hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم| میزبانی قم از 25 میلیون گردشگر

قم| میزبانی قم از 25 میلیون گردشگر

قم به‌عنوان یکی از شهرهای مذهبی کشور سالانه از گردشگران زیادی پذیرایی می‌کند.


معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: این استان سالانه میزان 25 میلیون زائر و گردشگر از اقصی نقاط کشور و جهان است.یونس عالی پور افزود: با توجه به علاقه مردم و شیعیان لبنان به شهر قم و حرم حضرت معصومه (س) این کشور از بهترین و مناسب‌ترین بازارهای گردشگری قم و استان‌های مرکزی و اصفهان به شمار می‌رود.

عالی پور بابیان اینکه سه استان یادشده باید با یکدیگر در جذب بیش‌ازپیش توریست و گردشگر همکاری داشته باشند، افزود: زائرانی که به قم سفر می‌کنند، باید این باور در آن‌ها ایجاد شود که بهترین خدمات را دریافت کرده‌اند.

وی گفت: همچنین یک‌میلیون و 700 هزار زائر عراقی نیز وارد قم می‌شوند و ازآنجاکه با برخی از کشورها اشتراک‌های فرهنگی و مذهبی ویژه‌ای داریم، جذب آن‌ها با توجه به شرایطی خاص اقتصادی منطقه نیازمند برنامه‌ریزی مفصل و مطلوبی است.

وی بابیان اینکه به‌منظور جلوگیری از سفر زائران مذکور از طریق کانال‌های غیررسمی، شرکت‌ها و آژانس‌های مسافرتی راه‌اندازی و ثبت شدند، گفت: بااین‌حال تعداد زائر اولی‌ها و کسانی که به شکل رسمی و قانونی وارد قم می‌شوند، کمتر از زائرانی است که با واسطه دلالان به قم می‌آیند که اقداماتی نیز در حوزه حج و زیارت، میراث فرهنگی و حوزه گردشگری عراق انجام‌شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد