hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کردستان| کلنگ زنی زنجیره فولاد در قروه

کردستان| کلنگ زنی زنجیره فولاد در قروه

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: به زودی و با حضور مسوولان کشوری مجموعه زنجیره فولاد کردستان در قروه کلنگ‌زنی می‌شود.


علیمحمد مرادی پیش از ظهر امروز در جمع مردم دهگلان از وضعیت سرمایه‌گذاری در استان انتقاد کرد و گفت: در استان کردستان به ازای هر نفر 300 هزار تومان و در شهرهای قروه و دهگلان کمتر از 100 هزار تومان سرمایه‌گذاری صنعتی شده که در مقایسه با میانگین کشوری که به ازای هر نفر 8 میلیون تومان است فاصله زیادی دارد.

وی افزود: برای جبران تعطیلی و اخراج صدها جوان از کارخانه ذوب آهن کردستان، باید زنجیره فولاد کردستان در قروه احداث شود. 

عضو کمسیون اصل نود مجلس گفت: ابهاماتی در زمینه احداث مجموعه زنجیره فولاد در قروه، در تیم مدیریتی استان وجود دارد که این ابهام باید رفع شود.

مرادی گفت: با احداث مجموعه زنجیره فولاد در دشت قروه دوهزار 500 شغل مستقیم و 10هزار شغل غیرمستقیم برای جوانان کردستانی ایجاد می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت آب‌های کردستان گفت: هم‌اکنون در استان کردستان یک‌میلیون و 300هزارهکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که تنها 130 هزار هکتار به صورت آبی کشت می‌شود. 

وی گفت: تنها 10درصد اراضی کشاورزی استان به صورت آبی کشت می‌شود که این میزان با میانگین 47 درصدی کشور فاصله زیادی دارد.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی به دیدار نمایندگان استان و مسوولان عالی استانی با وزیر نیرو در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: در این دیدار نمایندگان و مسوولان عالی استان خواستار ساماندهی آب‌های کردستان و تخصیص سهم بیشتر برای استفاده آب شرب و کشاورزی به استان شدند.

مرادی گفت: انتقال آب کردستان به همدان آن هم برای کشاورزی و کشت محصول پرمصرف سیب‌زمینی هیچ گونه توجیهی ندارد.

عضو کمسیون کشاورزی مجلس در ادامه گفت: بر اساس قانون و مصوبه مجلس تا مردادماه سال‌جاری وزارت نیرو مکلف شده است که به آب‌های جاری کردستان ساماندهی کند.

مرادی در ادامه از تصویب تخصیص آب شرب برای شهرستانهای قروه و دهگلان خبرداد و گفت: وزارت نیرو تخصیص تامین آب شرب شهرهای قروه و دهگلان و روستاهای تابعه این شهرستان را ابلاغ کرده است.

وی افزود: سال آینده از محل اعتبارات ملی و استانی ردیف بودجه ای برای احداث سامانه انتقال آب از سد قوچم به شهرهای دهگلان و قروه و روستاهای اختصاص خواهد یافت .

نماینده مردم قروه ودهگلان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در استان گفت: با مصوبه مجلس و ابلاغ دولت به جوانان جویای کار از طریق پرداخت تسهیلات کم‌بهره اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار تسهیلات اشتغالزایی پرداخت می‌شود که استان کردستان در زمینه جذب اعتبارات اشتغالزایی ضعیف عمل کرده است .

وی افزود: نظام و حاکمیت تمام تلاش خود را در جهت تامین شغل و اشتغالزایی جوانان کردستان کرده است اما جوانان ما فدای بی‌تدبیری و مدیریت ضعیف در این زمینه شده‌اند. 

مرادی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرایی شدن طرح تصفیه خانه فاضلاب شهری دهگلان اشاره کرد و افزود: برای احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری دهگلان 5 میلیارد و 162 میلیون‌تومان اعتبار اختصاص یافته و اکنون در حال اجرا است.

وی گفت: این طرح سالهاست به دلیل نبود اعتبار تعطیل شده بود. 

این نماینده مجلس گفت: برای احداث ساختمان دانشگاه صنعت و معدن شهرستان قروه 3 میلیارد تومان اختصاص یافته و پیمانکار طرح به زودی عملیات اجرایی را شروع می‌کند.

مرادی درزمینه ادامه طرح بزرگ راه‌آهن تهران همدان سنندج گفت: با پیگیری‌های انجام شده 5 میلیاردتومان اعتباربرای ادامه ریل‌گذاری راه‌آهن همدان سنندج در محدوده شهرستان‌های قروه و دهگلان اختصاص یافته است.

نماینده مردم قروه و دهگلان افزود: در سال مالی جاری از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی 50 کیلومتر راه روستایی در 13 روستا شهرستان دهگلان آسفالت می‌شود که همگی این طرح‌ها به پیمانکار واگذار شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد