hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > استعفا پس از فتح 9 جام

استعفا پس از فتح 9 جام

روز پنجشنبه در اقدامی بسیار غیرمنتظره زین‌الدین زیدان فرانسوی از سرمربیگری تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا استعفا و این باشگاه و هوادارانش را تکان داد.
وقتی یک مربی، تیمی- حتی در اندازه‌های رئال- را در مدت دو سال و نیم صاحب 9 جام قهرمانی عمده می‌کند، بدیهی است که جز واژه «بسیار موفق»، سزاوار هیچ عنوان دیگری نباشد اما زیزو از این می‌ترسید که بالا رفتن سن ستاره‌های اصلی رئال مثل کریس رونالدو، سرخیو راموس و مارسلو، تیم او را چنان کمرنگ کند که فردای باشگاه به اندازه دیروز و امروز تابناک نباشد و حتی در فصل اخیر نیز رئال در لیگ و جام حذفی اسپانیا شکست خورده‌ای بزرگ بود و لیگ قهرمانان اروپا را هم در شرایطی برای سومین سال متوالی فتح کرد که انواع تهمت‌ها شامل کمک و همراهی داوران و خوش‌اقبالی‌ها و شائبه‌ها چاشنی این قهرمانی شد. در عین حال زیزو تبدیل به نخستین مربی‌ای شد که یک تیم را در این پیکارها سه بار متوالی بر سکوی نخست نشانده است و در حالی کنار می‌رود که در دوران دو سال و نیم زمامداری‌اش حدود 100 میلیون یورو سود را به حساب کهکشانی‌ها ریخت. به همین خاطر بود که فلورنتینو پرس، رئیس رئال بابت رفتن این مربی متین و 46 ساله ابراز تأسف کرد ولی متذکر شد باید به تصمیم وی احترام گذاشت. وی افزود: دوست داشتم زیدان بماند ولی در این شرایط باید از او حمایت کرد. بخصوص که او قصد تغییر تصمیمش را هم ندارد.
زیدان: فصل بعد استراحت می‌کنم
زیدان هم با حرف‌هایش نشان داد که استعفای وی به گونه‌ای اجباری و برخاسته از این نکته بوده که باید پس از ناکامی‌های اخیر در ترکیب این تیم تغییراتی به وجود آید و در نتیجه حالا بهترین زمان برای کناره‌گیری اوست. وی افزود: من فصل بعد را با استراحت خواهم گذراند، زیرا در عین اینکه رئال زندگی مرا عوض کرد، بابت مشارکت تام و تمام در سرنوشت این تیم، خسته‌ام. وظیفه خود می‌دانم از تمام همکاران و هواداران نیز تشکر کنم. من با سرخیو راموس صحبت و مسائل را برای او تشریح کردم و برای بقیه هم پیامک فرستادم. روزی بی‌گمان به رئال بازخواهم گشت اما ایام سخت ما در لالیگا نشانگر این است که باید فکر و فردی تازه سکاندار این باشگاه شود.
«پوچتینو» در صدر گمانه‌‌زنی‌ها
به محض کناره‌گیری زیدان، گمانه‌زنی‌ها در راه تعیین جانشین وی آغاز شد و همان طور که در ماه‌های اخیر بارها نام موریسیو پوچتینو در این ارتباط آمده بود، دیروز هم نام او در صدر فهرست شانس‌داران آمد.  البته مائوریسیو پوچتینو سرمربی تاتنهام گفت: «در حال زندگی می‌کنم و چیزی مهم‌تر از آن وجود ندارد. پیش از همه چیز باید هویت فوتبالی یک تیم را پیدا کرد. این موضوع از تاکتیک هم مهم‌تر است. رهبری یک تیم اهمیت زیادی دارد چون در پیشرفت بازی مؤثر است. در قراردادم مبلغ بند آزادسازی وجود ندارد.»سایر گزینه‌های عمده یواخیم لو، یورگن کلوپ، آرسن ونگر و گوتی هستند و آخرین همان کاپیتان چپ‌پای سابق کهکشانی‌هاست که اگر حرف‌های فابیو کاپلو، دیگر سرمربی سابق رئالی‌ها را باور داشته باشیم، از بیشترین شانس برای کسب پست هدایت این تیم برخوردار است. کاپلو دیروز (جمعه) گفت: پرس آدم بی‌رحمی است و اگر زیدان، رئال را فاتح رقابت‌های اخیر لیگ قهرمانان نمی‌کرد، عذرش را سریعاً می‌خواست و زیزو برای فرار از خطرات بعدی، خودش را کنار کشید. در همین راستا مطمئنم که پرس لزوماً به دنبال یک مربی بسیار اسم و رسم‌دار نیست و در نتیجه گوتی را انتخاب خواهد کرد.
یوآخیم لو: جانشین زیدان نخواهم شد
چند گزینه برای جایگزینی زیدان مطرح شده  که یکی از آنها یواخیم لوو است. سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان درباره این موضوع گفت:«هرگز جانشین زیدان نخواهم شد و مادرید را هدایت نخواهم کرد. تصمیم او نیز مرا شگفت زده کرد. مادرید قطعاً یک جایگزین مناسب برای زیدان پیدا خواهد کرد.»
مکرون: زیدان تصمیم درستی گرفت
تصمیم پرس هر چه باشد، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه با حمایت از اقدام هموطنش، تصمیم زیدان را هوشمندانه خواند. وی گفت: زیدان فهمید که باید در اوج از رئال جدا شود و با جامعه فوتبال فرانسه است که هر چه سریع‌تر و وسیع‌تر از توانایی‌های وی سود جوید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد