hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس| نجات جان بیماران دچار سکته قلبی در فسا

فارس| نجات جان بیماران دچار سکته قلبی در فسا

سرپرست بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر فسا از اجرای طرح "۲۴۷" ویژه ارایه خدمات درمانی به بیماران دچار سکته‌های حاد قلبی در این بیمارستان خبر داد.
عبدالعلی پاکدامن گفت: در این طرح متخصص قلب و پرسنل اتاق عمل آنژیو به صورت مقیم هستند و بیمار به محض ورود به اورژانس توسط همکاران طب اورژانس ویزیت شده و از وی نوار قلب گرفته می‌شود و بدین ترتیب اقدامات لازم در مدت زمان مناسب انجام می‌شود.
وی افزود: بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت بیمارستان فوق تخصصی، ولی عصر فسا به لحاظ داشتن تجهیزات تخصصی و فوق تخصصی از جمله بخش آنژیوگرافی با دستگاه مدرن و پیشرفته مطابق با استاندارد‌های روز جهانی که قادر است علاوه بر آنژیوگرافی، عمل آنژیوپلاستی یاگذاشتن stent را نیز انجام دهد توانسته به بیماران زیادی از نقاط مختلف استان که برای دریافت خدمات درمانی به این مرکز درمانی مراجعه می‌کنند ارائه کند.
پاکدامن ادامه داد: بیمارستان فوق تخصصی فسا از سال ۹۴ توانسته با اجرای طرح ۲۴۷ بیش از ۷ هزار نفر که دچار سکته قلبی شدند را در بخش آنژیوگرافی بستری و برای حدود ۵ هزار بیمار آنژیوگرافی و ۲ هزار بیمار هم آنژیوپلاستی (که همان باز کردن رگ از طریق بالون و فنر می‌باشد) را انجام دهند که در کشور بی سابقه بوده است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۶ پزشک متخصص قلب و پرسنل اتاق عمل آنژیوگرافی در این بیمارستان مقیم هستند و بخش پست آنژیو به مانیتورینگ نیز تجهیز است.
متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) فسا در خصوص طرح مدیریت سکته‌های حاد قلبی (طرح ۲۴۷) گفت: این طرح به این معناست که تمام بیماران که دچار سکته حاد قلبی می‌شوند در هر ساعت از شبانه روز و هفت روز هفته این امکان برایشان فراهم هست که بلافاصله به بخش کت لب منتقل شوند و برای آن‌ها آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی (که همان باز کردن رگ از طریق بالون وفنر است) انجام شود و این اقدام باعث نجات جان اغلب بیماران دچار سکته قلبی می‌شود.
دکتر عبدالحکیم کامل افزود: هم اکنون در کشور ۳۹ درصد و در استان فارس ۴۴ درصد مرگ و میر‌ها ناشی از بیماری‌های قلبی است که با اصلاح سبک زندگی و رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن و دوری از دخانیات در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری‌های قلب و عروق میتوان گام برداشت.
وی ادامه داد: بر اساس این طرح، بیمار در کوتاه‌ترین زمان بعد از ورود به اورژانش بیمارستان به اتاق عمل آنژیوگرافی منتقل شده و با انجام کار‌های تخصصی در سریع‌ترین زمان ممکن رگ مسدودشده باز می‌شود. بدین ترتیب جریان خون به عضله قلب مجددا برقرار و حیات مجدد به قلب و بیمار بازگردانده می‌شود.
متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) فسا گفت: در این طرح هر بیماری که با شکایت درد قفسه سینه به طور مستقیم به اورژانس مراجعه کند باید در اسرع وقت و زمان طلایی که کمتر از سه ساعت است و به طور معمول تا ۱۲ ساعت قابلیت انجام دارد، به اتاق عمل آنژیوگرافی منتقل شود تا اقدامات آنژیوگرافی برای بیمار انجام شود.
وی افزود: در این مرکز که عمل آنژیوگرافی به طور شبانه روزی انجام می‌شود در هر ماه بیش از ۳۰۰ نفر با تشخیص سکته حاد قلبی، از این اقدام حیات بخش به صورت اورژانسی خدمت دریافت میکند که نقش قابل توجهی در کاهش عوارض و مرگ و میر سکته‌های قلبی دارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد