hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > 12500 بنگاه اقتصادی زیر ذره بین بازرسان سازمان صمت قم در دو ماهه نخست سال جاری

12500 بنگاه اقتصادی زیر ذره بین بازرسان سازمان صمت قم در دو ماهه نخست سال جاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه 12 هزار و 540 مورد بازرسی از اصناف توسط بازرسان این سازمان در سطح استان انجام گرفت. 
محمود سیجانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار رویداد ایران از قم، بیان کرد: در این مدت 703 پرونده تشکیل و یکهزار و 397 تخلف به ارزش 80 میلیارد و 805 میلیون ریال در استان قم  به ثبت رسید.
وی افزود: عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، تقلب، عدم صدور صورت حساب، عرضه خارج از شبکه، گران فروشی و کم فروشی از جمله مهمترین تخلفات گزارش شده توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بود.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت بازرسان اتاق اصناف، با انجام چهار هزار و 234 مورد بازرسی و تشکیل 349 پرونده، 428 مورد تخلف را به ارزش یک میلیارد و 454 میلیون ریال به ثبت رساندند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از شهروندان گرامی درخواست می شود موارد تخلف های صنفی از جمله گرانفروشی، کم فروشی، اختفا و امتناع را از طریق شماره 124 برای پیگیری در کوتاه ترین زمان اطلاع دهند.
وی ادامه داد: شرایط روانی بازار و شایعه پراکنی سودجویان از عوامل انکارناپذیر گرانی و افزایش قیمت هاست که به دنبال کنترل آن با همراهی شهروندان هستیم.
سیجانی تصریح کرد: تمام تلاش سازمان صنعت قم با همکاری دیگر دستگاه های از جمله اداره کل تعزیزات حکومتی و مجموعه اتاق اصناف برای کنترل مقوله گران فروشی در قم به کار گرفته شده است.
وی افزود: اختفا و امتناع از عرضه و وجود واسطه ها در بازار هنوز به صورت صد در صد از بین نرفته است و تلاش برای کنترل گرانفروشی و تخلف های صنفی در بازار قم ادامه دارد.
فعالیت 40 هزار واحد صنفی تولیدی و توزیعی در قالب 40 اتحادیه از جمله بخش های تحت نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم است.
طرح تشدید مبارزه با گرانفروشی و احتکار، از سال گذشته با هدف بازرسی از واحدهای صنعتی، انبارها، سردخانه ها، کشتارگاه های دام و طیور و همچنین برخورد با گرانفروشی، امتناع از فروش، اختفا و احتکار در استان قم آغاز شده است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد