hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > نمایشگاه مبل استان قم برگزار می شود

نمایشگاه مبل استان قم برگزار می شود

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم، حسین معماریان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه قم، از برگزاری نمایشگاه مبلمان استان قم خبر داد و گفت: این نمایشگاه از سوم تا هفتم تیرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه های قم برگزار می شود.

وی ضمن تشکر از مسئولین استانی مانند استاندار، ریاست اصناف، ریاست سازمان صمت، ریاست شرکت شهرکهای استان قم و همچنین شرکت توسعه نمایشگاه ها، تصریح کرد: طی چند دوره گذشته، این نمایشگاه توسط شرکت توسعه نمایشگاه‌ها برگزار می شد و افراد غیربومی در این نمایشگاه حضور داشتند اما با تلاش اتحادیه درودگران قم و نامه نگاری های صورت گرفته با ادارات و مسئولان، این نمایشگاه برای اولین بار توسط اتحادیه درودگران قم برگزار می شود.

رئیس اتحادیه درودگران قم در ادامه تصریح کرد: این اتحادیه در سال ۱۳۶۱ تشکیل شده و هدف از تاسیس آن، حمایت از فعالان عرصه تولید و توزیع و خدمات مربوط به صنعت چوب است.

معماریان با بیان اینکه ۳۵۰۰ مرکز صنفی تولید، توزیع و خدمات زیر نظر اتحادیه درودگران قم فعالیت دارند، افزود: آمار شاغلین فعال در این صنف، حدود ۲۰ هزار نفر است و در صورت حمایت مسئولان به ۵۰ هزار نفر می رسد.

وی با بیان اینکه صنف درودگران قم با مشکلات مهمی در زمینه مواد اولیه مواجه است، تصریح کرد: در حال حاضر طرح تنفس جنگل اجرا می شود و به همین دلیل از داخل کشور، چوب وارد استان نمی شود؛ چوب باید از خارج کشور وارد شود و یارانه‌ای نیز برای واردات چوب تعلق نمی گیرد، این امر موجب شده تعدادی از کارگاه ها تعطیل شود.

رئیس اتحادیه درودگران قم افزود: هزینه تولید محصول افزایش پیدا کرده اما با توجه به نبود قدرت خرید از طرفی نمیتوان قیمت محصولات را به همان نسبت بالا برد و از طرفی محصولات تولیدکنندگان بسیار کمتر به بازار عرضه می گردد.

وی با اشاره به افزایش ۵ برابری قیمت پارچه مبلی در کشور اظهار داشت: ۳ هزار و ۵۰۰ نفر معادل ۸۰ درصد از کارگران اتحادیه عضو بیمه تأمین اجتماعی هستند که اگر مواد اولیه بدست اعضای اتحادیه نرسد، خیلی از کارگاه ها تعطیل می شود.

رئیس اتحادیه درودگران قم با تأکید بر وجود مشکلات بسیار برای تأمین مواد اولیه به‌ویژه چوب برای درودگران، ابراز کرد: مقرر شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی از طریق شرکت تعاونی چوب وارد کرده و با قیمت مناسب در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه به دلیل افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها، قدرت خرید مردم به میزان چشمگیری کاهش‌یافته است عنوان کرد: به دلیل کاهش سرمایه تولیدکنندگان استانی، بسیاری از تولیدکنندگان شرکت‌کننده در نمایشگاه مبلمان استان قم غیربومی هستند.

معماریان با اشاره به طرح تنفس جنگل و کمبود چوب جنگلی خاطرنشان کرد: چوب راش با قیمت متری ۷ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود که به دلیل داشتن دور ریز و همچنین کمبود سرمایه، کارگاه‌های بسیاری از تولیدکنندگان تعطیل‌شده است.

رئیس اتحادیه درودگران قم تصریح کرد: نمایشگاه مبلمان استان زمانی رونق می‌یابد که تولیدکنندگان بومی جایگزین تولیدکنندگان غیربومی شوند و نمایشگاه بصورت تخصصی زیر نظر مسئولین صنعت چوب برگزار گردد.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد