hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > پیام شهردار قم به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام

پیام شهردار قم به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام

دکتر سقاییان نژاد شهردار قم با صدور پیامی شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام را تسلیت گفت.

متن پیام ایشان به شرح ذیل است:

مناسبت ها می بایست فرصتی برای شناخت و معرفت افزایی باشند.

دعوت به مطالعه و شناخت، امر به معروفی ارزشمند و تاثیرگذار است و بازنگری و مطالعه ابعاد شخصیتی ائمه علیهم السلام می تواند درشناخت زمان ، دشمن شناسی و نیل به اهداف بسیار تاثیرگذار باشد و مناسبت ها فرصتی مناسب برای معرفت افزایی است.

نیاز جامعه در این مقطع زمانی ، بازشناخت راهنمودها و توصیه های ائمه اطهار علیهم السلام برای آسیب شناسی روابط اجتماعی و کاربست راهنمایی ها و دستورات ایشان است.

ظرفیت وجودی هر امام و بهرمندی از تربیت ناب و صحیح خاندان عصمت و طهارت، هدیه ای ارزشمند بوده که خداوند به بشریت بخشیده است.

مقیاس زمانی دوران زندگانی هر امام به فراخور ظرفیت وجودیش ،توان بهره مندی و استفاده محدود از وجود ذی جود هر امام را داشته و عمق فهم برخی مطالب نیازمند گذشت ایام است تا نقصان فهم با رشد علم قرین گردد اما ظرفیت بلند تاریخ بگونه ای است که عطر طراوت فیض علم، اخلاق و رفتار ائمه و اهل معرفت همیشه استشمام می گردد.

هریک از ائمه حلقه زنجیره امامت را با قوت و صلابت خاص حفظ نموده و عروه الوثقی مطمئن و قابل اعتماد است و در دوران هر یک از این بزرگواران شاهد رونمایی از جهادی نوین هستیم که با رویکردی خاص در تاریخ و تمدن اسلامی نقطه عطفی ماندگار شده است.

شناخت حبل الله المتین امام جعفرصادق علیه السلام و فهم بلندای اندیشه این امام همام ، اندیشمندان و دانشمندان را به خشوع و تعظیم وا داشت و فَأُلْقِیَ السَّحَرَهُ سُجَّدًا قَالُوا آمَنَّا را باری دیگر تداعی نمود و درس آموزی از این سرچشمه زلال محدود به دین و مذهب خاص منحصر نبوده و دانشمندان و شیفتگان علم، افتخارشان شاگردی این مکتب در آن دوران بوده است .

فقه جعفری رونمایی از توطئه دشمن با تحریف نرم در دین، فاصله گیری از عالمان درباری، تعالی و تکامل انسان و ترسیم نقشه راه و مسیر درست بود.

فارغ التحصیلان مکتب امام جعفر صادق علیه السلام اندیشمندانی شدند که در علم تحول آفرین گشته و با بهره مندی از چشمه های زلال علم تاریخ را متحول ساختند.

اینجانب سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام به ساحت ملکوتی حجت ابن الحسن عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ،مراجع عظام تقلید،علما، حوزه های علمیه و مردم فهیم و بصیر ایران اسلامی بخصوص مجاوران بانوی کرامت تسلیت عرض نموده و درس آموزی و عمل به دستورات این امام بزرگوار را برای همگان آرزومندم.

سید مرتضی سقائیان نژاد

شهردار قم

۵تیرماه1398

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد