hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > بوشهر| با خاطیان برخورد جدی می‌شود

بوشهر| با خاطیان برخورد جدی می‌شود

از روز گذشته که خبر تلخ و وحشتناکی از آزار و اذیت کودک هفت‌ساله‌ای در یکی از کارواش‌های شهر بوشهر در فضای مجازی پیچید، افکار عمومی در انتظار شنیدن آخرین وضعیت این کودک و نحوه برخورد با خاطیان بودند.

 به گزارش مهر، روابط عمومی بهزیستی استان بوشهر در گزارشی در مورد این اتفاق اعلام کرد: بر اساس گزارش صورت گرفته به مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ مبنی بر یک مورد کودک‌آزاری در یک کارواش در شهر بوشهر، نیروهای اورژانس اجتماعی بهزیستی با اخذ مجوز قضایی و با همراهی نیروی انتظامی به آنجا مراجعه که با کودکی مواجه شدند که متأسفانه مورد اذیت آزار جسمی و روانی قرارگرفته بود. در این راستا، بلافاصله کودک به بهزیستی ارجاع و سریعا در بیمارستان بستری شد. روابط عمومی بهزیستی افزود: با پیگیری‌های بهزیستی آزمایش‌ها و معاینات لازم انجام و روند درمان جسمی و روانی او آغاز شد. همچنین در خصوص امور قضایی و رفتار مجرمانه حادث‌شده، پیگیری‌های لازم اعم از حضوری و مکاتبه‌ای هم با دادستان، فرمانداری بوشهر، دفتر حمایت از کودکان دادگستری، اداره آگاهی و…صورت گرفته است. بر اساس این گزارش، ضمن تمهید شرایط مراقبتی، نگهداری، تحصیل و حمایت‌های روانی - اجتماعی، این اداره کل یک نماینده حقوقی و یک روانشناس را به‌طور ویژه برای پیگیری این پرونده تعیین کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در ارتباط با آخرین وضعیت کودک‌آزاری در بوشهر اظهار داشت: متأسفانه کودک هشت‌ساله‌ای به علت ضعف و ناتوانی خانواده در جامعه رهاشده و مورد آزار قرارگرفته است. مجید خورشیدی با تأکید بر اینکه جامعه باید نسبت به کنترل اجتماعی حساس شود گفت: در کنار فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر شهروند هم هستیم ولی عده‌ای این موضوع کودک‌آزاری را دیده‌اند و سکوت کرده‌اند. او با تقدیر از شهروندی که شرافتمندانه موضوع کودک‌آزاری در بوشهر را گزارش داده و مسئولانه پیگیری کرده است، تصریح کرد: از مسئولیت‌های اجتماعی نباید غافل شویم و باید با جدید پیگیری کنیم. او ادامه داد: به‌عنوان مسئولان امنیتی استان از لحظه‌ای که از موضوع کودک‌آزاری در بوشهر مطلع شدیم، اقدامات خودمان را انجام دادیم و دادستان هم فعالانه در موضوع واردشده و نیروی انتظامی هم واردشده است. خورشیدی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم پایان این ماجرا عبرتی برای کسانی باشد که از وظیفه اجتماعی خود تخطی کرده‌اند. مجرم یا مجرمین شناسایی می‌شوند و برخورد لازم صورت می‌گیرد.

روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر درباره آخرین وضعیت سلامت کودک آسیب‌دیده و اقدامات درمانی انجام‌شده برای این بیمار خردسال، ضمن اعلام تأسف و انزجار از اتفاقات رخ‌داده، اعلام کرد: به دنبال انتقال این کودک هفت‌ساله توسط اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی به مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بلافاصله اقدامات اورژانسی و مراقبت‌های درمانی صورت گرفت.

با توجه به وجود زخم‌ها و آسیب‌های متعدد در سطح بدن خدمات ویژه ارتوپدی، عفونی، پوست، کلیه و مجاری ادراری، جراحی، روان‌پزشکی و پزشکی قانونی، اکو، سونوگرافی و سی‌تی‌اسکن برای این بیمار انجام شد. در حال حاضر زخم‌های سطحی این کودک‌ترمیم شده و مراقبت‌های لازم نیز توسط تیم مدیریت زخم برای جراحت سر در حال انجام است. با توجه به وارد شدن آسیب‌های متعدد درمان فیزیوتراپی و توان‌بخشی ادامه داشته و حال عمومی این کودک خوب گزارش‌شده است. دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تمامی هزینه‌های درمانی این کودک را برعهده‌گرفته و هماهنگی‌های لازم برای ادامه درمان تا بهبودی کامل صورت گرفته است که پس از اتمام دوره درمانی این کودک با تعامل سازمان بهزیستی ترخیص خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد