hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ایران جزء ۱۰ کشور ممتاز در حوزه فضای مجازی

ایران جزء ۱۰ کشور ممتاز در حوزه فضای مجازی

مراسم افتتاحیه اولین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی، صبح امروز برگزار شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم افتتاحیه اولین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی، صبح امروز در باغ موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با حضور امیر خوراکیان معاون مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد. 

در این مراسم سرهنگ حیدری دبیر جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی با اشاره به اینکه دفاع مقدس بزرگترین رویداد پس از انقلاب اسلامی بود، گفت: انتقال مفاهیم آن حماسه جاویدان بهترین نسخه برای غلبه بر مشکلاتی است که امروز با آن مواجه هستیم. برای اینکه با دفاع مقدس را در فضای مجازی جمع آوری کنیم برگزاری اولین دوره جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در دستور کار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قرار گرفت. 

وی افزود: فراخوان اولین دوره جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در شهریور ماه اعلام شد و تا آبان ماه مهلت دریافت اثر بود که این مهلت تا آذر ماه تمدید شد. 

سرهنگ حیدری گفت:در این دوره جشنواره ۹۰۴ اثر به دبیرخانه رسید و آثار رسیده به جشنواره بر اساس ملاک های اعلام شده بررسی و در اختیار داوران قرار گرفت. ۴۰ اثر در نمایشگاه و۴۰ اثر رویش های انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شد و بیش از ۹۸ درصد شرکت کنندگان در جشنواره از خیل جوانان هستند. 

در این مراسم جعفری مدیرعامل باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به اینکه واقعیت این است که فضای مجازی فرصت مغتنمی برای نشر ارزش های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است، گفت: دشمن سعی می کرد با فناوری های پیچیده ما را غافلگیر کند و در حوزه نرم افزاری بر ایران غلبه کند اما امروز با راهنمایی های مقام معظم رهبری این فضا در اختیار جوانان ما قرار گرفت و محمل قدرتمندی برای انتقال پیام های انقلاب اسلامی، بیداری مردم و نشر ارزش های دفاع مقدس شده است که این را مدیون شهدا و مرهون جوانانمان هستیم. 

وی با بیان اینکه امروز جزء ۱۰ کشور ممتاز و پیشگام در حوزه فضای مجازی هستیم، بیان کرد: امروز بازی انهدام ۳ رونمایی می شود این بازی، برترین نبردی است که در حوزه بازی های رایانه ای تولید شده است. نبردهای فتح المبین، خیبر، جنگ ۳۳ روزه لبنان علیه اسرائیل مراحل مختلف این بازی را تشکیل می دهند و امیدوارم بازی بتواند بخشی از نیازهای کشور را در حوزه بازی رایانه ای برآورده کند. 

در این مراسم امیر خوراکیان، معاون محتوایی مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه برای تصرف فضای مجازی به نیروهای مردمی و بسیجی نیاز داریم، بیان کرد: همانطور که شور و حرارت و انگیزه ها باعث شد دشمن عقب نشینی کند اما برای عقب زدن دشمن در فضای مجازی نیازمند حضور نیروهای مردمی هستیم البته اینطور برنامه ها و جشنواره ها موجب شد نیروهای مردمی انگیزه بگیرند؛ ساماندهی شوند و مدل کار را در این حوزه را یاد بگیرند و در این عرصه موفق شوند. 

وی افزود: برای حفظ استقلال کشور هزینه زیادی کرده ایم تا این استقلال به صورت نرم افزار از بین نرود. همه شئون زندگی ما به فضای مجازی کشیده شده است و در سال های آینده این حجم از فعالیت ها حتما بسیار بیشتر خواهد شد البته تولید محتوا هم برای حفظ سهم معارف انقلاب و اسلام متناسب با ارزش های فرهنگی و اخلاقی ایرانی، پاسخگویی به شبهات و رساندن پیام ما به دنیا از ماموریت مهم امروز ماست. 

معاون محتوایی مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه امروز در شرایطی هستیم که روز به روز به اوقات فراغت افزوده می شود، اظهار داشت: حتما در این شرایط مسئله سرگرمی ها یکی از موضوعات مهمی است که باید روی آن سرمایه گذاری کنیم. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد