hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان| ضرورت ساماندهی رانندگان حمل نخاله در گرگان

گلستان| ضرورت ساماندهی رانندگان حمل نخاله در گرگان

شصت و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر گرگان با حضور اعضای شورا، شهردار و مدیران شهرداری برگزار شد.


یکی از رانندگان معترض در این جلسه گفت: بردن نخاله شهر توسط نیسان به توسکستان مقرون به صرفه نیست و آن محور گنجایش این همه ماشین را ندارد. وی افزود: جابجایی نخاله قبل از این با مبلغ ۲۵ هزار تومان انجام می شد اما با این تغییر مکان به مبلغ ۶۰ هزار تومان می رسد که مردم تا این میزان هزینه نمی کنند.

این راننده گفت: حدود ۲۵۰ خودروی حمل نخاله در سطح شهر وجود دارد که همگی نسبت به وضعیت موجود شکایت دارند.

محمدابراهیم‌ جرجانی،‌عضو شورای اسلامی شهر گرگان هم در این جلسه گفت: مشکل امروز جامعه ما بی تفاوتی نسبت به نخاله ها است. وضعیت اسف باری در چندین سال گذشته در زمینه نخاله ها وجود داشت که توسط این عزیزان برطرف شد و شاهد شهری پاک هستیم.

جرجانی با بیان این که ‌مشکل نخاله گرگان تنها با توسکستان حل نمی‌شود، گفت: باید چند ایستگاه موقت ایجاد کرده تا نیسان نخاله را به آن ایستگاه منتقل کرده و سپس از آن جا توسط کامیون به توسکستان حمل شود.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: شهرداری باید در این زمینه تدبیر کند قبل از این، در سطح شهر دپوی نخاله ای وجود نداشت اما بنده در این چند روزه شاهد دپو در چند نقطه از شهر بودم.

در ادامه رئیس شورای شهر گرگان اظهار کرد:‌ باید چاره ای اندیشیده شود که این قشر زحمت‌کش با چالش هایی از قبیل بیکاری و کاهش تقاضا روبرو نشوند.

فائزه عبداللهی ادامه داد: خودروی این افراد مستهلک است و شرایط نوکردن ماشین خود را ندارد و انتقال نخاله به محور توسکستان برای آن ها مقرون به‌صرفه نیست.

در ادامه شهردار گرگان خطاب به رانندگان معترض گفت:‌ شهرداری متولی و مسئول امنیت شهر نیست و با تهدید کاری انجام نمی شود.

عبدالرضا دادبود با بیان این که جابجایی به دستور استاندار بوده، افزود: ‌ما به دنبال ایجاد مشکل نیستیم و تصمیم داریم مشکلات را حل کنیم. اگر در هر نقطه زمینی برای تخلیه نخاله در نظر بگیریم ممکن است اعتراض‌هایی وجود داشته باشد و باید کار اساسی انجام شود.

شهردار گرگان تصریح کرد:‌ مورد مشابه این مسأله فاضلاب‌کش‌های شهری بود که اکنون به آق‌قلا منتقل شده اند. هزارپیچ محور گردشگری است و برای آن هزینه زیادی شده است و بردن نخاله به آنجا ممنوع است.

وی گفت: شما می توانید نخاله را موقتاً به کریم آباد محل تخلیه گراویل ببرید تا چاره ای اساسی در این زمینه شود. و رانندگان می توانند تسهیلاتی در زمینه کارآفرینی شهری گرفته و نسبت به نوسازی ماشین آلات خود اقدام کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد