hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کردستان| آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در بانه

کردستان| آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در بانه

رئیس اداره زندان شهرستان بانه در مراسم جشن گلریزان که با حضور خیرین و مسئولان شهرستان در  این شهر برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته 172 نفر زندانی جرائم غیر عمد که محکومیت مالی داشتند با کمک خیرین، ستاد دیه استان کردستان و اقدامات مددکاری اداره زندان این شهرستان، آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.حیدر رحیمی با بیان اینکه بیشترین تعداد زندانیان بانه را محکومین مالی تشکیل می‌دهند، گفت: مهریه، نفقه، تصادفات و حوادث کارگاهی به‌ترتیب بیشترین جرائم غیر عمد محکومیت‌های مالی زندانیان این شهرستان را تشکیل می‌دهند.
رئیس اداره زندان شهرستان بانه تصریح کرد: از مجموع 172 نفر زندانی جرائم غیر عمد آزادشده سال گذشته، 44 نفر از آنها با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف زندان و واحد مددکاری برای جلب رضایت شکات و 116 نفر هم با پرداخت دَین و تقسیط بدهی آزاد شدند.
وی اضافه کرد: همچنین توانستیم با جلب رضایت از شکات، 135 زندانی جرائم غیرعمد را از زندان آزاد کنیم و به کانون خانواده‌هایشان برگردانیم.
رحیمی افزود: امسال نیز 7 نفر محکوم مالی چشم انتظار کمک‌های خیرین هستند و امیدوارم مردم و خیران به آزادای این زندانیان جرائم غیرعمد کمک کنند.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به موفقیت‌های کسب شده اظهار کرد: زندان بانه در رعایت شاخص‌های فرهنگی، اقدامات مددکاری، مراقبت بعد از خروج از زندان، ایجاد اشتغال و حرفه‌آموزی توانسته در بین زندان‌های شهرستان‌های استان کردستان رتبه نخست را کسب کند.
رئیس اداره زندان شهرستان بانه گفت: انجمن حمایت از زندانیان 52 خانواده زندانی این شهرستان را تحت پوشش خود دارد و در حوزه مسائل فرهنگی، پرداخت نقدی مستمری، هزینه‌های درمانی و آموزشی به آنها خدمات ارائه می‌دهد.
رحیمی خاطر نشان کرد: پرداخت 394 میلیون و 370 هزار ریال کمک‌های نقدی، 128 میلیون و 500 هزار ریال سبد کالا و کمک غیر نقدی 14 میلیون و 800 هزار ریال هزینه آموزشی از جمله اقدامات انجمن حمایت از زندانیان به مددجویان تحت پوشش این شهرستان بوده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد