hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم| پلمپ غیرمجازها

قم| پلمپ غیرمجازها

۳۵ واحد هتل، ۲۷ واحد هتل آپارتمان، ۵۵ واحد مهمان‌پذیر، ۱۷۰ خانه مسافر و ۹۷ واحد مجتمع بین‌راهی و پذیرایی با ظرفیت بیش از ۱۲ هزار تخت اقامتی و پذیرایی در قم در خدمت مسافران و زائران است اما آنچه این روزها هم گردشگران و هم هتلداران را به دردسر انداخته وجود مسافرخانه‌ها و مهمان‌پذیرهای غیرمجاز در این شهر گردشگر پذیر است.

به گزارش ایرنا، معاون دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: شناسایی، ساماندهی و پلمپ مسافرخانه‌ها و میهمان‌پذیرهای غیرمجاز قم در دستور کار قرارگرفته است. علی‌اصغر سلطانی یکی از وظایف ذاتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را نظارت و ساماندهی میهمان‌پذیرها و مسافرخانه‌ها دانست و ادامه داد: در راستای ساماندهی مسافرخانه‌های غیرمجاز، با هماهنگی‌های صورت گرفته، اداره کل میراث فرهنگی وظیفه شناسایی مسافرخانه‌ها و میهمان‌پذیرهای غیرمجاز و پلیس اماکن وظیفه پلمپ این اماکن را به عهده گرفته است. او با اشاره به ایجاد نظارت‌های مستمر بر مجتمع‌های توریستی بین‌راهی در استان، گفت: این اماکن به‌صورت مستمر و نامحسوس توسط پلیس اماکن نظارت می‌شود و در صورت مشاهده تخلف، اقدام قانونی صورت می‌گیرد. سلطانی ادامه داد: بر اساس ماده ۲۷ قانون صنفی، پلیس اماکن مکلف است واحدهای غیرمجاز صنفی را با موافقت اصناف پلمب کند و در این راستا پلمب قهوه‌خانه‌های غیرمجاز در دستور کار قرارگرفته است.

او با اشاره به الزامات ساماندهی وضعیت قهوه‌خانه‌ها گفت: در برخی قهوه‌خانه‌ها اقدام به توزیع و مصرف مواد مخدر در قلیان‌ها می‌کردند ضمن اینکه برخی از این قهوه‌خانه‌ها ازنظر بهداشتی از حداقل امکانات بی‌بهره هستند.

ساماندهی هزار تن در طرح ناظر در قم

معاون قضایی دادستان عمومی و انقلاب قم، نیز با اشاره به اجرای طرح ناظر در سراسر کشور گفت: عملیاتی کردن طرح ناظر با هماهنگی مقام قضایی و با دستور دادستان برای استفاده از ظرفیت‌های مردم برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی است. حجت‌الاسلام حسن غریب با بیان اینکه این طرح شامل گزارش‌های مردمی پیرامون مقابله با هنجارهای اجتماعی از قبیل سگ گردانی، بدحجابی و مزاحمت نوامیس است ادامه داد: بیش از یک هزار تن از قم در قالب این طرح ساماندهی شده‌اند.

او ادامه داد: خودروی فرد متخلف شناسایی‌شده توسط ناظران فعال در این طرح، به‌صورت پیامکی به آن‌ها ارسال و در صورت مراجعه نکردن این فرد پس از یک ماه، خودروی او توقیف می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد