hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس| گازسانی به بیرم در نطفه خفه شد

فارس| گازسانی به بیرم در نطفه خفه شد

گازرسانی به بیرم لارستان بنا بود از مرداد ۹۶ در ۱۴ تا ۱۶ ماه انجام شود اما پس از گذشت ۱۰ ماه پروژه در آغاز راه متوقف‌شده است. روح‌الله بامداد، بخشدار بیرم مدت اجرای پروژه را 16 ماه اعلام می‌کند و می‌گوید: پیمانکار اولی که برای این پروژه انتخاب شد، نیامد اما پیمانکار دوم مقداری از مقدمات کار را انجام داد تا اینکه به تعطیلات نوروزی و تعطیلی پروژه‌های عمرانی برخورد کرد.


به گفته وی پس از تعطیلات نوروز نیز به دنبال تغییر مدیریت گاز استان فارس، پیمانکار پروژه گازرسانی به بیرم اعلام کمبود نقدینگی کرد و در حال حاضر اقدامی انجام‌نشده است. بامداد از پیگیری مسئولان شهرستان برای حل مشکل سخن می‌گوید که با تأمین نقدینگی برای پیمانکار عملیات گازرسانی دوباره شروع شود.

جلیل حسنی، فرماندار شهرستان لارستان نیز با تائید صحبت‌های بامداد علت توقف پروژه را مشکلات مالی پیمانکار اعلام می‌کند و ابراز امیدواری می‌کند با همکاری شرکت گاز استان فارس پروژه شروع و با سرعت انجام شود. فرماندار لارستان از تأمین اعتبارات در سطح شهرستان نیز سخن می‌گوید که بنا به گفته‌های وی درمجموع برای پروژه گازرسانی به بیرم و روستاهای آن 24 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده است. وی معتقد است در شهرستان مشکلی برای انجام کار نیست و همه شرایط مهیا شده اما باید هماهنگی‌ای بین پیمانکار و شرکت گاز استان صورت بگیرد که پیگیری‌های آن در حال انجام است.

در بیرم ازآنجاکه تاکنون گازرسانی به شکل شبکه‌ای و لوله‌گذاری نشده، مردم برای تأمین گاز از کپسول و سیلندرهای گاز استفاده می‌کنند که به گفته بامداد، بخشدار بیرم درصورتی‌که گازرسانی شود هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ آسایش و رفاه به نفع مردم است.

وی که این درخواست و مطالبه مردم را یک درخواست به‌حق می‌داند، می‌گوید: هرچند در حال حاضر مشکلی برای تأمین گاز موردنیاز مردم وجود ندارد اما حمل سیلندرهای گاز گاه برای برخی از خانواده‌ها به‌ویژه سالمندان مشکل است که با گازرسانی این امر برطرف می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد