hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > دستگاه قضایی با متخلفان زیست محیطی در قم قاطعانه برخورد کند

دستگاه قضایی با متخلفان زیست محیطی در قم قاطعانه برخورد کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باید با جدیت موضوع تخلف های زیست محیطی در استان را پیگیری کرده و قاطعانه با آنها برخورد نمایند.
به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم، محسن بهشتی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان اظهار داشت: مساله حفظ و حراست از محیط زیست باید به دغدغه جدی همه مردم و مسئولان تبدیل شود، چراکه عدم دغدغه مندی برخی باعث می‌شود اداره کل حفاظت محیط زیست را برای پذیرش و صدور مجوزهای گوناگون تحت فشار قرار دهند.
  وی با بیان اینکه نباید بگذاریم محیط زیست به شدت آلوده شود و پس از آن به توصیه‌های سازمان حفاظت محیط زیست عمل کنیم، گفت: مساله محیط زیست هنوز آنگونه که باید و شاید برای ما جدی نشده است، در حالی که آلودگی محیط زیست مرگ خاموشی است که در انتظار همه ما و فرزندان ماست.
   معاون امور عمرانی استانداری قم بر ضرورت فرهنگسازی و اطلاع رسانی مناسب در جهت تقویت نظارت اجتماعی برای مقابله و پیشگیری از تخلف‌های زیست محیطی در جامعه تأکید کرد و گفت: باید با فرهنگسازی و اطلاع رسانی مناسب، نظارت اجتماعی برای مقابله و پیشگیری از تخلف‌های زیست محیطی تقویت شود.
   وی با بیان اینکه موضوع جانمایی محل دفع پسماندهای صنعتی استان قم باید به کارگروه امور زیربنایی ارجاع داده شده و هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود، خاطرنشان کرد: باید با فراهم آوردن زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای ایجاد کارخانه بازیافت در کنار محل دفع پسماندهای صنعتی، توجیه اقتصادی این طرح برای سرمایه گذاران را بهبود ببخشیم.
   بهشتی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت قم باید نوع و میزان پسماندهای صنعتی استان را هرچه سریع‌تر مشخص و اعلام کند، تصریح کرد: باید کمیته ویژه پسماندهای صنعتی تشکیل شده و وظایف دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای برطرف کردن این معضل جدی را کاملاً مشخص کند.
      ** بخشداری‌ها و دهیاری‌های قم برای ساماندهی پسماندها بسیج شده اند
   فرماندار قم نیز در این جلسه با بیان اینکه بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان برای ساماندهی و بهبود وضعیت پسماندها به ویژه پسماندهای صنعتی و برخورد با متخلفان در این عرصه کاملاً بسیج شده اند، تصریح کرد: باید اعتبارات لازم به صورت اورژانسی برای ساماندهی و مدیریت وضعیت کنونی پسماندها تأمین شود.
   مرتضی حیدری گفت: وضعیت سایت ۱۸ هکتاری پسماندهای صنعتی سلفچگان بسیار نابسامان است و اثرهای مخرب زیست محیطی زیادی را برای منطقه به دنبال داشته است.
   وی با اشاره به تخلیه پسماندهای صنعتی در چند نقطه از مراتع و کنار جاده‌ها و بستر رودخانه‌های استان از سوی متخلفان خاطرنشان کرد: باید با این متخلفان زیست محیطی که گاهی از دیگر استان‌ها بوده و به صورت مخفیانه پسماندهای صنعتی را در اراضی و مراتع قم تخلیه می‌کنند، به شدت برخورد شود.
      ** مدیریت پسماندها از اولویت‌های سازمان حفاظت محیط زیست است
   مدیرکل حفاظت محیط زیست قم نیز در این جلسه گفت: مساله مدیریت پسماندها در سراسر کشور از اولویت‌های جدی سازمان حفاظت محیط زیست است.
   سید رضا موسوی مشکینی ادامه داد: در یکسال گذشته کنترل و نظارت بیشتری بر سایت دفع پسماندهای صنعتی سلفچگان صورت گرفته که متأسفانه در نتیجه میزان تخلیه پسماندهای صنعتی در اراضی و مراتع استان به صورت مخفیانه از سوی متخلفان افزایش داشته است.
   وی اضافه کرد: امیدواریم با توجه به وضعیت نابسامان پسماندهای ویژه و صنعتی در استان قم، همه مردم و مسئولان و گروه‌های اثرگذار برای برطرف شدن این معضل جدی به اجماع رسیده و برخورد قضائی با متخلفان در این حوزه بسیار تشدید شود.
   وی با بیان اینکه مشکلات محیط زیستی اثرهای مخرب خود را در بلندمدت نشان می‌دهد، بر ضرورت حمایت و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی برای برطرف شدن این چالش‌ها و معضلات تأکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان نیز می‌توانند برای بازیافت پسماندهای ویژه و صنعتی استان قم راهکارهای علمی و عملیاتی ارائه دهند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد