hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > موضوع فرونشست حیاتی است

موضوع فرونشست حیاتی است

نماینده تهران و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، معضل فرونشست را حیاتی دانست و گفت: مطالعات سازمان نقشه برداری در زمینه فرونشست باید به تولید ملی برسد.
به گزارش ایرنا، محمدرضا بادامچی در سازمان ملی نقشه‌برداری اظهار کرد: نیاز است تمامی مردم در جریان فرونشست قرار بگیرند تا از نگرانی آنها در این حوزه و زلزله کاسته شود.
وی همچنین بر لزوم اطلاع‌رسانی از مناطق زلزله‌خیز پایتخت از سوی سازمان نقشه‌برداری کشور تاکید کرد.
این نماینده مجلس میزان بهره‌برداری از دانش بین‌المللی برای ارتقای دانش بومی در حوزه نقشه‌برداری کشور را از رئیس سازمان نقشه‌برداری مورد سوال قرار داد که رئیس این سازمان در پاسخ گفت: عضویت سازمان نقشه‌برداری در کمیته‌های بین‌المللی تخصصی و همکاری با برترین دانشگاه‌های دنیا بویژه فرانسه از دستاوردهای مهم است.
مسعود شفیعی در ادامه پاسخ داد: آخرین دستاوردهای متخصصان این سازمان حاکی از آن است که دانش نقشه‌برداری در کشور نه تنها عقب‌تر از سایر کشورها نیست، بلکه در دنیا پیشرو و پیشرفته نیز شناخته می‌شود.

در پایان اپلیکیشن NCCViewer اپلیکیشن «نقشه‌های فرونشست، که از سوی سازمان نقشه‌برداری کشور طراحی شده است به نمایندگان حاضر معرفی شد.
سازمان نقشه‌برداری در دولت الکترونیک رتبه ۱۷ را دارد
شورای اجرایی فناوری اطلاعات در ارزیابی سالانه دستگاه‌های اجرایی کشور در زمینه ارائه خدمات الکترونیک؛ در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که رتبه سازمان نقشه‌برداری کشور در میان ۱۰۵ دستگاه اجرایی، ۱۷ بوده که نسبت به سال گذشته ۲۰ رتبه ارتقا یافته است.
بر اساس نتایج ارزیابی نوبت پنجم این شورا، سازمان نقشه‌برداری کشور ضمن حضور ۸۳ درصدی در فضای وب با کسب نمره کامل از این مرحله، بیش از ۸۲% امتیازات مراحل ارزیابی را کسب کرده و با اخذ نمره ۱۷ موفق به ارتقای مرتبه شده است.
بنا بر دستور دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات، همه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند «کارگروه توسعه خدمات الکترونیکی» ایجاد کنند تا همه مصوبات مربوط به توسعه دولت الکترونیکی را اجرا کنند.
همچنین هر دستگاه اجرایی باید در مرکز ملی تبادل اطلاعات، وب سرویس‌های خود را پیاده‌سازی کند و با اتصال به سامانه کارپوشه ملی ایرانیان، برای ارسال اعلان‌ها و مکاتبات کاربران نهایی بر روی تمام سامانه‌های آن دستگاه از این سامانه استفاده نماید.
لازم به ذکر است، دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات موظف است به صورت مستمر کیفیت وب‌گاه‌ها و خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی دارای شناسنامه خدمات مصوب سازمان اداری و استخدامی کشور را ارزیابی کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد