hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کردستان| خسارت سیل به 17 روستای کردستان

کردستان| خسارت سیل به 17 روستای کردستان

مدیرکل مدیریت بحران استان کردستان گفت: سیلاب عصر دیروز خسارات جدی به 17 روستای استان در شهرستان‌های بیجار و دیواندره وارد کرد.


آرتیکاس اقبال اظهار کرد: این سیل به یک روستای بیجار و 16 روستای شهرستان دیواندره خسارات جدی وارد کرد.

وی با بیان اینکه خسارت وارد شده به اماکن مسکونی، زیرسخات ها و اراضی زراعی بوده است، افزود: کارشناسان برای برآورد خسارت در این روستاها حضور دارند.

به گفته وی سیلاب مخرب دیروز، آسیب های زیادی را به 9 روستا از مجموع 16 روستای دیواندره وارد کرده است.

اقبال گفت: آب 4 روستا قطع شده و آبرسانی سیار به آن در حال انجام است.

به گفته وی سیل همچنین موجب قطعی  برق 5 روستای دیواندره شد که با تلاش اکیپ‌های تعمیراتی شرکت توزیع برق استان، برق 4 روستا وصل و تنها روستای بابارار دیواندره که شدت خسارت در آن بیشتر است ، هنوز وصل نشده است.

وی افزود: در همین روستا یک دستگاه پراید هم که در معابر روستا پارک بود در جریان سیل افتاد و خسارت دید.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران کردستان ، هم اکنون نیروهای امدادرسان مشغول ارائه خدمت به حادثه دیدگان هستند  تا شرایط به وضعیت عادی بازگردد.

اقبال با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان و شورای هماهنگی مدیریت بحران این دو شهرستان در روستاهای سیل‌زده مستقر هستند ، افزود: خوشبختانه این سیل تلفات جانی در بر نداشت و دیگر خسارات نیز ارزیابی خواهد شد.

وی با هشدار به شهروندان درباره احتمال بروز سیلاب طی امروز و فردا در استان، اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی، شرایط برای بروز سیلاب و آب‌گرفتگی معابر و مسیل ها همچنان ادامه دارد.

وی از مردم خواست تا از رودخانه‌ها و مسیل‌ها فاصله بگیرند چرا که به دلیل گرمای هوا امکان جذب آب در زمین کم شده و شرایط برای رواناب و سیلاب زیاد است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد