hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > آنتی‌بیوتیک‌ها باکتری‌های روده را از بین می‌برند و عفونت را تشدید می‌کنند

آنتی‌بیوتیک‌ها باکتری‌های روده را از بین می‌برند و عفونت را تشدید می‌کنند

محققان به تازگی دریافتند که آنتی‌بیوتیک‌ها می‌توانند باکتری های روده را از بین برده و عفونت را تشدید کنند.
به گزارش فارس، مصرف بیش از حد آنتی‌بیوتیک‌ها یک مشکل عمده در سراسر جهان امروزی است که منجر به افزایش مقاومت آنتی‌بیوتیکی باکتری‌ها می‌شود. تحقیق جدید به سرپرستی مؤسسه «فرانسیس کریک» در لندن نشان داد، اگرچه آنتی‌بیوتیک‌ها در درمان آنفولانزا موثر هستند اما می‌توانند عفونت ویروسی را نیز بدتر کنند.
براساس گزارش «نیواطلس»، نخستین خط دفاعی در برابر عفونت ویروسی در ریه‌های ما واقع شده است. ریه جایی است که ویروس آنفولانزا شروع به تکثیر و ایجاد عفونت می‌کند. این مطالعه جدید چگونگی راهکار دفاع نخستین بدن به نام فرایند «اینترفرون 1 » را توضیح داد. این پاسخ ایمنی اولیه، ژن‌های ضد ویروسی سلول‌های آستری ریه را هدف قرا رمی‌دهد و در نتیجه مانع سرعت تکثیر ویروس‌ها می‌شود.
«آندرس واک» سرپرست ارشد این تحقیق گفت: مطالعات پیشین بر روی سلول‌های ایمنی تمرکز کرده بود اما ما اکنون دریافتیم که سلول‌های آستری برای مراحل اولیه ابتلا به عفونت مهم‌تر هستند. ریه تنها مکانی است که ویروس می‌تواند تکثیر شود، بنابراین کلیدی برای مبارزه با عفونت آنفولانزا است.
بررسی‌ها نشان داد که چه چیزی می‌تواند اینترفرون‌ها را تنظیم کند و چگونه اینترفرون در مراحل اولیه عفونت آنفولانزا می‌تواند بر روی بدن تاثیر بگذارد.
واک افزود: زمانی که ویروس در سلول‌های ریه تکثیر شود، دو روز طول می‌کشد تا سلول‌های ایمنی یک پاسخ را ارائه کنند.
محققان در این مطالعه پس از ارائه درمان آنتی‌بیوتیکی به موش‌ها متوجه شدند که میزان ویروس‌ها 5 برابر شده است. سپس آنها باکتری‌های مفید روده را با پیوند مدفوع به این موجودات منتقل کردند و شاهد مقاومت موش‌ها به عفونت شدند.
البته باید بدانید که هنوز چگونگی ارتباط باکتری روده و بافت ریه مشخص نشده است و محققان قصد دارند در مرحله بعدی تحقیقات خود به این موضوع بپردازند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد