهم محصولات خارجی هم در محصولات نیروگاهی، نفت و گاز  و هم در قطعات آزمایشگاهی تمام می‌شود. 
زرافشان افزود: با توجه به وجود مواد اولیه پلیمری فراوان در کشور، نیازی به اختصاص ارز به چنین محصولاتی نیست، درصورت حمایت از محصولات داخل، علاوه بر حل مشکل بیکاری، از خروج ارز هم جلوگیری کرده‌ایم. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد