hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > چین میزبان اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو ۲۰۲۰ شد

چین میزبان اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو ۲۰۲۰ شد

چهل و سومین دوره اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو با ثبت ۲۹ اثر در فهرست جهانی و معرفی میزبان سال آینده به کار خود یاپان داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، چهل و سومین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در شهر باکو در کشور آذربایجان در حالی به کار خود پایان داد که شهر «فوجو» در کشور چین نیز به عنوان میزبان سال آینده این رویداد معرفی شد.
در جریان چهل و سومین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو که از تاریخ ۹ تا ۱۹ در باکو برگزار شد، در مجموع ۳۵ محوطه در کشور‌های مختلف برای جهانی‌شدن مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت ۲۹ محوطه (یک محوطه در آفریقا، دو محوطه در کشور‌های عربی، ۱۰ محوطه در منطقه آسیا پاسیفیک، ۱۵ محوطه در اروپا و آمریکای شمالی و یک محوطه در آمریکای لاتین) توانستند به فهرست میراث جهانی یونسکو وارد شدند.
این ۲۹ میراث جهانی جدید یونسکو شامل ۴ محوطه طبیعی، ۲۴ محوطه فرهنگی و یک محوطه مختلط (طبیعی- فرهنگی) می‌شود.
جنگل‌های هیرکانی در شمال ایران که امسال پرونده آن از سوی ایران از سوی یونسکو مورد بررسی قرار گرفت، در نهایت به عنوان دومین میراث طبیعی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
شهر تاریخی بابِل در عراق که در ۸۵ کیلومتری جنوب بغداد قرار دارد نیز یکی دیگر از مهم‌ترین پرونده‌هایی بود که جهانی شد. این محوطه جهانی شامل بقایای شهر بابل است که بین سال‌های ۶۲۶ تا ۵۳۹ قبل از میلاد مسیح پایتخت امپراتوری بزرگ بابِل نو بوده است که روستا‌ها و مناطق کشاورزی هم‌اکنون آن را احاطه کرده است.
همچنین کمیته میراث جهانی یونسکو در نهایت تصمیم گرفت کلیسای المهد در بیت‌لحم فلسطین به عنوان محل تولد حضرت عیسی (ع) و معدن نمک «سانتا لورا» در شیلی را از فهرست میراث در خطر خارج کنند و جزایر و مناطق محافظت شده خلیج کالیفرنیا در مکزیک نیز به فهرست میراث جهانی در خطر اضافه شدند.
مجموع کل میراث جهانی یونسکو به ۱۱۲۱ محوطه در ۱۶۷ کشور جهان رسید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد