hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > 4 زمین لرزه دیگر خوزستان را لرزاند

4 زمین لرزه دیگر خوزستان را لرزاند

در پی زلزله ۵.۷ ریشتری امروز، چهار زمین‌لرزه دیگر نیز مسجدسلیمان خوزستان را لرزاند.
زلزله‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر مسجدسلیمان خوزستان را لرزاند.
                           
‌مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه بر اساس برآوردهای اولیه، کانون این زمین‌لرزه در منطقه کم جمعیت بوده است، گفت: به دلیل عبور چهار گسل موازی، این منطقه از نظر تکنوتیکی بسیار لرزه‌خیز است.
دکتر علی بیت اللهی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به زلزله ۵.۷ امروز مسجد سلیمان استان خوزستان، افزود: این زلزله در عمق ۱۷ کیلومتری در استان خوزستان بین دو شهر "مسجد سلیمان" در غرب و "ایذه" در شرق این استان رخ داده است.
وی با تاکید بر اینکه زلزله ۵.۷ امروز زلزله تأثیرگذاری بوده است، اظهار کرد: در صورتی که این زلزله در حوالی روستاهای نزدیک باشد، اثراتی را بر جای می‌گذارد، ولی بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد موقعیت رومرکز این زلزله در منطقه‌ای تقریباً کم جمعیت و کوهستانی است و نزدیک‌ترین روستا به محل زلزله امروز در غرب کانون زلزله بوده است.
به گفته بیت‌اللهی، در غرب کانون زلزله امروز استان خوزستان روستای "جلوگیر" و در شمال آن "صالح‌آباد کوتاه" و "اسلام‌آباد" قرار دارد.
مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه این زلزله از شهر مسجد سلیمان حدود ۲۰ کیلومتر فاصله و از شهر ایذه ۳۵ کیلومتر فاصله دارد، خاطر نشان کرد: برآورد اولیه ما نشان می‌دهد که با توجه به تنک و کم بودن جمعیت منطقه رخداد زلزله، نباید انتظار داشت که زلزله خسارت زیادی وارد کرده باشد.
وی در عین حال تاکید کرد: این منطقه در زون لرزه‌خیزی قرار دارد که از غرب به شرق گسل‌هایی مانند "لهبری"، "مسجد سلیمان"، "پیشانی کوهستان زاگرس" و "ایذه" قرار دارد.
بیت‌اللهی یادآور شد: این گسل‌ها به صورت موازی در می‌نوردند و یک زون تکنونیکی فعال را ایجاد و منطقه را از نظر لرزه‌خیزی فعال کرده‌اند.

* وجود ۴ گسل موازی در مسجدسلیمان

در پی زلزله ۵.۷ ریشتری امروز، چهار زمین‌لرزه دیگر نیز مسجدسلیمان خوزستان را لرزاند.
به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله ۵.۷ ریشتری مسجدسلیمان را در ساعت ۱۱:۳۰:۳۳ امروز (دوشنبه ۱۷ تیرماه) ثبت کرده است.
همچنین ساعت ۱۱:۴۸:۲۵ امروز زلزله ۳.۹ ریشتری مسجدسلیمان را لرزاند. این زمین‌لرزه که در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داد، در مختصات ۳۱.۷۷۵ درجه عرض شمالی و ۴۹.۵۳۲ درجه طول شرقی ثبت شده است.
در ادامه ساعت ۱۱:۴۹:۰۳ زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴ ریشتر در عمق ۲۰ کیلومتری زمین رخ داد، در مختصات ۳۱.۸۹۷ درجه عرض شمالی و ۴۹.۴۹۸ درجه طول شرقی ثبت شده است.
همچنین ساعت ۱۱:۵۶:۲۰ امروز زلزله ۴.۷ ریشتر در عمق ۱۸ کیلومتری زمین رخ داد، در مختصات ۳۱.۹۲۴ درجه عرض شمالی و ۴۹.۴۲۵ درجه طول شرقی ثبت شده است.
ساعت ۱۲:۰۶:۰۵ امروز زلزله ۳.۷ ریشتری در عمق ۱۶ کیلومتری زمین رخ داد، در مختصات ۳۱.۹۴۲ درجه عرض شمالی و ۴۹.۵۰۷ درجه طول شرقی ثبت شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد