hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > طرح تابستانه پلیس از ۲۰ خردادماه اجرا می‌شود

طرح تابستانه پلیس از ۲۰ خردادماه اجرا می‌شود

جانشین فرمانده نیروی انتظامی از اجرای طرح تابستانه از ۲۰ خردادماه خبر داد و گفت: این طرح تا اوایل مهرماه ادامه دارد و در این مدت قرارگاه‌های پلیس حضوری فعال و همه‌جانبه در همه بخش‌ها خواهند داشت.

به گزارش ایلنا، سردار ایوب سلیمانی گفت: از مهم‌ترین مأموریت‌های نیروی انتظامی ایجاد نظم و امنیت اجتماعی، آرامش و آسایش مردم است و این مربوط به زمان و مکان خاصی نخواهد بود. او با بیان این‌که در هرجایی که احساس شود نیاز به امنیت بیشتری دارد، نیروی انتظامی با بسیج امکانات و نیروی خود در آنجا حضوری فعال‌تر خواهد داشت، تصریح کرد: طرح‌های نوروزی، پیاده‌روی اربعین، طرح زمستانه، طرح مدارس و سایر طرح‌های نیروی انتظامی که در طول سال به اجرا درمی‌آیند ازجمله مأموریت‌هایی هستند که به توجه بیشتری در این رابطه نیاز دارد. این مقام ارشد انتظامی، طرح تابستانه نیروی انتظامی را از مهم‌ترین طرح‌هایی که در طول سال به اجرا درمی‌آیند، برشمرد و ادامه داد: استان‌های شمالی کشور با توجه به برخورداری از مواهب الهی، تفرجگاه‌های متنوع و قرار گرفتن در مسیر بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج (ع) و همچنین مردمانی خونگرم و مهماندوست؛ همه‌ساله پذیرای مسافرانی است که به این استان‌ها سفر می‌کنند. او با بیان اینکه ظرفیت‌های موجود در این استان‌ها فقط پاسخگوی نیازمندی‌های همان استان است، خاطرنشان کرد: با تشکیل قرارگاه‌های عملیاتی و بسیج امکانات، برنامه‌ریزی‌های لازم نسبت به ارسال امکانات برای خدمت هرچه بیشتر به مردم صورت گیرد که در این زمینه تمامی دستگاه‌های حاکمیتی ازجمله وزارت کشور و سایر سازمان‌های خدماتی اعم از هلال‌احمر، اورژانس، شهرداری‌ها و... نقش بسزایی را بر عهده‌دارند. سردار سلیمانی اذعان داشت: نیروی انتظامی با حضور خود این اطمینان را به مردم می‌دهد، هرجایی که امکان اسکان و حضور مردم در آنجا وجود داشته باشد، حضور دارد و حافظ امنیت و آرامش آنان خواهد بود. این مقام ارشد انتظامی از آمادگی و بسیج کامل دریابانی ناجا برای کنترل شنا در عمق با به‌کارگیری صدها شناور و نیروهای ورزیده خود خبر داد و گفت: هرچند در طول ایام تابستان گشت‌های پیاده، موتوری و خودرویی در تمامی مناطق ممنوعه شنا متمرکز خواهد بود اما تأکید ما به مردم خودداری از حضور و شنا در مناطق ممنوعه است.

او، تأمین امنیت و آرامش مردم در سفر و مراقبت از اموال آنان درراه‌ها و تفرجگاه‌ها را از دیگر اهداف ناجا در طرح تابستانه برشمرد و گفت: در جاده‌ها با تقویت راهور و در تفرجگاه‌ها با تقویت نیروی انسانی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی منطقه ازجمله کمک‌های مردمی، سازمان‌های دولتی و بخش‌های خصوصی در تأمین امنیت مردم و مسافران استفاده خواهد شد. جانشین فرمانده ناجا، اجرای طرح دریا را پاسخ به نیازمندی‌های مردم برشمرد و با بیان اینکه این طرح از ۲۰ خردادماه عملیاتی می‌شود، گفت: این طرح تا اوایل مهرماه ادامه دارد و در این مدت قرارگاه‌های پلیس حضوری فعال و همه‌جانبه در همه بخش‌ها خواهند داشت. سردار سلیمانی کاهش تلفات، ایمنی بیشتر و آرامش مردم را از دیگر اهداف ناجا در طرح دریا برشمرد و ادامه داد: رسانه‌های جمعی و ملی نقش مؤثری در آگاهی بخشی به مردم و ارائه هشدارهای انتظامی دارد و قطعا با همکاری اهالی رسانه موفقیت‌های خوبی نصیب همگان خواهد شد. جانشین فرمانده ناجا، طرح تابستان را به دلیل جهش چند برابری مسافرت‌ها در این ایام ازجمله طرح‌های متفاوت با سایر طرح‌های نیروی انتظامی برشمرد و گفت: این طرح‌ها فقط مختص به زمان خاصی نیست و با توجه به تعطیلات آخر هفته و ...، ناجا طرح‌هایی را در دستور کار خود قرار می‌دهد که عمدتا شامل انضباط در تردد و مدیریت ترافیک در حوزه راهور است. این مقام ارشد انتظامی درباره مقابله پلیس با مظاهر علنی فساد، گفت: پلیس مجری قانون است و قطعا با هرگونه جرم مشهودی که در نظر مردم رخ می‌دهد، برخورد می‌کند. سردار سلیمانی، اجرای طرح‌های انتظامی را زمینه‌سازی برای امنیت و آرامش و راحتی خیال برای یک سفر به‌یادماندنی برای مردم، تسهیل ترددها، مدیریت ترافیک، کمک به متولیان امر برشمرد و گفت: نیروی انتظامی یک نیروی سازمان محور است و به‌هیچ‌وجه محدودیت‌های سازمانی و ... مانع و عاملی برای کاهش مأموریت‌های این نیرو نمی‌شود. جانشین فرمانده نیروی انتظامی در خاتمه با اشاره به مطالبه گری ناجا، فلسفه خدمتگزاری به مردم را داشتن ایامی خوب برای مردم برشمرد و بر ضرورت تعامل و بسیج همه دستگاه‌های اجرایی در خدمتگزاری به آنان تأکید کرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد