hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > نماد طلایی المپیک به توکیو می‌رسد؟

نماد طلایی المپیک به توکیو می‌رسد؟

«نماد طلایی وزنه‌برداری جهان». این توصیفی است که محمد جلود، دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه‌برداری از سهراب مرادی داشته ولی مصدومیتی دوباره، وضعیت حضور این نماد طلایی را در مسابقات پیش رو مانند مسابقات جهانی و المپیک را در ‌هاله‌ای از ابهام قرار داده است.
«نماد طلایی وزنه‌برداری جهان». این توصیفی است که محمد جلود، دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه‌برداری از سهراب مرادی داشته ولی مصدومیتی دوباره، وضعیت حضور این نماد طلایی را در مسابقات پیش رو مانند مسابقات جهانی و المپیک را در ‌هاله‌ای از ابهام قرار داده است. این وزنه‌بردار اصفهانی فروردین ماه سال جاری برای بررسی بیشتر وضعیت کمر خود عازم آلمان شد و آنجا توسط دکتر امینی و گروهش که متخصص فیزیوتراپی و مغز و اعصاب هستند، تحت معاینه قرار گرفت. او بعد از 5 روز تمریناتش را آغاز کرد، چون در طول تمرینات علائمی وجود نداشت و مشاوره‌های مغز و اعصاب،MRI  و رادیولوژی هم روند پیشرفت درمان را نشان می‌داد. اما مرادی در تمرینات 29 خرداد، مصدومیتی دیگر پیدا کرد و هنگام زدن وزنه 200 کیلوگرمی، از ناحیه کتف دچار مصدومیت شد و بلافاصله برای گرفتن MRI عازم بیمارستان بهمن شد. دکتر اصلانی که وضعیت سهراب را بررسی کرده بود، به او گفت که فیزیوتراپی کند. اگر مشکلش حل شد که هیچ وگرنه حتماً باید عمل جراحی انجام دهد. سهراب پس از آن هرگز دست به وزنه نشد و قرار بود برای ویزیت دوباره راهی آلمان شود. او 4 بعد ازظهر پنجشنبه دوباره به دکتر اصلانی مراجعه می‌کند که او به مرادی می‌گوید هنوز خوب نشده. بنابراین تمرین سنگین انجام ندهد و باید به فیزیوتراپی‌اش ادامه دهد ولی سهراب، ساعت 6 عصر در اردوی تیم ملی حاضر می‌شود و تصمیم می‌گیرد دوباره دست به وزنه شود. او یک وزنه 80 کیلویی را انتخاب کرد اما محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی به او تأکید کرد از وسوسه وزنه زدن بگذرد. جالب اینکه سعید علی‌حسینی و علی ‌هاشمی قهرمانان حاضر در اردو نیز به وی توصیه کردند تا بی‌خیال وزنه زدن شود اما مرادی می‌گوید که به دستش فشار نمی‌آورد و وزنه 80 کیلویی چیزی نیست که سلامتی وی را به خطر بیندازد. با وجود این، متأسفانه به محض لیفت کردن وزنه، کتف مصدوم سهراب دوباره از جا دررفت و او باز مصدوم شد. بلافاصله بعد از این اتفاق، کتف مرادی توسط تیم پزشکی فیکس و به سرعت به بیمارستان بهمن اعزام و به اتاق عمل رفت. کتف سهراب توسط تیم پزشکی جا انداخته شد و سپس در بخش ویژه بستری و تحت مراقبت قرار گرفت.
علی اکبر خورشیدی‌فر، مربی تیم ملی وزنه‌برداری به ایسنا گفت: «کادر فنی مجوز تمرین کردن به سهراب مرادی نداده بود و زمانی این اتفاق افتاد که تمرین تمام شده بود و برای انجام تمرینات بدنسازی به سالن آمده بود و کادر فنی آنجا حضور نداشت. زمانی هم که مرادی مصدوم شد بلافاصله او را به بیمارستان منتقل کردیم که من و علی ‌هاشمی همراه او بودیم.»
گفت‌وگوی وزیر ورزش با مرادی
پس از این اتفاق، وزیر ورزش با ابراز تأسف از مصدومیت اخیر مرادی، دستور داد حمایت کامل درمانی و پزشکی از وی صورت گیرد. مسعود سلطانی‌فر به غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی نیز تأکید کرد، در صورت نیاز و تشخیص کادر درمانی، سریعاً سهراب به خارج از کشور اعزام شود. وزیر ورزش در تماسی تلفنی با مرادی پیگیر وضعیت درمانی وی شد و به سهراب گفت: «در درجه اول سلامتی شما مهم است و مطمئن باشید هر حمایتی برای درمان شما نیاز باشد، برعهده ورزش کشور خواهد بود.» مرادی هم با تشکر از پیگیری و توجه وزیر ورزش گفت: «امیدوارم با طی شدن مراحل درمان بتوانم بزودی به صحنه تمرین و اردوهای آماده سازی بازگردم.» با این حال، موضوع قطعی این است که سهراب به طور قطع باید جراحی شود و قرار است امروز در جلسه‌ای ویژه در این خصوص تصمیم‌گیری شود که آیا در ایران این کار انجام شود و یا برای جراحی به آلمان اعزام شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد