hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس| قلیان بدهید کتاب بگیرید

فارس| قلیان بدهید کتاب بگیرید

در جهت نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی و مبارزه با مصرف دخانیات در فراشبند در ازای تحویل قلیان، کتاب داده می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان فراشبند گفت: در این طرح افرادی که قلیان خود را تحویل شبکه بهداشت و درمان این شهرستان دهند، یک جلد کتاب به آن‌ها اهدا می‌شود.
مسعود جوکار با اشاره به فرا رسیدن هفته ملی بدون دخانیات، یکی از مهمترین عوامل گسترش مصرف قلیان را افزودن مواد معطر و اسانس برای کم کردن سختی و تندی دود توتون و همچنین ایجاد جذابیت برای مصرف کنندگان بیان کرد.
وی عرضه و مصرف قلیان در پارک‌ها را یک رفتار اشتباه اجتماعی خواند که باید نسبت به جمع آوری آن اقدام شود و افزود: این اقدام که گاهی از سوی خانواده‌ها صورت می‌گیرد، علاوه بر ایجاد بوی نامطبوع، حقوق عمومی و سلامت جامعه را تهدید می‌کند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان فراشبند، مصرف تفریحی قلیان و همچنین روی آوردن خانواده و جوانان به قلیان به عنوان یک وسیله برای گذران اوقات فراغت را یک توجیه غلط برشمرد و هشدار داد: شایع‌ترین عامل مرگ قابل پیشگیری در کشور، مصرف دخانیات است و طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت در هر وعده مصرف قلیان، دودی معادل مصرف ۵ تا ۱۰ پاکت سیگار و یا به عبارتی، ۱۰۰ تا ۲۰۰ نخ وارد ریه فرد می‌شود.
جوکار با اشاره به تصور اشتباه برخی که استفاده از قلیان به خاطر گذشتن مسیر دود از آب و تصفیه آن، هیچ‌گونه آسیبی برای سلامت انسان ندارد و یا اینکه ضرر آن بسیار کم است، توضیح داد: آب قلیان، تنها دمای دود حاصل از زغال گداخته را کم می‌کند، اما شدت پُک زدن به قلیان، میزان عمق تنفسی و حجم دود ورودی به ریه‌ها را افزایش می‌دهد.
وی با بیان اینکه ممنوعیت عرضه و مصرف قلیان در اماکن عمومی باید با جدیت پیگیری شود، از اداره اماکن عمومی و نیروی انتظامی فراشبند خواست تا در این خصوص با شبکه بهداشت و درمان همکاری داشته و با جدیت تمام، عرضه و استفاده از قلیان در پارک‌ها ممنوع شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد