hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > گازرسانی به ۲۰ روستای استان در سال جاری دنبال می‌شود

گازرسانی به ۲۰ روستای استان در سال جاری دنبال می‌شود

واحد اجرای طرح های شرکت گاز استان قم، مسئولیت نظارت و برنامه جهت پیشبرد عملیات اجرایی طرح های توسعه گازرسانی، تسهیل ارتباط بین واحدهای شرکت گاز با دستگاه نظارت و پیمانکاران، رفع موانع و مشکلات اجرایی طرح های گازرسانی در سطح استان قم را به عهده دارد.
این واحد یکی از واحدهای تابعه مدیریت مهندسی و اجرای طرح های شرکت گاز استان بوده و از شرکت های مهندسین مشاور به منظور نظارت کارگاهی و عالیه بر اجرای عملیات گازرسانی استفاده می نماید.
آقای سعید نوری رئیس واحد اجرای طرح های شرکت گاز استان قم متولد سال ۱۳۴۷ است که از سال ۱۳۷۳ با استخدام در شرکت خطوط لوله و مخابرات که از شرکت های تابعه شرکت ملی پالایش و پخش است، با سمت مهندس حفاظت از زنگ و تعمیرات در منطقه زنجان شروع به کار نموده و در سال ۱۳۷۸ با انتقالی به شرکت گاز استان قم در واحد خدمات مهندسی به فعالیت خود ادامه داده و در سمت های مهندسی طراح شبکه، سرپرست خدمات مهندسی، رئیس بازرسی فنی مشغول فعالیت بوده است و از سال ۱۳۸۶ تاکنون با سمت رئیس اجرای طرح ها در حال خدمت می باشد.
رئیس واحد اجرای طرح های شرکت گاز استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی شرکت گاز استان قم بیان کرد: بیشترین فعالیت توسعه ای و اجرایی شرکت گاز استان قم توسط واحد اجرای طرح ها صورت می پذیرد و تاکنون تمام شهرهای سطح استان قم و اکثر محورهای صنعتی و روستاها گازرسانی شده اند.
وی در ادامه افزود: فعالیت اصلی واحد اجرای طرح ها شامل سه بخش اصلی و مهم گازرسانی به شهرها، گازرسانی به روستاها و گازرسانی به محورهای صنعتی است.
آقای نوری در خصوص گازرسانی به شهرها خاطرنشان کرد: در سطح شهر قم، ۱۰۰ درصد شهر گازرسانی شده است و در حال حاضر فقط زمین الحاقی به شهر و زمین هایی که با توافق شهرداری تغییر کاربری داده می شود و معابر جدیدی که شکل می گیرد به صورت تدریجی و پس از شکل گیری معابر طراحی و در برنامه اجرای شبکه قرار می گیرند.
وی در ادامه بیان کرد: اجرای شبکه گاز در قالب پیمان های توسعه حفرات خالی در هر سال با انتخاب ۳ پیمانکار با حجم حدود ۴۰ کیلومتر لوله گذاری در قطرهای مختلف و با لوله های فولادی و پلی اتیلن انجام می شود.
رئیس واحد اجرای طرح های شرکت گاز استان قم در پاسخ به سؤال خبرنگار روابط عمومی در خصوص اجرای گازرسانی به حفرات خالی عنوان کرد: تاکنون ۴۲ مرحله از حفرات اجرا شده و پیمانکاران مرحله ۴۳ و ۴۴ نیز در حال کار می باشند و پیمانکار مرحله ۴۵ در حال مناقصه گذاری است و به زودی انتخاب و شروع به کار خواهد کرد.
وی در ادامه از گازرسانی به شهرها و روستاهای تابعه استان یاد کرد و گفت: تمامی شهرها و بیشتر روستاهای سطح استان گازرسانی شده و با توجه به توسعه شهرها و روستاها، به صورت مستمر پیمانکاران توسعه شبکه فعال هستند که تاکنون ۵ مرحله گازرسانی اجرا شده است و پیمانکاران مرحله ۶ و ۷ نیز در حال فعالیت هستند. به طور متوسط و مستمر در هر سال ۲ پیمانکار وظیفه لوله گذاری به طول ۳۰ کیلومتر را به عهده دارند. پیمانکار مرحله ۸ توسعه حفرات در سطح شهرها و روستاهای تابعه نیز در حال مراحل مناقصه گذاری می باشد که به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
آقای نوری عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۲۰ پیمانکار در سطح شهرها، روستاها و محورهای صنعتی در حال فعالیت هستند که در مجموع به طور متوسط حدود ۱۰۰ کیلومتر خط تغذیه و شبکه گذاری جدید در سطح استان انجام می شود.
وی با اشاره به موضوع گازرسانی به روستاهای استان قم، بیان کرد: اغلب روستاهای قم گازرسانی شده اند و مهم‌ترین پروژه در حال اجرا، گازرسانی به روستاهای دهستان قاهان واقع در بخش خلجستان است که به علت حجم کارها و سختی اجرای لوله گذاری با توجه به بافت کوهستانی و سنگی بودن منطقه به ۶ قسمت تقسیم شده و در حال حاضر پنج پیمانکار به طور همزمان در محورهای مختلف در حال انجام عملیات اجرایی هستند و یک پیمانکار در مرحله مناقصه گذاری است که به زودی انتخاب خواهد شد. در حال حاضر روستاهای در حال گازرسانی حدود ۲۰ روستا هستند که امیدواریم لوله گذاری آن‌ها در سال جاری تکمیل شود.
رئیس واحد اجرای طرح های شرکت گاز استان قم در پایان ضمن ابراز خرسندی از وضعیت فعلی گازرسانی استان قم خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که می‌‎تواند کمک بسیاری برای مردم باشد، اطلاع‌رسانی درست از روند توسعه شبکه است؛ چراکه بیشتر مراجعین به دلیل عدم آگاهی تصور می‌کنند توسعه شبکه در مدت زمان کمتر از یک ماه انجام می‌شود، در حالی که این فعالیت حدود ۶ ماه زمان نیاز دارد.
روابط عمومی شرکت گاز استان قم
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد