hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > نامگذاری ۱۲ شارع و خیابان قم به نام شهدا

نامگذاری ۱۲ شارع و خیابان قم به نام شهدا

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گفت: با پیشنهاد بنیاد شهید و بررسی شورای اسلامی شهر، اسامی این ۱۲ معبر شهری به نام شهدا تصویب شد.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم،مجتبی سبحانی ثابت در یکصد و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به پیشنهاد نامگذاری ۱۲ معبر قم گفت: با پیشنهاد بنیاد شهید و بررسی شورای اسلامی شهر، اسامی این ۱۲ معبر شهری به نام شهدا تصویب شد.

در ادامه جلسه مجید اخوان با اشاره به لایحه تعرفه نصب و بهای خدمات تابلوهای راهنمای مسیرها ادامه داد: تیمچه بزرگ بازار قم به عنوان یکی از آثار تاریخی فاخر کشور، هیچ گونه تابلوی معرفی و هدایت مسیر در سطح شهر به این مکان اختصاص داده نشده است.

وی ادامه داد: توسعه قم بر محوریت حرم حضرت معصومه (س) است ولی نباید این موضوع منجر شود تا در معرفی سایر آثار فرهنگی و تاریخی قم کوتاهی شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم، نیز در این جلسه با اشاره به لایحه تعرفه نصب و بهای خدمات تابلوهای راهنمای مسیرها گفت: تابلوهای راهنمایی و رانندگی در حیطه مأموریت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیز تعریف شده است، که بر این مبنا کلیه تابلوهای مسیر در حیطه فعالیت این سازمان است.

روح الله امرالهی، ادامه داد: تابلوهای راهنمای مسیر به پنج دسته امکان بهداشتی و درمانی، ارگان‌های و ادارات دولتی، مکان‌های آموزشی و عام المنفعه، مراکز تفریحی- ورزشی و مراکز خصوصی، رستوران‌ها، تالارها و هتل‌ها تقسیم می‌شوند.

وی ادامه داد: تابلوهای اماکن بهداشتی و درمانی شامل بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها حداکثر مجاز به نصب چهار تابلو، ارگان‌های دولتی حداکثر ۳ تابلو، مکان‌های آموزشی حداکثر ۲ تابلو، مراکز تفریحی حداکثر تابلو و مراکز خصوصی نیز حداکثر ۲ تابلو در صورت تصویب مجاز به نصب تابلو هستند.

امرالهی با بیان اینکه تابلوهای مسیر اماکن بهداشتی، ارگان‌های دولتی و مکان‌های آموزشی از پرداخت عوارض معاف هستند، گفت: تابلوهای مسیر مراکز تفریحی- ورزشی و مراکز خصوصی از جمله تابلوهایی است که مشمول پرداخت عوارض می‌شوند.

وی ادامه داد: عوارض دریافتی از این تابلوهای شامل هزینه ساخت و اجرا و همچنین ۳۰ درصد حق نظارت سازمان است.

امرالهی ادامه داد: بر اساس لایحه پیشنهادی، عوارض دریافتی سالیانه برای تابلوهای مراکز تفریحی به ازای هر متر مربع یک میلیون ریال و تابلوهای مراکز خصوصی به ازای هر متر یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه، با اشاره به لایحه تعرفه نصب و بهای خدمات تابلوهای راهنمای مسیرها، ادامه داد: دوگانگی در عوارض تابلو موجب سردرگمی مردمی می‌شود که ضرورت دارد تا دقت نظر بیشتری برای بررسی این لایحه صورت گیرد.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به لایحه تعرفه نصب و بهای خدمات تابلوهای راهنمای مسیرها افزود: برخی واحدهای صنفی در تأمین اولیه هزینه‌های خود مانده اند و تعریف عوارض جدید برای مردم نباید منجر به فشار بیشتر به مردم شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد