hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > دور جدید بخشودگی جرائم بدهی‌ کارفرمایان تامین‌اجتماعی

دور جدید بخشودگی جرائم بدهی‌ کارفرمایان تامین‌اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران با بیان اینکه در حال حاضر۴۰ خدمت تامین اجتماعی به بیمه شدگان به صورت غیرحضوری و اینترنتی ارائه می‌شود گفت: خدمات باقی مانده نیز تا پایان سال غیرحضوری شده و شمار آن به ۶۰ خدمت خواهد رسید.


به گزارش ایسنا، ناهید حیدری در نشست شورای هماهنگی مدیران تامین اجتماعی غرب تهران و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهران با بیان اینکه تامین اجتماعی با ارائه خدمات کوتاه مدت و بلند به بیش از ۴۲ میلیون بیمه شده مشغول فعالیت است گفت: در غرب تهران۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تحت پوشش داریم.
وی افزود: یک سوم کل عملیات کشور در تهران متمرکز است. در این مجموعه ۱۲۰ هزار کارگاه فعال و ۳۲۵ هزار مستمری بگیر داریم که با احتساب افراد تحت تکفل به ۵۸۰ هزار نفر می‌رسد. ۱۹ هزار و ۸۵۰ بیمه بیکاری بگیر، ۱۸ هزار کارگر ساختمانی و 4000 بیمه شده قالیباف داریم.
وی با بیان اینکه جامعه هدف ما طیف گسترده‌ای از آحاد مردم هستند گفت: برای ارتقای سطح رضایتمندی افراد تحت پوشش اقدامات مختلفی انجام شده که از جمله آنها می‌توان به خدمات غیرحضوری اشاره کرد. در حال حاضر ۴۰ خدمت از طریق وبسایت و بدون مراجعه به شعب و کارگزاری ها ارائه می‌شود.
حیدری افزود: این خدمات در سه دسته قرار گرفته است. انواع خدمات کوتاه مدت مانند غرامت ایام بیماری، احتساب خدمت سربازی، دریافت اروتز و پروتز، کمک هزینه ازدواج، استعلام سابقه بیمه پردازی، دریافت فیش حقوقی و احکام مستمری و ... است. همچنین کارفرمایان پرداخت اینترنتی لیست حق بیمه را می توانند از این طریق انجام دهند. ابلاغ صورتحساب‌ها نیز میسر است.
وی با اشاره به اینکه بازرسی نیز با ادوات الکترونیکی چون تبلت انجام و نسخ بازرسی به صورت آنلاین قابل مشاهده است عنوان کرد: خدمات باقی مانده نیز تا پایان سال غیرحضوری شده و شمار آن به ۶۰ خدمت خواهد رسید.
مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران با بیان اینکه امسال، سال رونق تولید است و تامین اجتماعی به عنوان ابزاری مهم که نقش کلیدی در رونق تولید دارد برنامه هایی را شروع کرده که بخشودگی جرائم از این جمله است اظهار کرد: بخشودگی جرائم بدهی‌های کارفرمایان تا پایان سال ۹۶ مجدد در دستور کار قرار گرفت و فرصت سه ماهه از ۱۳ خرداد تا ۱۳ شهریور داده شد تا کارفرمایان از بخشودگی ۱۰۰در صدی بهره مند شوند که البته شرایط دیگری هم دارد.
وی افزود: شرایط تقسیط بدهی‌ها نیز در این طرح دیده شده و تا ۳۶ ماه قابل تقسیط است.
حیدری با بیان اینکه طرح ویژه گرایی برای کارفرمایان خوش حساب نیز در دست اجراست عنوان کرد: کارفرمایانی که به موقع حق بیمه می‌پردازند خدمات ویژه در بخش وی. آی. پی با سرعت و کیفیت بالاتر ارائه می‌شود.
وی به حذف دفترچه‌های کاغذی در مراکز ملکی در فاز اول اجرا اشاره کرد و گفت: فاز دوم برای سایر مراکزدرمانی طرف قرارداد نیز در دستورکار است.
به گفته حیدری خدمات این اداره کل در ۱۵ شعبه، ۲۳ کارگزاری و هشت شعبه اقماری ارائه می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد