hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > طلایه دار المپیک، سکاندار کشتی

طلایه دار المپیک، سکاندار کشتی

انتخابات فدراسیون کشتی 10 صبح دیروز (چهارشنبه) در آکادمی ملی المپیک برگزار شد و یکی از مهم‌ترین فدراسیون‌های ورزشی ایران پس از 9 ماه بلاتکلیفی، رئیس جدیدش را شناخت. محمدرضا داورزنی، معاون وزارت ورزش و محمدشروین اسبقیان، رئیس دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در این مجمع حضور داشتند. سید اصغر آزوره، جاسم امیری، حمید بنی تمیم، علی اکبر جیره سرایی بازارکرد، محمدرضا صالحی، عبدالمهدی نصیرزاده و علیرضا دبیر ۷ نامزد ریاست فدراسیون کشتی بودند. در ابتدا با ورود خبرنگاران و اصحاب رسانه به سالن مخالفت شد اما پس از گذشت 30 دقیقه خبرنگاران وارد سالن شدند.
در ابتدا با ورود خبرنگاران و اصحاب رسانه به سالن مخالفت شد اما پس از گذشت 30 دقیقه خبرنگاران وارد سالن شدند. علی‌اکبر جیره‌سرایی یکی از نامزدها نخستین کاندیدای انصرافی بود که به نفع دبیر کنار رفت. محمدرضا صالحی هم کاندیدای غایب بود و جاسم امیری نیز انصراف داد. اعضای حاضر در مجمع 43 نفر بودند که اسبقیان عنوان کرد رئیس با 22 رأی انتخاب می‌شود. حسن یزدانی و محمدعلی گرایی به عنوان نماینده ورزشکاران و غلامرضا محمدی به عنوان نماینده مربیان در مجمع حاضر بودند. علیرضا دبیر، قهرمان 2000 المپیک سیدنی که صلاحیتش برای حضور در انتخابات در دقیقه 90 تأیید شد، پیش از آغاز رأی‌گیری گفت: «مردیم تا اینجا هستیم. نمی‌دانم جرم جدیدی و خادم چیست اما ای کاش اینجا بودند. فکر می‌کنم جرم‌شان دوست داشتن کشتی است. اگر این دو نفر هم حضور پیدا می‌کردند، بهتر بود. جایشان خالی است. امیدوارم هر دو بزرگوار کمک کنند. من آینده حمید سوریان و امید نوروزی هستم. نگذارید اینها بروند.» در ادامه دیگر کاندیداها هم پیش از آغاز رأی‌گیری در مورد برنامه‌های خود صحبت کردند که تزریق منابع مالی به فدراسیون از جمله برنامه‌های مهم‌شان بود. پس از انصراف 2 نفر و غیبت یکی از کاندیداها، انتخابات با 4 کاندیدا برگزار و رأی‌گیری آغاز شد و علیرضا دبیر (18)، عبدالمهدی نصیرزاده (12)، حمید بنی تمیم (11) و سیداصغر آزوره (2) رأی آوردند تا هیچ کاندیدایی حائز اکثریت آرا (22 رأی) نشود و انتخابات به دور دوم رفت. در بین فرصت رأی‌گیری مجدد، بساط مذاکره و لابی کاملاً داغ بود و تعدادی از رؤسای هیأت‌ها به رایزنی برای جلب نظر سایر دوستان خود برای رأی‌گیری به نفع کاندیدای مورد نظر پرداختند. انتخابات در دور دوم بین دبیر و نصیرزاده برگزار شد و علیرضا دبیر با 31 رأی برای 4 سال به عنوان رئیس فدراسیون کشتی انتخاب شد و نصیرزاده نیز 12 رأی آورد. پیش از برگزاری انتخابات، حواشی زیادی مطرح شد که یکی از آن حواشی، برگزاری میهمانی در شب قبل از برگزاری انتخابات با حضور اعضا در یکی از هتل‌های تهران به میزبانی عبدالمهدی نصیرزاده بود. او به این موضوع واکنش نشان داد: «از این میهمانی خبر ندارم! اتفاقاً شب قبل از انتخابات از سفر آمده بودم و حالم خیلی خوب نبود. من معلم هستم و آنقدر بنیه مالی ندارم که بخواهم میهمانی برگزار کنم و هدیه بدهم.»

واکنش تند نصیرزاده، دلایل سیاسی عدم حضور دبیر در سال 85

عبدالمهدی نصیرزاده که گزینه شکست خورده انتخابات لقب گرفت، در اظهارنظری جنجالی گفت: «چیدمان مجمع مهندسی شده بود و به نظرم وزارت ورزش باید رویه سالم‌تری در پیش بگیرد.» علیرضا دبیر که چهره پیروز انتخابات بود، در پایان مجمع گفت: «من دنبال حذف نیستم و نیامده‌ام تسویه حساب کنم. من با ۱۲ نفری که به نصیرزاده رأی دادند هم کار می‌کنم. کار سختی داریم اما همه باید کمک کنند و همه با هم هستیم. سال 85 هم می‌توانستم رئیس فدراسیون شوم اما معامله سیاسی کردند و من وارد این بازی نشدم. قبل از المپیک ریو خواستند برای من حکم سرپرستی بزنند که موافقت نکردم و گرشاسبی شاهد این صحبت من است. همه دوستان نگاه حمایتی به کشتی داشته باشند تا کشتی به جایگاه خود در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 برگردد. کشتی خالی از پشتوانه‌ها شده است.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد